Основні SEO-метрики

Всім відомо, що SEO-фахівці люблять все вимірювати і аналізувати.

Нескінченні графіки, діаграми і знову графіки, поглиблений аналіз і перевірка реакції пошукової видачі на свою роботу – це будні SEO-аналітика. Так що ж саме доводиться постійно вимірювати, які основні SEO-метрики необхідні для того, щоб ефективно просувати сайт, а не просто витрачати гроші на вітер, нескінченно направляючи фінансові потоки в рекламні кампанії?

Отже, які інструменти аналітики необхідно задіяти, які показники фіксувати, щоб статистичні дані служили для розвитку бізнесу і підвищували його рентабельність?

Відповідь на це питання намагаються сформулювати багато досвідчені фахівці, але, на жаль, не може бути єдиного універсального відповіді, який би ідеально підходив для кожного інтернет-проекту.

Адже кожен веб-ресурс по своїй суті унікальний і має свої певні цілі і завдання, тому підхід до оптимізації сайту повинен ґрунтуватися саме на них, а не на загальноприйнятих метриках.

Але тим не менш, існує перелік метрик, які, в більшості випадків застосовуються SEO-фахівцями для оптимізації того чи іншого веб-ресурсу, тобто зайвими вони точно не будуть, оскільки являють собою якусь базу або основу для початку роботи з проектом.

Основні метрики:

  • органічний пошуковий трафік;
  • збір та аналіз статистики за певний період часу (наприклад, порівнювання щоквартальних або щорічних показників);
  • небрендований пошук;
  • статистичні дані, що стосуються ранжирування веб-ресурсу пошуковими системами.

Звичайно, не має сенсу зациклюватися виключно на метриках і не брати до уваги інші фактори, які також впливають на ефективність просування веб-ресурсу. На жаль, такий показник, як високі позиції в пошуковій видачі – це далеко не гарантія високих продажів, більш того, навіть стабільно хороший трафік не може гарантувати високі продажі. Щоб відповісти на питання, чому так відбувається, необхідно «копати» набагато глибше формальних цілей SEO-просування.

Проблема полягає в тому, що формальні цілі SEO полягають в залученні додаткового трафіку та поліпшення ранжирування пошуковими системами, а головна мета будь-якого бізнесу – залучення клієнтів і отримання прибутку.

Як бачимо, ці цілі не зовсім збігаються, тому головне завдання SEO-фахівця – гармонійно поєднати їх і знайти той шлях просування, який максимально призведе інтернет-проект до досягнення головної мети бізнесу – залучення клієнтів і отримання прибутку.

На практиці цього домогтися можна наступним чином:

  1. Співвіднести коефіцієнт окупності інвестицій ROI і показники PPC (оплата за один клік). Це відразу покаже, наскільки доцільні вкладення в рекламні кампанії.
  2. Переглянути стратегію пошукового просування таким чином, щоб високі позиції пошукової видачі збільшували саме цільовий трафік. Він же, в свою чергу, збільшить дохід підприємства і, в кінцевому підсумку, – прибуток.

Якщо брати за основу вищесказане, то цілком реально перетворити безликі метрики в перспективний план розвитку, який може бути реалізований завдяки таким крокам:

Необхідно підрахувати реальну вартість органічного трафіку, який надходить на веб-ресурс, і зіставити його з коефіцієнтом оплати за один клік.

Підрахувати загальну суму витрат, які йдуть на оптимізацію сайту.

Порівняти отримані дані з аналогічними даними найближчих конкурентів.

Використовуючи показник PPS вашого сайту і дані конкурентів, підрахувати власну частку ринку.

Переконатися в тому, що схема співвідношення дійсно функціонує.

Всі отримані і перевірені дані зафіксувати у внутрішній документації.

Спробувати максимально точно спрогнозувати результати SEO-кампанії.

Для реалізації цього останнього кроку, необхідно з’ясувати реальну позицію веб-ресурсу в органічній пошукової видачі, яка доступна за основними ключовими запитами. Після чого порівняти витрати на просування проекту в пошукових системах і очікуваний прибуток, яка повинна бути отримана після закінчення рекламної кампанії.

Крім цього, необхідно закласти ті ключові параметри, які згодом, у подальшій роботі з ресурсом, стануть для вас орієнтиром.

І останнє!

Не слід забувати, що в світі SEO-аналітики не може бути ідеальних, без певної частки похибки, рішень, тому завжди слід враховувати три сценарії розвитку подій – реалістичний, оптимістичний і поточний.

Якщо ви морально будете готові до реалізації кожного з цих сценаріїв і мати, так би мовити, запасний варіант вирішення навіть для самих «патових» ситуацій, у вас все вийде, і переживати з приводу подальшої долі вашого інтернет-проекту точно не варто.

Автор: Сергій Шірокун