Як відстежувати інформацію з декількох піддоменів?
Безліч сайтів, існуючих у всесвітній павутині, як правило, складаються з основного домену та піддоменів. Піддомени представляють собою частину одного загального домену, більш високого рівня, і містять інформацію про різні напрямки. Наприклад: «pogoda.yandex.ru» та «tv.yandex.ru» – це піддомени «yandex.ru». У зв’язку з цим, під час проведення веб-аналітики, досить часто виникає ситуація, коли необхідно відстежувати інформацію відразу з декількох піддоменів. Але, як відомо, «Google Analytics» для відстеження інформації використовує тільки основні cookie-файли, тобто cookie відслідковується домену. А оскільки піддомен визначає власне припустиме ім’я, «Google Analytics» автоматично не може його відстежувати. Іншими словами, відвідувачі, які переміщуються за різними піддоменів одного сайту, не можуть відслідковуватися, так як використовують основні cookie-файли. На щастя, ця проблема легко вирішується. Перш за все необхідно зробити так, щоб «Google Analytics» зміг використовувати одні і ті ж cookie для всіх піддоменів. Для цього досить викликати _setDomainName () і вказати в якості аргументу ім’я батьківського (основного) домену. Наприклад: щоб відстежити піддомени yandex, як аргумент слід вказувати «.yandex.ru». Слід розуміти, що таке рішення допустимо далеко не в кожній ситуації, оскільки при реалізації даного методу в звітах не буде ніякого розмежування між сторінками з однаковою назвою в різних піддоменів. Для вирішення цієї проблеми, як правило, застосовується настройка додаткових фільтрів, про них мова піде нижче. На сьогодні існує кілька варіантів настройки облікового запису в «Google Analytics» для відстеження декількох піддоменів. По-перше, можна створити для домену та кожного поддомена свій профіль, що дасть можливість аналізувати звіти окремо, що є дуже важливим при розкручуванні web сайтів. На практиці в звітах індивідуально для кожного поддомена будуть враховуватися: пошукові запити, час перебування відвідувача на сайті, кількість унікальних відвідувачів, джерела трафіку і так далі. Слід зазначити, що в цьому випадку, переходи відвідувачів між піддоменами, відзначаються як контрольний (або реферальний) трафік, іншими словами, переходи з інших сайтів. Для реалізації даного способу необхідно:
- на сторінки одного домену вставити з блокнота поточний html-код;
- створити новий профіль в акаунті «Google Analytics» для іншого домену та отримати новий html-код;
- на сторінки іншого домену вставити отриманий html-код.
В результаті виходить два профілі з індивідуальними даними відповідно до домену. По-друге, можна відстежувати домен і піддомени в одному профілі. Але в цьому варіанті вся інформація з домена і піддоменів буде збиратися в єдиному звіті, а переходи відвідувачів будуть ідентифікуватися, як переходи між сторінками одного інтернет-ресурсу. Для реалізації даного способу необхідно: Для асинхронного коду після рядки _gaq.push ([ ‘_ setAccount’, ‘UA-XXXXX-X’]) необхідно додати рядок _gaq.push ([ ‘_ setDomainName’, ‘.example.ru’]); Для звичайного коду після рядка var pageTracker = _gat._getTracker ( “UA-XXXXXXX-XX”) слід додати pageTracker._setDomainName ( “.example.ru”). NB! Обов’язково вказуйте домен з точкою спочатку! Варто відзначити, що «Google Analytics» піддомени з однаковою структурою і схожим URL сприймає, як одне ціле, і зводить в один статистичний звіт. Щоб уникнути такої ситуації, як уже згадувалося раніше, треба налаштувати спеціальні фільтри. Для цього необхідно:
- створити користувальницький фільтр з умовою «включити» для кожного профілю;
- вибрати параметр «URL-запиту»;
- написати в поле фільтра: poddomen \ .site \ .ru
Іноді виникає необхідність у відстеженні інформації відразу з декількох доменів в одному акаунті «Google Analytics». Наприклад, основний асортимент товарів знаходиться на одному сайті (www.siteА.ru), а бланк замовлення – на іншому (www.siteВ.ru). Як правило, головна задача полягає в тому, щоб відстежити ефективність роботи цих двох веб-ресурсів, і при цьому, щоб всі дані знаходилися в одному акаунті. Такий підхід дає можливість проаналізувати як відвідувач потрапив на сайт, які були його дії, чи вчинив він покупку і так далі. Для вирішення даного завдання необхідно налаштувати, так зване, кроссдоменное відстеження. Для цього необхідно виконати наступні налаштовування:
- коду «Google Analytics» і посилання сайту www.siteА.rі
- коду «Google Analytics» і посилання сайту www.siteВ.rі
- спеціального фільтра в основному профілі «Google Analytics».
1. Щоб налаштувати код сайту А, необхідно в код «Google Analytics» додати такі параметри:
- _gaq.push([‘_setAllowLinker’, true]); – відбувається включення междоменного відстеження,
- _gaq.push([‘_setDomainName’, ‘siteA.ru’]); – визначається доменне ім’я, після чого додається в усі посилання і форми, що посилаються з ресурсу А на ресурс В, функція onClick=”
- _gaq.push([‘_link’, this.href]); return false;” и onSubmit=”_gaq.push([‘_linkByPost’, this]);” – відповідно.
2. Аналогічним чином налаштовується і код сайту В. У код «Google Analytics» додаються такі ж параметри:
- _gaq.push ([‘_ setAllowLinker’, true]); – включення междоменного відстеження,
- _gaq.push ([‘_ setDomainName’, ‘siteB.ru’]); – визначення доменного імені.
Функції onClick і onSubmit додаються в усі форми і посилання, які посилаються з ресурсу В на ресурс А. 3. Щоб налаштувати фільтр в «Google Analytics» і в звітах було видно повне ім’я сайту, а не тільки URL без домену, необхідно в основному профілі, де буде відслідковуватися статистика з ресурсів А і В, здійснити наступні дії: Тип фільтра: «Користувацький» вибрати «Додатково». Поле А: Ім’я хоста Витягти А: (. *) Поле В: URL запиту Витягти В: (. *) Висновок в: URL запиту Конструктор: $ A1 $ B1 Після чого налаштування кроссдоменного відстеження можна вважати завершеним. Таким чином, завдяки нескладним маніпуляціям – модифікаціям технічних кодів і налаштувань фільтрів в «Google Analytics», можна легко відстежувати статистику кількох піддоменів окремо, а також в рамках одного аккаунта аналізувати дані відразу декількох доменів. Технічне рішення даного питання дозволило значно розширити можливості веб-аналітики, що, в свою чергу, дає можливість більш детально аналізувати потреби відвідувачів для своєчасного їх задоволення.