Складання семантичного ядра

Якщо Ви вирішили створити новий SEO-оптимізований сайт або оптимізувати поточний, то складання семантичного ядра
є першим і ключовим етапом, оскільки навколо нього в подальшому буде базуватися просування і розкрутка сайту в пошуковій системі.
Зміст:

  1. Що таке семантичне ядро
  2. Навіщо сайту семантичне ядро
  3. Як скласти семантичне ядро сайту
    1. Збір базової семантики
      1. Мозковий штурм
      2. Аналіз конкурентів
    2. Очищення
    3. Розширення
    4. Способи збору
      1. Ручний
      1. Переваги
      2. Недоліки
      3. Висновок
    5. Автоматизований
      1. Переваги
      2. Недоліки
      3. Висновок
  4. Рекомендації

Що таке семантичне ядро

Я пропоную Вашій увазі гнучке і точне визначення того, що таке семантика, щоб не перераховувати безліч різних варіацій з інших джерел:

Семантичне ядро – це база пошукових запитів, які використовуються в оптимізації і просуванні сайту в пошуковій видачі.

Навіщо сайту семантичне ядро

Семантичне ядро сайту потрібно для того, щоб використовувати зібрані фрази в оптимізації метаданих (метатегов Title і Description), контенту (тегах H, атрибутах alt зображень, тексті), посилальному будові і зборі об’єктивної інформації та статистики завдяки відстеженню позицій сторінок сайту по кожному окремому ключовому запитом і групам запитів, що дозволить оцінити результативність проведення тих чи інших робіт по просуванню сайту в пошуковій системі.

Як скласти семантичне ядро сайту

Збір семантичного ядра – це процес складання бази пошукових запитів, які найбільш точно відображають сферу діяльності компанії і вміст сторінок сайту, і використовуються в оптимізації і просуванні сайту в пошуковій видачі.

Процес складається з трьох етапів:

  1. Збір базової семантики;
  2. Очищення;
  3. Розширення.

Збір базової семантики

Для початку необхідно зібрати “базову” семантику, фундамент семантичного ядра (фрази, від яких ми будемо спочатку відштовхуватися).

Способи збору базової семантики:

  • Мозковий штурм;
  • Аналіз конкурентів.

Мозковий штурм

Процес складання маркерів (слів і словосполучень), які користувачі можуть вводити в пошуковий рядок, виходячи із специфіки діяльності компанії, назв груп товарів, товарів і т.д. Зазвичай в цьому процесі беруть участь співробітники компанії, якій необхідний збір семантичного ядра, оскільки вони краще знають нішу і цільову аудиторію.

Наприклад, в ніші аграрного інтернет-магазину присутні такі маркери:

  • на посів;
  • розсада;
  • на розсаду;
  • посівний матеріал;
  • насіння, насіння;
  • живці;
  • паростки;
  • саджанці;
  • т.д.

У поєднанні з назвою овоча, наприклад “помідор” (“томат”), ми отримуємо масив базової семантики, з якої можна продовжувати роботу (також рекомендую використовувати єдині і множини іменників, і правильні словоформи), наприклад:

  • розсада томатів;
  • томати на розсаду;
  • насіння томату;
  • насіння томата.

Приклад декількох ключів з частотністю від 10 в Україні:

Аналіз конкурентів

Щоб визначити семантичне ядро конкурентів Ви можете зібрати всі ключові фрази домену або окремих сторінок, які беруть участь в ранжірованіі.Введіте в пошуковий рядок запит, який Вас цікавить, наприклад “ноутбуки”:

Скопіюйте URL сторінок для аналізу з ТОП-3 видачі.

Перевірте ключові фрази, за якими ранжируется сторінки конкурента за допомогою сервісу Serpstat:

  1. Введіть в пошукову рядок запит, який Вас цікавить, наприклад “ноутбуки”:
  • Скопіюйте URL сторінок для аналізу з ТОП-3 видачі:
  • Перевірте ключові фрази, за якими ранжируется сторінки конкурента за допомогою сервісу Serpstat:

3.1. Введіть URL сторінки в поле і натисніть “Пошук”:

3.2. У сумарному звіті натисніть “Показати всі”, щоб побачити всі ключові фрази, за якими ранжируется анализируемая сторінка:

3.3. Налаштовуємо фільтр (Частотність запиту “між” 10-1000000 і Фрази з неправильним написанням “не містить”):

3.4. Натискаємо кнопку “Експорт” в правій частині екрана в зручний для Вас формат:

Примітка! Поставте галочки для поля з інформацією, яка Вам може знадобитися в подальшому. Для поточної роботи з СЯ досить тих, які відзначені на скріншоті вище.

Очищення

Очищення семантичного ядра – це процес видалення пошукових запитів, які не відповідають діяльності компанії і змістом сторінок сайта.После збору базової семантики, нам її необхідно підготувати такі процеси роботи з семантичним ядром (розширення і кластеризації):
Чистимо семантику:

  1. От брендовых (в данном примере это “розетка”, “rozetka” и т.д.):
  2. Від запитів, які не відповідають Вашому сайту (наприклад, “б у”, “б / у” і т.д.):
  3. Від неявних дублів.

Примітка! Ключові фрази, які вважаються неявними дублями, містять одні й ті ж слова (число, словоформа), наприклад наприклад, “купити ноутбук”, “ноутбук купити” і т.д. Запити на кшталт “купити ноутбук” і “купити ноутбуки” – не є неявними дублями, оскільки число різний.

Важливо! Очищення семантичного ядра є об’ємною і трудомісткою роботою. Уважно і ретельно очищайте СЯ, щоб поліпшити ефективність подальшої роботи, і заощадити час в перспективі.

Розширення

Після збору базової семантики і очищення, процес розширення полягає в тому, щоб по кожному пошуковому запиту шукати і збирати нові, які нам підходять, але спочатку не були включені в базову семантику.

При розширенні семантичного ядра ми будемо збирати:

  1. Ключові слова в Планувальнику ключових слів;
  2. Пошукові підказки (SERP);
  3. Схожі пошукові запити (SERP).

Примітка! SERP – це пошукова видача.

Способи збору

Щоб зібрати семантичне ядро існує два способи:

  1. Ручний;
  2. Автоматизований.
Ручний

Збір семантичного ядра без застосування сторонніх програм і сервісів, за винятком інструментів пошукових систем, наприклад:

  • Планувальник ключових слів Google;
  • Wordstat;
  • і т.д.
Переваги
  • Незалежність від програмного забезпечення (ПО);
  • Висока швидкість обробки запиту.
Недоліки
  • Низкая эффективность при работе с большим объемом данных;
  • Сложность сбора поисковых подсказок и похожих поисковых запросов.

Алгоритм розширення семантичного ядра вручну:

  1. Збір ключових слів:

1.1. Створіть акаунт Google:

1.2. Створіть акаунт Google Реклама:

1.3. Увійдіть в обліковий запис Google Реклама, щоб отримати доступ до інструменту Планувальник ключових слів:

1.4. Виберіть “Знайдіть нові ключові слова”:

1.5. Введіть ключову фразу, по якій Ви хочете розширити семантику (до 10 фраз за раз) і натисніть “Почати”:

1.6. Скачайте варіанти ключових слів:

1.7. Список запитів у файлі, який ми завантажили з Планувальника ключових слів, порівняйте з вихідним семантичним ядром, і приберіть дублюються запити, а також проведіть очистку.

2. Збір пошукових підказок:

2.1. Відкрийте пошукову систему Google;

2.2. Введіть фразу в пошуковий рядок, наприклад “купити ноутбук hp”:

2.3. Запишіть в таблицю з семантичним ядром підказки;

2.4. Порівняйте з вихідним семантичним ядром, і приберіть дублюються запити, а також проведіть очистку.

3. Збір схожих пошукових запитів:

3.1. Введіть запит в пошуковий рядок і натисніть “Пошук в Google”:

3.2. Прокрутіть сторінку результату вниз, і запишіть схожі пошукові запити:

3.3. Порівняйте з вихідним семантичним ядром, і приберіть дублюються запити, а також проведіть очистку.

Висновок

Збір семантичного ядра без застосування сторонніх програм і сервісів, за винятком інструментів пошукових систем, таких як Планувальник ключових слів, є об’ємним і трудомістким процесом. Ви не залежите від програм і сервісів, оперативно отримуєте результат, але доводиться кожну фразу аналізувати окремо, і виконувати безліч дій у таблиці, щоб уникнути дублювання.

Автоматизований

Підбір семантичного ядра із застосуванням сторонніх програм і сервісів, наприклад:

  • Key Collector;
  • Serpstat;
  • Ahrefs;
  • і т.д.
Переваги
  • Висока ефективність при роботі з великим об’ємом даних;
  • Легкість збору підказок і схожих запитів.
Недоліки
  • Залежність від ПО і сервісів;
  • Низька (середня) швидкість обробки фрази.

Алгоритм автоматизованого розширення семантичного ядра (розглянемо на прикладі програми Key Collector): Створіть новий проект:

  1. Створіть новий проект:
  2. Додайте список базової семантики за допомогою кнопки “Додати фрази”:

Важливо! При додаванні списку фраз в настройках вкажіть значення “Не додавати фразу, якщо вона вже є в будь-якій іншій групі”, щоб фрази не дублювалися.

3. У вкладці “Збір даних” нам знадобляться:

3.1. Пакетний збір слів з Google.Adwords:

3.2. Пакетний збір пошукових підказок:

3.3. Пакетний збір схожих пошукових запитів з пошукової видачі:

4. Очистіть семантичне ядро від нових пошукових запитів, які Вам не підходять (брендові ключі конкурентів, сміттєві і т.д.).

Примітка! Відзначте і перемістити їх в “Кошик”, щоб при подальшому розширенні семантики ці ключові слова були заново додані програмою в групу:

Висновок

Підбір семантичного ядра із застосуванням сторонніх програм і сервісів, наприклад Key Collector, дозволяє автоматизувати процес збору ключових слів, пошукових підказок і схожих пошукових запитів, що зручно при роботі з великим об’ємом даних.

Рекомендації

  • Щоб скласти семантичне ядро сайту використовуйте два способи (ручний і автоматизований) спільно, так звана “золота середина”, оскільки Ви компенсуєте недоліки одного способу завдяки перевагам іншого;
  • Після кожної ітерації проводите чистку зібраних запитів від тих, які Вам не підходять.

Якщо Ви хочете ознайомитися з прикладом семантичного ядра або у Вас залишилися питання – напишіть в коментарях, ми з радістю відповімо! Також Ви можете замовити збір семантичного ядра сайту у нас.

Оставить комментарий

avatar
  Подписаться  
Уведомление о