0
Оформити заявку

7 SEO експертів про поведінкові чинники

7 SEO експертів про поведінкові чинники - Фото 1
05/10/2014
admin

Наталія Кирик, керівник контент-студії WordFactory, провела опитування серед провідних SEO-фахівців.

Як поведінкові фактори (ПФ) впливають на ваш сайт: позиції, конверсії, продаж? Як аналізувати ПФ і інтерпретувати дані Google Analytics, Яндекс Метрики, Веб-візор? Що впливає на ПФ? Як їх поліпшити (і чи потрібно)? На всі ці та багато інших питань на наше прохання відповіли 7 експертів.

1. Що таке поведінкові фактори (ПФ) «очима» пошукової системи?

Михайло Бичков, аналітик і оптимізатор бізнес-процесів Інтернет-маркетингу, компанія Fresh IT:

Пошукові системи визначають ПФ як систему, що визначає корисність і зручність сайту для зацікавленого відвідувача.

Простими словами:

Сайт повинен вирішувати питання людини. Якщо після перегляду вашого сайту відвідувач повернувся в пошук з тим же питанням і згодом не повернувся на сайт, це провал.

На посадковій сторінці повинна бути максимально детальна інформація щодо інтересу людини, але не марна. Причому, якщо на посадковій сторінці її немає, то повинна бути зазначена однозначна рекомендація, як знайти її на сайті в один клік. Потрібно не морочити голову відвідувачу, а допомагати йому вирішити питання.

Зараз існує безліч форматів подачі інформації (відео, зображення, звук, html5-анімація), чому б не використати всі?

Користувач не повинен чекати до старості, поки прогрузить ваш сайт.

При цьому, сайт не повинен бути еклектичним. Упорядкована структура сайту і контенту буде приємна і відвідувачам, і пошуковим системам.

2. Що таке накрутка ПФ? Це добре / погано або неоднозначно?

Павло Мальований, керівник SEO-відділу компанії Seomarket:

Накрутка поведінкових факторів – це штучно створена активність на сторінках сайту.

Мета накрутки – поліпшити позиції сайту за рахунок збільшення тривалості сеансу, глибини перегляду, взаємодії з елементами сайту і т.д. Пошукові системи складно обдурити: вони швидко обчислюють накрутку з подальшими санкціями. Якщо Google, скоріше за все, проігнорує накрутку, то Яндекс відправить сайт під фільтр на термін від 6 місяців.

Як би це банально не звучало, але насправді необхідно працювати над юзабіліті і контентом сайту – проводити експерименти, дивитися на зміни, робити висновки. Тільки так необхідно впливати на ПФ. Накрутка ПФ – це однозначно погано.

3. Чому ПФ – це важливо і з точки зору SEO, і з точки зору конверсій і продажів?

Олександр Паламар, SEO-фахівець, керівник веб-студії SolutionsSeo:

Я вважаю, що дивитися на ПФ, як на можливість підвищити частку органічного трафіку, не зовсім коректно.

Якщо ви попрацюєте над якістю сайту і поліпшите ПФ, то при рівному трафіку зросте відсоток конверсій, отже, і продажі збільшаться.

Існує безліч успішних IT-проектів в сфері e-commerce, де основний трафік покупної, при цьому ROI, прагне до 200%. А все завдяки відпрацьованому УТП і гарним показникам юзабіліті, що в сукупності і дає відмінні ПФ.

Ну і, звичайно, високі ПФ позитивно відбиваються на трафіку. Ось приклад, в якому цифри скажуть все самі.

Дані графіки чітко показують пряму залежність ПФ і трафіку.

4. Як перевірити, чи все в порядку з ПФ сайту?

Олександр Алаев, директор веб-студії «Алаіч’ і Ко»:

Найпростіше це зробити через Яндекс.Метрику. Можна зайти в звіт по точках входу (Зміст – Сторінки входу) або в звіт по пошукових запитах (Джерела – Пошукові фрази) і звернути увагу на «Відмови».

Дуже великий відсоток відмов може свідчити про проблеми з цільовою сторінкою. Якщо для якоїсь пошукової фрази кількість відмов вище за середній показник для вашого сайту, це може говорити про те, що сторінка не відповідає очікуванням, на ній є нецільовий запит, вказана висока ціна товару, зроблений поганий опис / оформлення. Перейдіть на проблемну сторінку, спробуйте уявити себе на місці відвідувача. Введіть аналогічний запит в пошук і відвідайте всі сайти конкурентів поруч з вами – порівняйте їх сторінки входу і свою. Для цих дій не потрібно ніяких додаткових налаштувань.

Корисним інструментом більш детального аналізу ПФ є вебвізор – він дозволяє дивитися відеозаписи відвідувань відвідувачів на сторінках вашого сайту. Тут же є дуже корисний інструмент аналітики форм (Поведінка – Аналітика форм), який дозволить подивитися конверсію форм на вашому сайті і дізнатися, на якому етапі заповнення відбувається найбільше відмов.

Рекомендую всім і завжди ставити цілі в системах аналітики на основні цільові дії. Натискання кнопок, відправка форм – це важливо відстежувати. При аналізі дуже корисні складові мети в дусі такої зв’язки: натискання кнопки купити -> відвідування кошика -> оформлення замовлення -> підтвердження / оплата. Можна аналізувати конверсію кожного кроку і думати, що ж можна поліпшити на кожному кроці.

5. Як інтерпретувати результат: який показник можна вважати хорошим / задовільним / поганим?

Олексій Штар, генеральний директор компанії PromoPult:

Для оцінки результатів необхідно добре розбиратися в своєму бізнесі і своїх клієнтах. Наприклад, які ПФ вважати хорошими для сайту комп’ютерного магазину? Якщо відвідувач ще не визначився з моделлю і навіть брендом ноутбука і заходить на головну сторінку сайту, то в кращому випадку він дивиться десятки сторінок, проводить 5-10 хвилин в пошуках потрібного товару, а потім купує його – це ідеальна поведінка.

Якщо користувач шукає конкретну модель ноутбука, ймовірно, його цікавить тільки ціна або характеристики товару. Тоді він проведе на одній сторінці 1-2 хвилини, а потім або піде, або (що для нас, очевидно, краще) замовить товар – це вже інша взаємодія з сайтом.

А якщо розглядати послугу таксі, то, оскільки, зазвичай, тарифи і контактні телефони пишуться на головній сторінці, правильною поведінкою буде відкриття сторінки, її перегляд протягом хвилини-двох і закриття. Прагнути спеціально «дібрати» якісь параметри (наприклад, змусити людей дивитися більше сторінок) – помилкова стратегія.
Потрібно виходити з правильної поведінки, орієнтованої на бізнес-завдання.

6. Як поліпшити ПФ?

Олексій Штар, генеральний директор компанії PromoPult:

Для початку необхідно проаналізувати поточну ситуацію, зрозуміти, які показники для вашого бізнесу працюватимуть «в плюс», а з чим треба боротися. Далі цілеспрямовано працювати з сайтом з цього знання: проводити зовнішню і внутрішню оптимізацію сайту, підвищувати якість контенту, покращувати юзабіліті і ін. При цьому, як і раніше, потрібно займатися аналітичною роботою, щоб розуміти, наскільки внесені вами зміни впливають на отримані показники.
І пам’ятайте: потрібний результат можливий тільки при постійній роботі з ресурсом.

Іноді поліпшення ПФ або робота з юзабіліті – це всього лише перефарбування кнопки або зміна її розмірів. Конверсія може збільшитися значно! У деяких випадках поліпшення ПФ сприяє зниженню цін на товари. Наприклад, на сайті mosdommebel.ru вдалося значно підвищити ПФ і конверсію завдяки додаванню і грамотному налаштуванню (це дуже важливо!) онлайн-консультанта. Найчастіша ціна питання – від 50 у.о. плюс разове технічне доопрацювання.

7. Скільки коштує поліпшення ПФ?

Ілля Русаков, власник SEO-студії www.impulse.guru, творець сервісу www.seo-reports.ru:

Хорошим прикладом може стати наш кейс: http://impulse.guru/sapsport.html. Даному клієнту робота над удосконаленням ПФ обійшлося приблизно в 400 у.о. В іншому випадку, досить загального юзабіліті-аудиту за 100 у.о. Необхідно кожну ситуацію (занедбаність) розглядати окремо, але можна озвучити середні пороги: від 100 до 500 у.о.

8. Як будувати роботу з контентом, щоб поліпшити ПФ?

Наталія Кирик, контент-студія WordFactory:

Проектувати сторінку і текст комплексно. Думати і про те, що ми повинні сказати читачеві, і то, як він це прочитає, побачить на сторінці. Для цього копірайтер повинен володіти хоча б базовими поняттями в області інфографіки, візуалізацій, прототипірування.

Писати для людей. На щастя, все менше і менше клієнтів замовляють переоптимізовані, спамні тексти.

Експериментувати з типами контенту на сторінці: текст, аудіо, відео, фото.

Давати максимально об’ємний відповідь на питання читача: писати більше, об’ємніше, детальніше, але, при цьому, без води.

Працювати з mobile friendly версіями для сайтів, велика частина аудиторії яких переглядає сторінки на смартфонах.

Резюме:

Отже, всі експерти сходяться на думці, що головне – клієнт. Відштовхуватися потрібно від очікувань клієнта, його запитів, максимальної відповіді на питання, створюючи якісний контент.