Чи є сенс встановлювати пачку лічильників на сторінці? Очевидно, що ні.
Розміщення кількох лічильників провокує значне уповільнення роботи сайту. Слід враховувати, що відвідувач у пошуках конкретної інформації доволі жваво «стрибає» за посиланнями. Поки браузер один за одним завантажить лічильники та встановить з’єднання з серверами статистики, потенційний клієнт, найімовірніше, уже покине сайт, і відвідування не буде зараховано. Звідси — неточна інформація. Потужний і простий інструмент Google Analytics дозволяє в режимі реального часу отримувати необхідні дані для аналізу сайтів, а також відвідувань його сторінок. Створення власної панелі керування, створення персоналізованих сегментів (включаючи розширене сегментування), додаткова зведена таблиця “Ключові показники ефективності компанії”, чудова візуалізація переходів і відображення даних — ось далеко не повний перелік доступних опцій. Особливо корисний Google Analytics на сторінках інтернет-магазинів, у яких трафік за замовчуванням має мати пристойні показники.
У чому його користь?
Налаштувавши статистичні звіти GA під конкретні завдання, можна отримати у своє розпорядження чудовий інструмент рейтингового просування магазину. Наприклад, динаміка відвідуваності магазину в розділі “Статистика” може бути представлена детальним звітом за певний період (скажімо, за місяць), що дозволяє проаналізувати піки та спади відвідувань. Розділ “Відвідувачі” запропонує не менш важливу інформацію:
➤ роздільна здатність моніторів, які використовують клієнти. Отримані дані змусять підкоригувати розмір сайту інтернет-магазину для більш функціонального розміщення комерційного контенту;
➤ дані про браузери, з яких здійснюються заходи на сайт. Ця інформація дасть змогу виділити найпопулярніші з них і протестувати зовнішній вигляд інтернет-магазину в різних браузерах;
➤ накладання даних на карту. Опція надасть повну картину про територіальний склад клієнтів, що дозволить зробити певні висновки і, у разі потреби, активізувати роботу в якомусь напрямку.

У розділі «Джерела трафіку» міститься надзвичайно важлива інформація про відвідування з пошукових систем, про прямий трафік і сайти — джерела переходів. Проаналізувавши звітні дані, можна суттєво доопрацювати ті чи інші сторінки сайту. Ці та багато інших функцій GA за вмілого використання здатні надати значну допомогу у розвитку бізнесу інтернет-магазину.
Встановлення та налаштування Google Analytics традиційно просте
Реєстрація акаунта та встановлення коду відстеження супроводжуються докладними покроковими інструкціями, у результаті чого ймовірність помилок зведена до мінімуму.
Важливо пам’ятати, що код встановлюється на кожній сторінці сайту (не лише на головній)! Причому вкрай бажано його розміщення у верхній частині сторінки, до закриваючого тегу , оскільки лічильник, розташований занадто низько в HTML-коді сторінки, може й не дочекатися звернення.
Оскільки йдеться про роботу з сайтом інтернет-магазину, то встановити код e-commerce Google Analytics — обов’язково. Як і будь-яка допоміжна функція, код електронної комерції за скромною назвою приховує великий арсенал можливостей для глибокого аналізу безлічі нюансів (дохід, прибуток, середній чек, підйом і спад продажів, можливість коригування бюджету на ефективніше джерело тощо).
Безперечно, така опція покаже всю кампанію не лише з погляду кількості переходів і показників трафіку. Вона дасть змогу оптимізувати вкладення грошей у рекламу шляхом їх оперативного перерозподілу.
Звісно, встановлення e-commerce виглядає дещо складнішим. Але воно того варте. Можна спробувати активувати опцію на сторінці підтвердження замовлення самостійно, через адміністративну зону (в Мережі не складно знайти кілька інструкцій). Однак, пам’ятаючи, що правильність встановлення суттєво впливає на роботу модуля, краще звернутися по допомогу до програміста, який не лише встановить, а й проінспектує роботу коду, зробивши кілька тестових замовлень.
Однією з корисних функцій інструмента є можливість відстеження додаткових пошукових систем, яких немає у стандартному коді Google Analytics. Йдеться про регіональні системи. Невеликі зміни в коді дозволять додати додаткові пошукові системи, що, своєю чергою, допоможе протестувати взаємодію «місцевого» відвідувача з конкретним сайтом.Google Analytics — із тих інструментів, які розкривають свій потенціал у процесі використання. Проте його роль у просуванні сайту стає зрозумілою навіть після побіжного ознайомлення з аналітичними можливостями.