0
Оформити заявку

Що таке аффіліати, і чому їх варто боятися?

27/11/2013
admin

Ще зовсім недавно користувачі пошукових систем могли зіткнутися з дивною, на перший погляд, проблемою. Після пошукової видачі за якимось запитом користувачі починали переглядати веб-ресурси, які перебували в ТОПі, дзвонити за контактними номерами телефонів, сподіваючись порівняти ціни на товари або послуги, і виявлялося, що багато хто з цих номерів належали одній і тій же компанії. Звісно, така ситуація нескінченно дратувала користувачів і викликала масу питань. Як це сталося, і яким чином ТОП пошукової видачі був монополізований? Виявилося, що пояснити це явище можна досить просто – якась компанія створила аффіліатів.

Аффіліати – це інтернет-ресурси, які активно просуваються в мережі за однаковими запитами і належать, як правило, одній компанії. Слід також уточнити, що іноді аффіліатів можуть називати сайти-партнери, які не реалізують самі товари або послуги, а надають площадку, на якій розміщуються зовнішні посилання на сайт, що продає. Якщо користувач переходить за одним з таких посилань і здійснює конверсію, то певний відсоток від угоди отримує і власник такого сайту-аффіліату. З недавніх пір пошукові системи почали боротися з цим явищем і здійснювати, так звану, фільтрацію аффіліатів. Простіше кажучи, наприклад, «Яндекс» видаляє з пошуку аффіліатні ресурси, єдина мета яких полягає в тому, щоб заповнити ТОП пошукової видачі, тим самим здійснити нечесну конкуренцію.

Технічно аффіліатів прийнято вважати веб-ресурси, у яких збігається хоча б один з наступних параметрів:

  • хостинг;
  • тематика;
  • назва компанії і її контактні дані;
  • у доменів дані whois;
  • IP- адреси та інше.

Історія виникнення сайтів-аффіліатів – досить нешкідлива, оскільки ця назва отримала веб-ресурси, які в 2007 році брали участь в Google AdSense. Сьогодні, з точки зору пошукових систем, існування аффіліатів не має ніякого сенсу, оскільки в результаті видачі такі сайти просто дублюють один одного, тим самим, займаючи місце більш гідного ресурсу. Таким чином, «Яндекс» відфільтровує такі ресурси з пошукової видачі, а Google знижує їх ранжування.

Отже, фільтр аффіліатів – це цілком виправдана реакція пошукових систем на спробу монополізації топових позицій. Як правило, працює такий фільтр вручну, тому дуже часто навіть конкуренти і просто доброзичливці можуть довести до відома представникам пошукових систем інформацію про методи нечесної конкуренції, після чого відомості будуть перевірені, а винуватці- покарані.

Таким чином, за великим рахунком фільтр аффіліатів – це необхідна і цілком адекватна міра. Але у деяких власників сайтів виникає ряд питань: як вчинити в ситуації, коли компанії необхідно мати кілька сайтів, і чому їх всі можна просувати? Звичайно, займатися просуванням сайтів можна, тільки це необхідно робити за різними запитами. Напевно, не зовсім доцільно створювати повністю однакові ресурси, найчастіше це бувають сайти з різними напрямками, а вони, звісно, і будуть оптимізуватися під різні запити. Стає очевидним, що компанія може створювати будь-яку кількість веб-ресурсів за різними напрямками. Це ніхто не забороняє, і пошукові системи не накладатимуть санкції на такі сайти.

Звичайно, не можна скидати з рахунків і такі ситуації, коли компанії необхідно добитися двох і більше позицій в ТОПі пошукової видачі за однаковими запитами. На перший погляд, ситуація безвихідна – фільтрації не уникнути, але, на щастя, вихід є завжди, причому легальний. На Заході деякі компанії, для того, щоб домогтися лідерства таким шляхом, вдаються до створення незалежних один від одного ресурсів. Іншими словами, такі веб-сайти повинні мати повну свободу і не відповідати жодному з перерахованих вище пунктів, за якими прийнято визначати сайти-аффіліати (різні хостинги, назви компаній, адреси та інше). Це схоже на створення дочірніх компаній, що мають повну юридичну свободу, і, в тому числі, свободу від санкцій антимонопольного комітету.

Без сумніву, чесний бізнес в умовах роботи фільтра аффіліатів, в будь-якому випадку, не постраждає. Навіть, якщо випадково по одному і тому ж запиту два сайти однієї компанії потраплять в ТОП пошукової видачі, то система відфільтрує один, який буде менш релевантним запитом, і компанія від цього не понесе ніяких збитків. Не слід також забувати, що велике значення має інформація, яка представлена ​​на цільовій сторінці. Іноді одне посилання може відповідати роздрібним продажам, а друга – оптовим. З огляду на цей факт, пошуковики іноді можуть видавати два посилання одночасно на один сайт. Таким чином, стає очевидним той факт, що фільтр аффіліатів – це необхідний страж, який захищає принципи чесної конкуренції. В умовах, що склалися, грамотне співробітництво з пошуковими системами стане запорукою процвітання бізнесу в інтернеті, а також максимально позитивно позначиться на іміджі продукту, що просувається, бренду і компанії, в цілому. Таке грамотне співробітництво вам може допомогти досягти професіонали, які проведуть пошукову оптимізацію веб-сайту і виведуть ваш сайт в ТОП пошукової видачі.