Оформити заявку

SEO аудит сайту. Чек-лист компанії Seomarket

SEO аудит сайту. Чек-лист компанії Seomarket - Фото 1
Вадим Ивашкевич
28/01/2023
Время чтения: 16 м

Велика кількість компаній з інтернет-просування робить величезні чек-листи, пише аудити і надає сотні сторінок формату А4, половину з яких займає вода або рекомендації, впровадження яких займають величезну кількість людино-годин роботи програміста (а, отже, і грошей), але в результаті не приносять нічого. Власникам сайтів варто знати: якісний технічний SEO аудит – це не список проблем сайту, зроблений за шаблоном, і не дає нічого, крім зелених вогників сервісів валідацій. SEO аудит сайту – це аналіз всіх помилок і областей сайту з втраченим потенціалом, список рекомендацій для власника і технічних завдань для програміста, запровадивши які сайт починає отримувати більше трафіку і поліпшення видимості в пошукових системах за цільовими ключовими запитами. У цій статті ми розкриємо всі карти, покажемо чек-листи, пояснимо, що ми робимо і навіщо. Час прочитання – близько 10-ти хвилин, але слід дочитати до кінця, там на Вас чекатимуть кілька сюрпризів 😉 Тож почнемо.

Чек-лист аудиту компанії Seomarket

  1. Захищений протокол
  2. ЧПУ УРЛ адреси
  3. Сканування сайту для перевірки відповідей сервера
  4. Технічні дублі
  5. Протокол Open Graph
  6. Дублі в тегах і мета тегах
  7. Robots.txt
  8. Sitemap.xml
  9. Перевірка коду сайту
  10. Структура сайту
  11. Коректність використання <h1> – <h6>
  12. Mobile-friendly
  13. AMP і Турбо Сторінки
  14. Мікродані Schema.org (мікророзмітки)
  15. Протокол Open Graph
  16. Перевірка швидкості завантаження всіх типових сторінок
  17. Аналіз пошукової видачі
  18. Аналіз пошукової видачі по сайту
  19. Аналіз наявності непотрібних для користувачів порожніх сторінок
  20. Аналіз GWT, Яндекс Вебмайстер
  21. Перевірка тегів, мета тегів, текстів на заспамленності
  22. Перелінковка
  23. Перевірка коректності ланцюжка “хлібних крихт”
  24. Перевірка наявності трафікогенерірующіх слів на сторінках сайту
  25. Генерація title, description, h1
  26. Перевірка наявності санкцій від пошукових систем
  27. Багатомовність і Мультирегіональність
  28. Оптимізація картинок
  29. Попадання в блок швидких відповідей
  30. Перевірка на аффіліатов
  31. Рекомендації по переїзду / викочуванні сайту
  32. інші помилки
  33. Розробка нового сайту

1) Захищений протокол

Довідка Google щодо використання https-версії: Google бореться за безпечне користування сайтами для користувачів, тому навіть самі представники пошуковика стверджують, що захищений протокол дає невелику перевагу при ранжуванні в позиціях сайту. Порядок дій – нескладний: купуєте SSL сертифікат на хостингу і встановлюєте на сервері. Важливо обрати правильний сертифікат в залежності від цілей (чи будуть піддомени або декілька доменів, наприклад). Підсумком буде таке повідомлення: Після впровадження варто змінити всю перелінковку на сайті (адже у нас тепер нова адреса), виправити вкладення медіа-контенту, підключення зовнішніх скриптів, налаштувати 301 редіректи зі старих сторінок на нові і налаштувати правильний robots.txt і sitemap.xml. Та все це ми детально описуємо в нашому пошуковому аудиті.

2) ЧПУ УРЛ адреси

При генерації сторінок важливо використовувати правильні УРЛ-адреси (ЧПУ – человекопонятный url). Приклади неправильного:

  • site.com.ua/news/2015/10/08/id1235213
  • site.com.ua/news/2015/10/08/турция_модернизирует_ж/д_магистраль_между_стамбулом_и_границей_с_болгарией_1235213

Приклад правильного:

  • site.com.ua/news/2018/11/02/turtsiya-moderniziruet-zh-d-magistral-mezhdu-stambulom-i-granitsey-s-bolgariey

Як бачимо, неправильно – це коли, дивлячись на посилання, користувач не може зрозуміти, що він побачить, перейшовши за посиланням. Також не рекомендується використовувати нижнє підкреслення або кирилицю, оскільки нижнє підкреслення для Google, по суті, об’єднує всі слова в урл в єдине, нечитабельне, і вага входжень ключових слів в УРЛ не враховуватиметься, а кирилиця при копіюванні посилання і розміщенні де-небудь має ось такий вигляд:

site.com.ua/news/2015/10/08/%D1%82%D1%83%D1%80%D1%86%D0%B8%D1%8F_%D0%BC%D0 %BE%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D1%80%D1%83%D0%B5%D 1%82_%D0%B6/%D0%B4_%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0 %D0%BB%D1%8C_%D0%BC%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D1%83_%D1%81%D1%82%D0%B0%D0% BC%D0%B1%D1%83%D0%BB%D0%BE%D0%BC_%D0%B8_%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BD% D0%B8%D1%86%D0%B5%D0%B9_%D1%81_%D0%B1%D0%BE%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%8 0%D0%B8%D0%B5%D0%B9_1235213

Не зручно, чи не так? Розгорнуті вимоги від самого Google описані тут: 

3) Сканування сайту для перевірки відповідей сервера

Весь сайт сканується власними скриптами і зовнішніми сервісами типу Screaming Frog для знаходження посилань з трьохсотими, чотирьохсотими і п’ятисотими кодами відповіді. Логічно, що якщо користувач, переходячи за посиланнями на сайті, потрапляє на неіснуючі сторінки або сторінки з довгою відповіддю сервера або довго вантажить сторінку через наявність ланцюжка перенаправлень, такий сайт є не зручним у використанні. Оскільки місією пошуковиків є видача в ТОПі пошукової видачі тільки максимально якісних сайтів, зазначені проблеми можуть не дати можливість зайняти ТОП. Тому при знаходженні закономірностей і великої кількості помилок пишеться технічне завдання по заміні таких посилань на сайті на актуальні.

4) Технічні дублі

Це важливий пункт, оскільки багато CMS мають особливість генерувати дублі сторінок, а для пошуковика важливо, щоб користувачеві надавалася одна, канонічна, основна сторінка. Якщо пошуковий бот бачить дві однакові сторінки на різних URL адресах, як йому зрозуміти, яку сторінку показати в ТОПі? У таких випадках, як правило, обидві сторінки в результатах видачі втрачають цінність на користь сторінок інших сайтів, у яких немає дублів. Тому перевіряються різні типи дублювання і дається технічне завдання на виправлення цих проблем. Приклади типів дублів:

  • сторінки з www і без www (часто сайт доступний за двома адресами, по суті, це два різних сайту для пошукача)
  • дублі головної сторінки і всіх типових сторінок (розділи, фільтри, продукти)
  • дублі з різним розширенням сторінок (* .php, * .html, * .htm, * /)
  • доступність сторінок з різним регістром (тут важливо розуміти, що є реальні проблеми з генерацією таких сторінок і вразливості сайту, просто так налаштовувати перенаправлення з верхнього регістру на нижній не варто, можуть бути негативні наслідки)
  • дублі сторінок пагінації, угруповань, типів відображення

Спосіб закриття таких дублів залежить від ситуації. Наприклад, можна використовувати Canonical для вказівки канонічної сторінки, або мета-тег robots noindex follow / noindex nofollow  в залежності від того, чи потрібно, щоб бот переходив за посиланнями далі, чи ні. Пагінацію, наприклад, часто навіть не закривають, а використовують для просування за регіональними запитами, наприклад, друга сторінка оптимізована під Харків, третя – під Одесу і т.д.

5) Дублювання текстів

Сайт перевіряється на предмет дублювання з зовнішніми джерелами і внутрішніми сторінками. content-watch, Advego Plagiatus, та будь-який сервіс відразу покаже, чи є проблема з дублями контенту, знайде список сторінок, де таки дублі присутні. Наше завдання – вказати на проблему, знайти першоджерело і дати рекомендації з унікалізації контенту, написати технічне завдання щодо виведення дублюючих блоків контенту скриптами (щоб пошуковики їх не бачили і не розцінювали, як дублі), а також скрипти щодо захисту контенту від копіювання.

6) Дублі в тегах і мета-тегах

Як відомо, не варто кілька сторінок просувати за одними і тими же запитами, оскільки створюється конфлікт релевантності і це заважає пошуковику вибрати одну з них для показу в ТОПі (за винятком деяких випадків). Тому ми завжди перевіряємо наявність однакових тегів title, Н1, мета-тега Description, щоб знайти закономірність генерації дублювання цих даних, і пишемо технічне завдання на виправлення ситуації, чи це генерація цих тегів за шаблонами або написання посторінкових назв та інших тегів вручну. Все залежить від CMS і, звичайно ж, типу сайту. Часто можна побачити рекомендації щодо виправлення тега Keywords, рекомендуємо їх ігнорувати, оскільки програмісти час витратять, але це в підсумку нічого не дасть. В Google Webmaster Tools ви зможете побачити багато закономірних помилок:

7) Robots.txt

Часто можна побачити рекомендації щодо закриття непотрібних для користувача сторінок через файл robots.txt, але важливо знати – рекомендації в цьому файлі можуть спрацювати для Яндекса, для Google вони носять необов’язковий характер, з індексу такі сторінки не випадають. Більше того, при закритті сторінок мета-тегом robots noindex, Google не буде його обробляти і сторінки ще довго висітимуть у видачі з зазначенням, що сторінка закрита в robots.txt. Таким чином, індекс буде наповнений великою кількістю неякісних сторінок, що не може добре позначатися на просуванні. Ось чому, наприклад, у Фотос такий robots.txt: В той же час варто вказувати в цьому файлі основний Host домену та посилання на Sitemap.xml

8) Sitemap.xml

В цілому, для невеликих сайтів це не обов’язковий атрибут, але важливий для сайтів з великою кількістю сторінок. В такому файлі вказуємо в XML форматі список тих сторінок, на які варто регулярно ходити пошуковому боту, а також вказуємо частотність обходу. Пишемо рекомендації з генерації такої карти сайту, враховуючи всі нюанси (наприклад, для сайту буде не дуже корисно, якщо в карті сайту буде знаходиться список на неактуальні віддалені сторінки або дублі важливих сторінок, на які буде відправляти Googlebot і витрачати краулінговий бюджет).

9) Перевірка коду сайту

Ще з десятих років оптимізатори використовують validator.w3.org і подібні сервіси перевірки валідації, як основний інструмент знаходження помилок в коді. Варто знати, що подібні сервіси оновлюються вкрай рідко. Якщо порівнювати зі стрімким розвитком сайтобудування, то, використовуючи їх, можна як пропустити важливі помилки, так і вказувати на вже давно не актуальні, знову-таки витрачаючи безцінний час на виправлення помилок. Наші фахівці перевіряють код самостійно, перевіряється наявність прихованих елементів на сайті, великої кількості закоментованих або порожніх рядків, оптимальність структури коду і скриптів, доступність файлів * .css, * .js.

10) Структура сайту

У нашій компанії така робота, як “Складання структури сайту”, винесена, як окрема послуга для можливості максимально якісно її реалізувати. Для цього варто пропрацювати не просто семантику, яку видно на сайті, але повністю покрити попит, тобто знайти всю семантику ніші і дати рекомендації зі створенню максимально розгорнутого сайту зі створенням всіляких посадочних сторінок, які зможуть покрити весь попит ніші. Але, в цілому, часто оптимізувати структуру сайту, не зібравши ще при цьому всю семантику, цілком можливо і на підставі логіки і досвіду. Наприклад, для інтернет-магазинів логічним є створення сторінок-фільтрації товарів ( “Чорні ноутбуки” і т.д. варіації), для інфо-порталу –  створення тегів сторінок. Все це, звичайно-ж, описуємо в технічному аудиті з вимогами з налаштування генерації тегів, важливих для правильного ранжування сторінок в пошуку. Також завжди варто аналізувати вкладеність сторінок за доступністю в кліки від головної сторінки користувачеві і пошуковому боту. Наприклад, якщо на сторінку підрозділу можна потрапити тільки на третій клік від головної, переходячи за меню або іншими блоками, рівень вкладеності такої сторінки – 4-ий. Найчастіше, при наявності конкуренції, це не дає можливість потрапити в ТОП1. Тому даємо рекомендації щодо зменшення рівня вкладеності сторінок, впроваджуючи блоки перелінковок за алгоритмами або додаючи додаткові блоки інформації з посиланнями на типових сторінках. Ось так приблизно виглядає структура сайту подарунків (посадкові сторінки створюються під усілякі пошукові запити):

11) Коректність використання <h1> – <h6>

Тут все просто: на першому екрані варто використовувати найбільш високочастотний ключ у вигляді назви сторінки з тегом <h1>, крім цього, тег Н1 повторюватися не повинен. Що стосується тегів <h2> – <h6>, в цілому, їх можна використовувати як завгодно і в якому завгодно вигляді, але варто пам’ятати дві речі:

  • Теги Н2 має більше ваги для пошуковика, ніж тег Н3 і так далі
  • Теги заголовків не варто використовувати в наскрізних блоках інформації по сайту, оскільки вони розмивають релевантність сторінки ключових запитах під цю сторінку.

12) Mobile-friendly

Тенденція останніх кількох років – превалювання трафіку з мобільних пристроїв над десктопними практично у всіх нішах. Чи варто говорити, наскільки важливо робити адаптивну верстку або мобільну версію сайту для зручності використання зі смартфонів та планшетів. При цьому, зробивши адаптивну верстку, наприклад, і отримавши зелене світло від Google:  Часто SEO оптимізатори закривають цей пункт, як “Виконано”. Ми, зі свого боку, аналізуємо поведінку користувачів на різних пристроях і браузерах в Google Analytics, і, повірте, дуже часто виправляємо ситуацію, коли один з найкрасивіших сайтів з 75% трафіку з мобільних проходив перевірку, і тестування виявлялось не підтримуваним для популярних серій смартфонів. Вищим пілотажем оптимізації, відповідно до трендів, вважаємо AMP оптимізацію і створення турбо-сторінок Яндекса, про це далі.

13) AMP і турбо-сторінки

На багатьох конференціях про SEO можна почути про такого крутого звіра, як AMP – Accelerated Mobile Pages (Тільки уявіть собі, користувач шукає інформацію з мобільного, бачить чудесну іконку блискавки, і, переходячи на сайт, дивується від того, що на його 3G-смартфоні сайт відкрився моментально, навіть не встиг заваритися чай): Все це дозволяє впровадити AMP-технологія, відкрита для розробників, бери і роби: www.ampproject.орг Але, крім новинних і інфо-ресурсів, для e-commerce проектів і сайтів послуг немає кейсів на ринку України, і пов’язано це з деякими складнощами впровадження даної технології для динамічних об’єктів, кнопок “купити / замовити”, каруселей картинок і товарів. Але рішення такої проблеми є, рекомендуємо звернути увагу на технологію AMP Bind. У наших проектах, за можливостю впровадження на сайтах клієнтів, ми описуємо рекомендації із запровадження і таких останніх новинок, як AMP, турбо-сторінки Яндекса.

14) Мікродані Schema.org (мікророзмітки)

“Хліб всьому голова” для SEOшніка, без якого нікуди, адже, як же люди переходитимуть на ваш сайт з видачі, якщо він буде представлений, як сіра миша? Існує мікророзмітка для багатьох блоків інформації на сайті, для карток товарів, для статей, для відео, рецептів, подій, відгуків з рейтингами і т.д. Але краще один раз побачити, що це нам дає у видачі: Детальніше можна прочитати тут:

developers.google.com/search/docs/guides/

15) Протокол Open Graph

Для коректного відображення публікацій в соціальних мережах слід використовувати розмітку OpenGraph, і не тільки налаштувати, але і протестувати, як це буде виглядати. Якщо цього не зробити, всі шерінги виглядатимуть приблизно так: А після налаштування це вже виглядає так: Здається, це не зовсім про SEO, але не завадить для більшого залучення з соціальними мережами і, як наслідок, плюсом до ранжування за рахунок соціальних чинників. Інструкції до впровадження тут: ogp.me

16) Перевірка швидкості завантаження всіх типових сторінок

Тут перевіряємо швидкість завантаження всіх типових сторінок і проводимо тестування навантаження, пишемо технічне завдання щодо поліпшення швидкості завантаження, налаштування Gzip стиснення, кешування файлів, оптимізації зображень, JS і CSS файлів, а також інші рекомендації щодо прискорення сайту.

17) Аналіз пошукової видачі

Найчастіше при пошуку дублів сторінок оптимізатори використовують перераховані вище сервіси для знаходження всіх дублів за посиланнями на сайті. Але не враховують ситуації, коли посилання було раніше, дубль віддає код 200, але посилань із сайту більше немає, хоча у видачі такі сторінки знаходяться і засмічують індекс пошукача. Також можлива ситуація, коли у сайту є вразливість у вигляді можливості генерації дублів з різними УРЛ адресами, і яку використовують конкуренти для того, щоб знизити ваш сайт у видачі. Тому нашими фахівцями проводиться вивчення видачі пошукових систем, парсинг результатів пошуку, знаходження таких типів “забутих” сторінок і рекомендації з їх усунення, а також усунення вразливостей сайту.

18) Аналіз пошукової видачі по сайту

Йдеться про вивчення результатів пошуку вже по сайту, якщо на сайті реалізований пошук за запитом, він повинен відпрацьовувати завжди. Пишемо рекомендації щодо виправлення багів, а також алгоритм роботи пошуку для деяких нішевих сайтів (наприклад, пошук за VIN (ВИН) кодом для сайтів автозапчастин).

19) Аналіз наявності непотрібних та порожніх сторінок для користувачів

Також на сайті можуть бути порожні сторінки, неактуальні, старі і неінформативні, які часом навіть створюють конфлікт релевантності з важливими для просування сторінками. Той же Screaming Frog показує кількість символів на сторінці, їхній розмір. Відсортувавши за зростанням, легко можна знайти список таких сторінок, що підлягають знесенню і редирект. Також перевіряємо видачу на їх наявність.

20) Аналіз GWT, Яндекс Вебмайстер

У кожному проекті наші фахівці на етапі аудиту і щомісяця перевіряють Google Search Console та Яндекс Вебмайстер на всілякі помилки, повідомлення та оперативно реагують на їх появу. Також проводять налаштування важливих параметрів, наприклад, налаштування регіону таргетингу, контроль індексації, термінове видалення небажаних розділів / сторінок з індексу за параметрами. Якщо зазначені сервіси ще не встановлені, даємо інструкції щодо їхнього встановлення в аудиті.

21) Перевірка тегів, мета-тегів, текстів на заспамленість

Як і перевірка на унікальність, проводиться перевірка на заспамленість. У цьому допомагає сервіс text.ru, після чого вже вручну перевіряється, чи дійсно є переспам, і чи потрібно його правити. Але важливо не поспішати давати рекомендації, не визначивши спочатку позиції запитів (якщо вони в ТОП 10, то правити точно нічого не варто).

22) Перелінковка

Чек-лист всілякої перелінковки наступний:

  • Меню
  • Перехід на іншу мовну версію або регіонів
  • Фільтри категорій
  • Посилання на сторінки фільтрів з характеристик товару
  • Хлібні крихти
  • Звичайно ж, логотип
  • Посилання на товари з категорій
  • Пагінація
  • Тегів сторінки для інфо-порталів
  • Блоки інформації, Частих питань, “Схожих товарів”
  • “Топ 5 популярних товарів / послуг” для посилення найважливіших для клієнта
  • Перелінковка типу “хмара тегів”, наприклад, під пошуковим рядком (туди можна додавати найбільш пріоритетні запити), для посилення пріоритетних запитів

Перевіряється не тільки наявність посилань на сторінки для користувача, але і для пошукового бота (багато блоків на сайті роблять динамічно довантаженими і доступу у пошукових роботів до сторінок просто немає, оскільки в коді немає посилань на них). Наприклад, поширена помилка: кнопка “показати ще товари” – пошуковий бот не бачить усі товари, які завантажуються динамічно, отже, для Google у вас на сайті всього 12 товарів, а не 312 (в разі, якщо немає доступу до товарів через інші сторінки ).  Також даються рекомендації з боку зручності використання, наприклад, дуже незручно, коли зі сторінки російськомовної, переходячи на українську версію, нас перенаправляють на головну сторінку сайту, а не ту, на якій ми знаходимося.

23) Перевірка коректності ланцюжка “хлібних крихт”

“Хлібні крихти” – Ваш шлях від головної до сторінки, на якій ви перебуваєте, наприклад: Хлібні крихти варто розглядати не тільки з боку зручності користувачеві, але і як блок додаткової перелінковки. Наприклад, якщо ми знаходимося на товарі “Nokia 3310”, в хлібних крихтах можна відображати не тільки материнську категорію “Телефони-цеглини”, але і сторінку фільтра по бренду “Телефони Nokia” для її посилення. Ще один зі способів використовувати в цілях SEO даний блок – замість анкора “Головна” використовувати більш високочастотний запит для просування головною за цим ключовим запитом. Наприклад, якщо головна сторінка просувається за запитами “Балкони під ключ”, варто замінити “Головна” в хлібних крихтах на такий запит, і ви отримаєте з усіх сторінок сайту посилання з тематичним анкором, що додасть ваги вказаному запиту. Що стосується мікророзмітки, ми даємо готовий шматок коду для використання вашим програмістам для зручності і здешевлення впровадження рекомендацій.

24) Перевірка наявності трафікогенеруючих слів на сторінках сайту

Базова річ в SEO – якщо на сторінці немає входжень запитів, сторінка не може ранжуватися за такими запитами або ранжуватиметься нижче за конкурентів. Також, якщо використовувати слово десятки разів, можна потрапити під фільтр. Тому ми даємо рекомендації з додавання слів в типових блоках сайту, в яких входження цих слів не спричинять за собою санкції, наприклад, якщо додати слово “ціна” до всіх цін на лістингу товарів або слово “купити” замість “в кошик”, це збільшить релевантність сторінки комерційним запитам.

25) Генерація title, description, h1

Для великих сайтів, інтернет-магазинів з тисячами сторінок одного типу (категорія, товар, фільтр категорії), немає сенсу прописувати вручну зазначені теги, піде багато часу, буде втрачено потенціал приросту сторінок, які оптимізуються не в першому етапі, але оптимізувати їх варто, оскільки ці теги з ключовими словами мають велику вагу при ранжуванні. На допомогу в таких випадках приходить налагодження генерації тегів за заданими шаблонами. Проаналізувавши семантику і знайшовши закономірність і схожість для різних сторінок (наприклад, що смартфони, що плити, шукають зі словами “купити”, “ціна”, “Київ” і т.д.), ми прописуємо шаблони генерації тегів зі змінною типу “назва сторінки” для різних типів сторінок, наприклад:

  • для сторінок категорій;
  • розділів;
  • фільтрів;
  • інфостраніц;
  • товарів.

Слід в H1 використовувати найбільш високочастотний запит в читабельному вигляді, в Title – якомога менше слів з найбільшою вагою, ну а Description на ранжування не впливає, але дуже допомагає збирати кліки з видачі при правильному його використанні (зробивши його виділеним і помітним). Також варто робити відразу для всіх сторінок оптимізацію тегів Н1 в залежності від нюансів, використавши шаблони або посторінкову оптимізацію вручну, оскільки це дасть максимальний ефект. Наприклад, якщо сторінка фільтра має назву “Смартфони – колір: білий”, варто привести до виду, як найбільш вч запит, “Білі смартфони”. Якщо на сайті – тисяча червоних парасольок з найменуванням товару “Червона парасолька”, варто використовувати артикул як для унікалізації, так і для збільшення ймовірності попадання в топ за запитом типу артикул (так, так теж шукають товари). Результатом такої оптимізації буде як зростання за найважливішими запитами, так і генерація привабливих сніпетів, на які хочеться клікнути, наприклад:

26) Перевірка наявності санкцій від пошукових систем

В Google Search Console є розділ “заходи, прийняті вручну”: Якщо повідомлення про “заходи” немає, тоді перевіряємо аналітику, чи немає стрибків трафіку на зниження в органіці за всю історію, якщо є, аналізуємо, на яких розділах / сторінках, перевіряємо контрольний профіль і тексти на предмет заспамленності, посилання також перевіряємо за багатьма параметрами, за допомогою яких можна зрозуміти, чи є ймовірність санкцій від пошукових систем. Якщо є проблема з контентом у вигляді переспама, неунікальності, будуємо план із заміни / усунення такого контенту, якщо проблема в посиланнях, відхиляємо посилання через інструмент Disavow tool. Слід знати, що на усунення санкцій необхідно час, в залежності від нюансів – від декількох тижнів до декількох місяців.

27) Багатомовність і Мультирегіональність

Ще один спосіб покриття всього пошукового попиту – створювати сторінки під різними мовами і регіонами. З мовами все просто – генеруємо переклад контенту (наприклад, по API Google перекладача з подальшими ручними правками), і, після створення мовних версій, пов’язуємо їх для пошуковика тегом hreflang (в правильному налаштуванні його генерації вам допоможе інтуїтивно зрозумілий генератор: aleydasolis.com/english / international-seo-tools / hreflang-tags-generator /). Згаданий тег, по суті, говорить пошуковику – ця сторінка російськомовна для України, ця – англомовна для Польщі, наприклад. Це значно спрощує налаштування правильного ранжування сайту там, де нам потрібно (по потрібних мовах і країнах). Між іншим, для України актуальна розробка україномовної версії сайту, оскільки вже прийнятий закон про українську мову, як обов’язковою (навіть на сайтах):

https://www.rada.gov.ua

Що стосується регіональності, тут складніше – дуже часто можна побачити питання, чи варто створювати сторінки під інші країни і міста, чи створювати  піддомен або категорію на сайті, чи не будуть такі сторінки розцінюватися, як дублі, або просто додати входжень списку міст на одну сторінку . Відповіді однозначної тут немає, завжди варто аналізувати ТОП видачі і позиції наших запитів, виходячи з ситуації, що склалася  –  рекомендувати необхідні доопрацювання. Наприклад, для інформаційного порталу або для сервісу поповнення мобільного телефону не потрібно створювати регіональні сторінки, оскільки, по суті, регіональних запитів просто немає. Але для інтернет-магазину або сайту послуг часто потребує створення таких сторінок.

28) Оптимізація картинок

За даними Google, популярність пошуку за картинками зростає. Люди все частіше лінуються читати інформацію, хочуть побачити красиву соковиту фото і на підставі візуальної привабливості перейти на бажану сторінку. Той же пошук чайників: наприклад, куди простіше іноді просто купити товар, який  “радуватиме око” кожен день, ніж дивитися на перелік однотипних товарів і відсортовувати їх за характеристиками, в яких і сам не розбираєшся і ще більше плутаєшся. А якщо до цього ще додати неідеальну роботу фільтрації на сайті, незручності і несхожість з характеристиками, можна зовсім залишитися без чайника. Тому важливо потрапити в пошук за картинками, щоб покрити попит і людей, які обирають товар на основі візуальної привабливості: Отже даємо шаблони генерації тега alt (тег для картинок, на основі якого картинки мають більше прав голосу при ранжируванні за запитами) для всіх типів фото на сайті з необхідними змінними.

29) Попадання в блок швидких відповідей

Тенденція останніх років – прагнення в нульову видачу. Прикладів безліч:

  • Питання відповідь
  • Таблиці з цінами
  • Визначення
  • Список інструкцій

Під всі ці типи нам вже вдалося знайти секрет, як саме потрапляти в такі блоки. Ось приклади з видачі для розуміння, про що йде мова: Зауважте, сайт зазвичай займає видачу і на нульовій, і на іншій позиції в ТОП 10. Також топові позиції займає і блок “Схожих запитів”, хоч вони і побічно релевантні запиту, але також можуть відвести користувача на Ваш сайт. Висновок один – потрібно писати контент під всілякі інформаційні запити в “правильному” вигляді, тоді і ймовірність зайняти “весь ТОП” буде вище. В аудиті описуємо методику верстки різних типів контенту для потрапляння в ці блоки.

30) Перевірка на афіліати

Уявіть собі цінність двох продавців на ринку, які виглядають однаково, з абсолютно однаковими товарами, однаковими цінами. А якщо їх буде таких десять? Це займає зайве місце і шкодить “здоровій конкуренції”, свободі вибору споживачем. Власники бізнесу матимуть більшу ймовірність щось продати, але крім власника в такій ситуації ніхто не виграє. Навряд чи такий ринок матиме попит. Ця ситуація в пошуковій видачі називається “афільованість сайтів”, і з таким пошуковики активно борються. Якщо Ваша мета – створити якомога більше сайтів для збільшення продажів і занятті всього ТОПу видачі, подбайте про те, щоб сайти сильно відрізнялися як дизайном, так і наповненням контентом, контактними даними і навіть даними whois. Інакше їх знайдуть наші фахівці і пропишуть інструкції для зняття “аффіліатів фільтра”. Якщо два Ваших сайти просуваються по суміжних запитам, і хоч чимось їх можна пов’язати – пошуковики або знизять один з них, або обидва по позиціях цих запитів.

31) Рекомендації з переїзду/викочування сайту

Якщо Ви розробляєте новий, оптимізований сайт для заміни застарілого, завжди є висока ймовірність падіння позицій і трафіку через зміну CMS, URL-адрес, коду сайту, його контенту, структури. Варто враховувати, що, наприклад, при зміні URL-адрес і переїзді на новий сайт без правильних перенаправлень користувачів зі старих сторінок на нові, користувачеві потраплятимуть на 404 неіснуючі сторінки, а вага старих сторінок з історією кане в лету. Тому, за умови необхідності переїзду сайту, в рамках аудиту ми готуємо необхідні рекомендації для мінімізації ймовірності просідання трафіку і позицій, а також з перенаправлення користувачів зі старих сторінок на нові (карти редиректів).

32) Інші помилки

Завжди є вузьконішеві, особливі сайти або нюанси, які не зустрічаються на типових сайтах ніші, тому в чек-листі завжди присутній пункт про “інші помилки”, який має на увазі перевірку сайту на нетипові помилки і їх виправлення.

33) Розробка нового сайту

Окремо варто згадати про нашу послугу “Рекомендації зі створення оптимізованого сайту”, розроблені і адаптовані під кожен тип сайту, актуалізуються на підставі вступних даних від клієнта про його бізнес. Суть цієї послуги полягає в економії коштів на розробку нового сайту для просування в майбутньому і прискоренню результатів із SEO. Чому це вигідно?

  • Програмістам після створення “красивого” сайту не потрібно буде переробляти сайт заново відповідно до технічного завдання SEO-фахівців, він буде мати звід вимог і прямих вказівок, завдяки яким розробка буде відбуватися відразу у відповідності з усіма необхідними фішками під SEO оптимізацію. Іншими словами, ви економите майже вдвічі на розробці і оптимізації сайту, вбиваєте двох зайців одним пострілом;
  • Більшість експериментів показала – при викочуванні в індекс вже оптимізованого сайту результат по зростанню трафіку набагато вище, ніж при викочуванні сирого в плані “SEO” сайту, і його оптимізації в майбутньому. Пошуковики бачать “якісний” ресурс, розуміють, що ви створили готовий і крутий продукт для користувачів і швидше дають йому можливість потрапити в ТОП, скоротивши для сайту термін такого алгоритму, як “Пісочниця” (алгоритм, який дозволить потрапляти відразу в ТОП деякий час новим сайтам).

Підведемо підсумок

Всі ці пункти чек-листа – загальний опис того, що входить до аудиту і навіщо ми це робимо, звичайно ж, кожен з них розбитий на безліч підпунктів аналізу і готових практичних рекомендацій до технічного завдання для розробника, яке можна віддати в роботу Вашому програмістові. Якщо Ви прочитали до кінця і взялися за голову, адже для самостійної оптимізації сайту так мало знань і, водночас, так багато різної інформації в інтернеті, ми обіцяємо провести SEO аудит Вашого сайту на найвищому рівні, ґрунтуючись на досвіді понад сотні проектів, і гарантуємо, що його впровадження дасть приріст трафіку вже за пару тижнів. Для героїв, які прочитали до кінця, даруємо промо-код на знижку в 20% для аудиту, введіть словосполучення “ПРОМО КОД НА АУДИТ” в формі заявки з сайту біля імені за прикладом нижче, із Вами зв’яжуться наші менеджери з пропозицією, від якої Ви не зможете відмовитися: Що таке SEO аудит сайту? Чек-лист компанії Seomarket Якщо ви замовляєте SEO просування сайту, аудит на першому етапі просування є необхідною умовою для оптимального просування з найкращими результатами. P.S.: Для тих SEO-гуру, які знайдуть у цій статті фішку, завдяки якій ця стаття потрапляє в ТОП видачі Google, надсилайте нам свої резюме з відповіддю на E-mail: [email protected], ми завжди шукаємо таланти!

Автор: Вадим Ивашкевич Head of Seo комадни SEOгіків