Оформити заявку

Інтернет-магазини: типові випадки дублів і позбавлення від них

Інтернет-магазини: типові випадки дублів і позбавлення від них - Фото 1
25/09/2014
admin

Одна з поширених проблем сайтів інтернет-магазинів – це дублі.

SEO-фахівці знають, що дубльовані сторінки – по контенту, і навіть по тегу title і метатегах description знижують відсоток основного індексу Google і індексу Yandex, і таким чином погіршують якість сайту. Як результат, сторінки сайту знижуються в ранжируванні.

У цій статті ми розглянемо типові випадки виникнення дублів, і способи позбавлення від них а також дамо поради по оптимизации сайта.

Сторінки пейджінаціі

Сторінки пейджінаціі в розділах певних категорій товарів.

Оскільки для зменшення часу завантаження сторінки і зручності користувача на одній сторінці розміщують зазвичай обмежена кількість товару певної категорії, виникають сторінки пейджінаціі. Зазвичай спочатку вони відрізняються один від одного тільки адресою і товарами. І оскільки теги title, метатеги description і текст однакові для всіх сторінок, пошукові системи сприймають їх як дубльовані.

Адреси такого роду сторінки можуть виглядати наступним чином:

http://site.com.ua/category/page2

1

Крім того, для унікалізації сторінок пейджінаціі раджу додати до шаблону title і description зазначення номера сторінки (“Сторінка 7” або “Стор. 7”)

Картки акційного товару

Картка товару, спрямованого на розпродаж (варіанти – акційний, знижений у ціні товар).

Часто це сторінка, яка відрізняється від базової сторінки товару тільки адресою. Щоб позбавити від таких “жирних” дублів, рекомендую для таких сторінок вказувати в якості канонічної базову сторінку товару.

2

Картки ТОП продажів

Картка товару, виділеного в особливу категорію, таку, як “Популярні товари”, “ТОП продажів”, “ХІТ”, “Новинки”.

З точки зору SEO ця ситуація нічим не відрізняється від описаної в попередньому пункті, і діяти потрібно в такий же спосіб: вказати канонічної базову сторінку товару і уникализировать title і description.

Товар, що відноситься одночасно до декількох категорій

Один і той же товар може відноситися до різних категорій, наприклад, до певного типу товару і певної марки виробника.

На деяких сайтах в таких ситуаціях один і той же товар може бути знайдений на однакових картках, але з різними URL. Тут є два варіанти позбавлення від дублів.

Спочатку один з видів категоризації (скажімо, за типом товару) необхідно вибрати як базовий.

Далі для сторінок карток товару в другому виді категорій вказати в якості канонічних сторінки в базовому вигляді. Інший спосіб – реалізувати 301-й редирект таких сторінок на адреси базових сторінок.

Повний список товарів

Сторінки пейджінаціі в розділах певних категорій товарів і сторінки, на яких відображається весь товар даних категорій (завантажується при натисканні на кнопці “Показати всі” або схожою).

Адреси останніх можуть виглядати так само:

http://site.com.ua/category/?page=all.

Для таких сторінок можна або вказати в якості канонічної сторінки першу сторінку категорії, або можна виключити їх з індексу за допомогою метатега <meta name=”robots” content=”noindex, follow”>.

Схожі назви товарів

Сторінки карток товарів, найменування яких дуже схожі і різняться лише на одну-дві букви або цифри.

Оскільки для сторінок карток товару теги title і метатеги description, як правило, формуються за шаблоном, то і значення цих тегів будуть відрізнятися на один-два символу, що часто сприймається пошуковими системами як дублі. Єдиний спосіб якось вирішити цю проблему – при додаванні товару в базу вказувати найменування товару найбільш повно (із зазначенням характеристик, які відрізняються).

Сторінки сортування

Сторінки з різними видами сортування одного і того ж товару.

Перший спосіб – як канонічної вказувати базову сторінку категорії.

Другий – закрити ці сторінки від індексації за допомогою файлу robots.txt або (а швидше за і) додавання на сторінки сортування метатега <meta name=”robots” content=”noindex, follow”>.

Сторінки фільтрів

Сторінки категорій після застосування різних фільтрів.

Краще застосування для таких сторінок – закачати технічну можливість оперувати ними як повноцінними сторінками. Це означає можливість вказівки повноцінного ЧПУ, унікальних значень метатегов і контенту.

Сторінки, що генеруються соціальними плагінами

Останнім часом з’явився новий тип сторінок, що дублює основні – сторінки, які генеруються плагінами соціальних мереж.

Якщо Ви додали на сторінку кнопку Like або Share будь-якої соціальної мережі, перевірте, щоб в індексі Вашого сайту не з’явилися сторінки з адресами на зразок http://site.com.ua/category1/tovar1.html&post=12345.

Якщо ж вони з’явилися, їх можна “нейтралізувати” за допомогою вказівки канонічної сторінки або додавання метатега <meta name=”robots” content=”noindex, follow”>.

На завершення статті побажаю читачам успішного seo просування, унікального контенту, і ні бана ні фільтра 🙂