Кластеризація семантичного ядра

Якщо Ви зібрали семантичне ядро для створення SEO-оптимізованого сайту або оптимізації поточного, то без
кластеризації семантичного ядра НЕ досягти результату в просуванні та розкрутці сайту в пошуковій системі.
Примітка! У разі, якщо ще немає семантичного ядра для сайту – рекомендую спершу ознайомитися з тим, як скласти семантичне ядро в нашій попередній статті.
Що таке кластеризація семантичного ядра
Кластеризація запитів – це процес угруповання ключових слів відповідно до ІНТЕНТ (потребою, наміром) користувача, ознакою схожості і здоровим глуздом на окремі кластери (групи) для внутрішньої і зовнішньої оптимізації посадкових сторінок сайту.
Процес виявлення кластерів семантичного ядра полягає у вивченні семантичного ядра на предмет уточнення користувачем пошукової фрази. Саме уточнення є ознакою угруповання, і відповідно ми підбираємо релевантну (найбільш підходящу фразі) посадкову сторінку сайту, наприклад:

Навіщо потрібна кластеризация запитів
Кластеризація ключових запитів потрібна для того, щоб ефективно розподілити фрази по посадковим сторінкам для проведення робіт по оптимізації і просуванню цих сторінок, щоб поліпшити ранжування релевантних сторінок сайту по пошуковим запитам у видачі.
Методи кластеризації
Розрізняють методи угруповання семантики:
- Soft – це угруповання запитів за принципом базового (основного) ключа, до якого прирівнюються інші пошукові запити, збіг 3-7 URL в ТОПі видачі по пошуковій фразі;
- Hard – це угруповання запитів за принципом збігу 7-10 URL в ТОПі видачі по пошуковій фразі.
Приклад:
№1 | №2 |
купити ноутбук | ноутбук ціна |
Далі розглянемо видачу за цими двома запитам.
Способи кластеризації
Існує два способи угруповання:
- Ручний;
- Автоматизований.
Ручний
Ручна кластеризация семантичного ядра полягає в перевірці на приналежність пошукових запитів до однієї і тієї ж групи за допомогою таблиць, наприклад:
- MS Excel;
- Google Таблиці;
- LibreOffice;
- OpenOffice;
- і т.д.
Аналіз семантики на предмет кластеризації:
- Копіюємо URL з пошукової видачі (відмінно підходить букмарклет “Скопіювати видачу Y / G”, який представлений в каталозі Букмарклет для SEO-фахівців):
Примітка! Перетягніть кнопку на панель закладок, щоб зберегти букмарклет. Після збереження букмарклета в закладках – перейдіть в пошукову видачу і натисніть на закладку букмарклета (список URL буде скопійований в буфер обміну, після чого Ви можете вставити цей список в блокнот, таблицю і т.д.).
- Вставляємо список URL за двома ключам в таблицю, наприклад MS Excel:
- Виділяємо стовпці A і B, і використовуємо “Умовне форматування” -> “Правила виділення осередків” -> “Повторювані значення”:

Примітка! Ми бачимо на скріншоті, що за цими двома пошуковими запитами видача збігається на 8 з 10 URL. Ця інформація нам говорить про наступне:
- Hard метод;
- Пошукові запити відносяться до однієї групи.
Сміливо використовуємо ці ключі в оптимізації і просуванні на одній сторінці сайту, розділу “Ноутбуки”!
Примітка! Ми можемо групувати пошукові фрази за принципом логіки, але пошукова видача не завжди підлягає логіці, тому щоб не переробляти роботу – вивчайте видачу на предмет відповідності URL у видачі.
Важливо! Винятком є тематики сайтів з низькою конкуренцією, де виходячи з логіки необхідно групувати фрази для створення нових посадкових сторінок навіть незважаючи на те, що у видачі конкурентів цих сторінок немає, і запити ведуть на загальні розділи сайту.
Переваги
- Незалежність від сервісів;
- Детальна угруповання.
Недоліки
- Низька ефективність при роботі з великим об’ємом даних;
- Займає багато часу.
Висновок
Кластеризація семантичного ядра вручну є об’ємним і трудомістким процесом, але дозволяє ретельно опрацювати семантику, щоб визначити посадочні сторінки, оптимізувати і поліпшити їх ранжування.
Автоматизований
Автоматизована угруповання семантичного ядра полягає в перевірці на приналежність ключів до однієї і тієї ж групи за допомогою сервісів і програм, наприклад:
- Serpstat;
- Rush Analytics;
- Topvisor;
- і т.д.
Як приклад використовуємо сервіс Serpstat:
-
- Натисніть “Створити проект” на сторінці інструменту кластеризация Serpstat:

-
- Введіть назву проекту:

-
- Додайте список ключових фраз:

-
- Додайте пошукову систему і країну, регіон, місто:

-
- Виберіть силу зв’язку і тип кластеризації:

- Після завершення кластеризації натисніть на “Переглянути результати” в правій частині екрана:


Переваги
- Висока ефективність при роботі з великим об’ємом даних;
Недоліки
- Залежність від ПО і сервісів;
- Низька (середня) швидкість обробки пошукового запиту;
- Досить груба угруповання.
Висновок
Автоматизована кластеризація семантичного ядра дозволяє працювати з великим об’ємом даних, але вимагає ручної доробки, оскільки виходячи з особистого досвіду немає сервісу або програми, яка на 100% групує правильно.
Рекомендації
- Щоб кластеризувати семантичне ядро сайту використовуйте два способи (ручний і автоматизований) спільно, так звана “золота середина”, оскільки Ви компенсуєте недоліки одного способу завдяки перевагам іншого;
- Якщо Ви бачите, що необхідно кластеризувати запити для створення нових посадочних сторінок, незважаючи на видачу конкурентів – вивчіть це питання ретельно, і упровадите, оскільки конкуренти не у всіх випадках оптимізують і просувають сайт правильно.
Якщо Ви хочете ознайомитися з прикладом кластеризації семантичного ядра або у Вас залишилися питання – напишіть нам в коментарях, ми з радістю відповімо! Також Ви можете замовити збір та кластеризації семантичного ядра сайту у нас. замовити збір та кластеризації семантичного ядра сайту у нас.