Що таке аффіліатов і чому їх варто боятися

Ще зовсім недавно користувачі пошукових систем могли зіткнутися з дивною на перший погляд проблемою.
Після пошукової видачі по якомусь запиту, користувачі починали переглядати веб-ресурси, які перебували в ТОПі, дзвонити за контактними номерами телефонів, сподіваючись порівняти ціни на товари або послуги і виявлялося, що багато хто з цих номерів належали одній і тій же компанії. Природно, така ситуація нескінченно дратувала користувачів і викликала масу питань. Як це сталося, і яким чином ТОП пошукової видачі був монополізований?

Виявилося, що пояснити це явище можна досить просто – якась компанія створила аффіліатов. Аффіліатов – це інтернет-ресурси, які активно просуваються в мережі за однаковими запитами і належать, як правило, однієї компанії. Слід також уточнити, що іноді аффіліатов можуть називати сайти-партнери, які не реалізують самі товари або послуги, а надають майданчик, на якій розміщуються зовнішні посилання на продає сайт. Якщо користувач переходить за однією з таких посилань і здійснює конверсію, то певний відсоток від угоди отримує і власник такого сайту-аффіліатов. З недавніх пір пошукові системи почали боротися з цим явищем і здійснювати, так звану, фільтрацію аффіліатов. Простіше кажучи, наприклад, «Яндекс» видаляє з пошуку аффіліатние ресурси, єдина мета яких полягає в тому, щоб заповнити ТОП пошукової видачі, тим самим здійснити нечесну конкуренцію.

Технічно аффіліатов прийнято вважати веб-ресурси, у яких збігається хоча б один з наступних параметрів:

  • хостинг;
  • тематика;
  • назва компанії і її контактні дані;
  • у доменів дані whois;
  • IP- адреси та інше.

Історія виникнення сайтів-аффіліатов досить нешкідлива, оскільки ця назва отримали веб-ресурси, які в 2007 році брали участь в Google AdSense. Сьогодні, з точки зору пошукових систем, існування аффіліатов не має ніякого сенсу, так як в результаті видачі такі сайти просто дублюють один одного, тим самим, займаючи місце більш гідного ресурсу. Таким чином, «Яндекс» відфільтровує такі ресурси з пошукової видачі, а Google знижує їх ранжування.

Отже, фільтр аффіліатов – це цілком виправдана реакція пошукових систем на спробу монополізації топових позицій. Як правило, працює такий фільтр вручну, тому дуже часто навіть конкуренти і просто доброзичливці можуть довести до відома представників пошукових систем інформацію про методи нечесної конкуренції, після чого відомості будуть перевірені, а винуватці покарані.

Таким чином, за великим рахунком фільтр аффіліатов – це необхідна і цілком адекватна міра. Але у деяких власників сайтів виникає ряд питань: як вчинити в ситуації, коли компанії необхідно мати кілька сайтів і чому їх все можна просувати? Звичайно, займатися просуванням сайтів можна, тільки це необхідно робити за різними запитами. Напевно, не зовсім доцільно створювати повністю однакові ресурси, найчастіше це бувають сайти з різними напрямками, а вони, природно, і будуть оптимізуватися під різні запити. Стає очевидним, що компанія може створювати будь-яку кількість веб-ресурсів за різними напрямками. Це ніхто не забороняє, і пошукові системи не будуть накладати санкції на такі сайти.

Звичайно, не можна скидати з рахунків і такі ситуації, коли компанії необхідно добитися двох і більше позицій в ТОПі пошукової видачі за однаковими запитами. На перший погляд ситуація безвихідна – фільтрації не уникнути, але, на щастя, вихід є завжди, причому легальний. На Заході деякі компанії для того, щоб домогтися лідерства таким шляхом, вдаються до створення незалежних один від одного ресурсів. Іншими словами, такі веб-сайти повинні мати повну свободу і не відповідати жодному з перерахованих вище пунктів, за якими прийнято визначати сайти-аффіліатов (різні хостинги, назви компаній, адреси та інше). Це схоже на створення дочірніх компаній, що мають повну юридичну свободу, і, в тому числі, свободу від санкцій антимонопольного комітету.

Без сумніву, чесний бізнес в умовах роботи фільтра аффіліатов в будь-якому випадку не постраждає. Навіть якщо випадково по одному і тому ж запиту два сайти однієї компанії потраплять в ТОП пошукової видачі, то система відфільтрує один, який буде менш релевантним запитом і компанія від цього не понесе ніяких збитків. Не слід також забувати, що велике значення має інформація, яка представлена ​​на цільовій сторінці. Іноді одна посилання може відповідати роздрібних продажів, а друга – оптовим. З огляду на цей факт, пошуковики іноді можуть видавати два посилання одночасно на один сайт. Таким чином, стає очевидним той факт, що фільтр аффіліатов – це необхідні страж, який захищає принципи чесної конкуренції. В умовах, що склалися грамотне співробітництво з пошуковими системами стане запорукою процвітання бізнесу в інтернеті, а також максимально позитивно позначиться на іміджі продукту, що просувається бренду і компанії в цілому. Таке грамотне співробітництво вам можуть допомогти досягти професіонали, які проведуть пошукову оптимізацію веб сайту і виведуть ваш сайт в ТОП пошукової видачі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *