Як наростити посилальну масу на сайт?

Як наростити посилальну масу на сайт?

Посилальна маса сайту — це сукупність усіх зовнішніх посилань, що ведуть на веб-ресурс (Back link). В SEO-просуванні вона відіграє ключову роль, впливаючи на авторитетність веб-ресурсу та його позиції в пошуковій видачі. Google та подібні системи оцінюють не лише кількість, але і якість беклінків. Чим більше релевантних і трастових посилань, тим вище довіра до ресурсу. Крім того, покращується ранжування, зростає органічний трафік і прискорюється індексація нових сторінок. Важливо не просто збільшувати кількість посилань, а будувати стратегію лінкбілдингу з акцентом на якість.

Види посилань

Усі посилання діляться на зовнішні та внутрішні. Кожна з цих категорій відіграє свою роль в SEO-просуванні. Якщо говорити про зовнішні лінки, то не всі вони однаково цінні. Їхня вага залежить від якості ресурсу-донору, природності розміщення та технічних параметрів. Тільки якісна посилальна маса підвищує шанси покращити позиції у видачі та залучити додатковий трафік. Зворотні лінки поділяються на такі види:

➤ Активні. Такі посилання клікабельні, тому користувач може легко перейти за ними. Вони є основою посилальної маси та суттєво впливають на ранжування. Активні посилання складаються з двох частин: URL сторінки та анкора — тексту, на який потрібно натиснути. Якщо останній містить ключові слова або тематичні фрази, то таке посилання називається анкорним. Наприклад, «Тут можна замовити доставку піци». Безанкорні посилання представлені у вигляді URL-адреси або нейтральних слів, таких як «тут», «детальніше» тощо. Наприклад, «Доставку піци можна замовити тут».
➤ Неактивні. Являють собою текстові згадки адреси сайту без можливості переходу за кліком. Вони зустрічаються на форумах та в соціальних мережах, де прямі посилання заборонені. Такі беклінки позитивно впливають на SEO, органічно виглядають в очах пошукових систем і допомагають уникнути санкцій за неприродне нарощування посилальної маси. Оптимально, щоб їх частка складала близько 10–15%.

Сьогодні анкорні лінки пошукові системи часто сприймають як штучні посилання. Їх використання може вплинути на рейтинг сайту. Природнішими виглядають безанкорні лінки. Вони мають більшу вагу в SEO. Оптимальне співвідношення для посилальної маси:

✓ анкорні — не більше 20%;
✓ безанкорні — від 50%;
✓ змішані (використовують розбавлені або низькочастотні ключові фрази) — близько 30%.

Правильний розподіл різних типів лінків допомагає сформувати природний посилальний профіль та уникнути санкцій з боку пошукових алгоритмів.

У просуванні сайту важливу роль відіграють і внутрішні посилання, що ведуть на інші сторінки в межах одного сайту. На відміну від зовнішніх, вони допомагають пошуковим системам краще індексувати сторінки та розподіляти «вагу» лінків по сайту. Це впливає на ранжування сторінок. Правильна структура внутрішніх лінків також дозволяє покращити юзабіліті. У результаті збільшується час перебування користувачів на сайті та прискорюється пошук релевантних сторінок.

Підготовка до нарощування посилальної маси

Фото 1 - Як наростити посилальну масу на сайт?

Нарощування посилальної маси повинно бути поступовим, стабільним, якісним і креативним. Починати потрібно з технічної оптимізації сайту. Важливо переконатися, що він не має проблем. Ключові аспекти цього процесу:

➤ Оптимізація швидкості завантаження сторінок. Повільний сайт знижує позиції в пошуковій видачі та погіршує користувацький досвід. Перевірити швидкість можна за допомогою Google PageSpeed Insights.
➤ Коректна робота мобільної версії. Google віддає перевагу сайтам, оптимізованим під мобільні пристрої (Mobile-first Indexing).
➤ Відсутність битих посилань. Недоступні сторінки (помилки 404) погіршують SEO. Їх можна знайти через Screaming Frog SEO Spider або Google Search Console.
➤ Наявність зручної внутрішньої перелінковки. Допоможе рівномірно розподілити посилальну вагу по сторінкам.
➤ Використання HTTPS. SSL-сертифікат підвищує довіру користувачів та пошукових систем.

Щоб зрозуміти, як наростити посилальну масу, важливо також вивчити успішні стратегії конкурентів. Це допоможе визначити, які сайти посилаються на конкурентів і спробувати отримати беклінки з цих самих ресурсів. Такий спосіб дозволяє також виявити найбільш популярні анкорні стратегії в ніші та дізнатися, які типи контенту найкраще привертають посилання. Для аналізу конкурентних сайтів можна використовувати спеціалізовані сервіси. Серед них:

➤ Ahrefs. Це один з найбільш популярних інструментів з найбільшою базою посилань. Демонструє кількість доменів, лінків, IP-адрес. Знаходить биті посилання та визначає їх тип (dofollow, nofollow). Сервіс платний.
➤ Serpstat. Дозволяє проводити багатогранну оцінку профілю посилань конкурентів. Серед мінусів — аналіз доступний за останні 3 місяці. Сервіс платний. Також можна користуватися безкоштовним тарифом, який має обмеження.
➤ Semrush. Аналізує посилання в пошукових системах Google чи Bing. Дозволяє дізнатися статистику переглядів, оцінити актуальність лінків.

Підготовка до лінкбілдингу дозволить уникнути помилок, які можуть призвести до санкцій з боку пошукових систем. Такий підхід сприяє побудові максимально ефективної стратегії для просування сайту.

Методи нарощування посилальної маси

Як збільшити посилальну масу сайту? Щоб отримати якісні зворотні посилання, застосовується комплексний підхід із використанням різних методів. Це дозволить забезпечити органічне зростання зворотних посилань.

МетодОписПеревагиНедоліки
Якісні гостьові постиПублікація статей на авторитетних тематичних ресурсах із розміщенням посилання на ваш сайт.✓ висока цінність для пошукових систем завдяки природності розміщення;
✓ можливість залучити зацікавлену аудиторію;
✓ можливість підвищити довіру до бренду.
✓ потребує часу на пошук майданчиків і узгодження публікації;
✓ за розміщення на популярних ресурсах часто потрібно платити.

Розміщення посилань у каталогах і довідникахДодавання сайту в локальні каталоги та бізнес-довідники. Такий спосіб допоможе наростити посилальну масу на регіональному сайті.✓ безкоштовний метод;
✓ простота реалізаціїкорисність для локального SEO.

✓ більшість каталогів використовують nofollow-посилання;
✓ низька вага лінківпотребує часу на пошук якісних майданчиків.
Крауд-маркетингЗалишення посилань в обговореннях на профільних форумах, блогах, сервісах «Питання-відповідь»✓ органічний і природний вигляд посилань;
✓ додатковий цільовий трафік;
✓ підвищення впізнаваності бренду.
✓ високі тимчасові витрати на пошук донорів, написання переконливого тексту;
✓ ризик видалення коментарів модераторами.
Посилальні біржі: Collaborator, PRPostingКупівля вічних та тимчасових посилань через спеціалізовані сервіси.✓ швидке збільшення посилальної маси;
✓ можливість вибору якісних донорів.
✓ ризик санкцій від пошукових систем;
✓ висока вартість якісних лінків.
Участь у партнерських програмах та колабораціяхВзаємний обмін посиланнями з партнерами та тематичними сайтами✓ можливість безкоштовно провести просування;
✓ довгостроковий ефектненав'язливість.
✓ труднощі з пошуком надійних партнерів;
✓ ризик низької ефективності при великій кількості партнерських посилань.
Створення вірусного контентуРозробка унікального та корисного контенту, який сам привертає посилання✓ автоматичне залучення посилань;
✓ високий авторитет в очах пошукових систем.

Аналіз якості донорів

Ефективність профілю посилань безпосередньо залежить від донорів. Тому нехай їх буде менше, але якісніші. Одне посилання з надійного, відвідуваного трастового сайту буде значно цінніше, ніж десяток лінків з сумнівних ресурсів. Основні метрики оцінки:

➤ DR (Domain Rating). Це показник сервісу Ahrefs. Він демонструє авторитетність домену за шкалою від 0 до 100. Значення DR від 50 до 80 свідчать про те, що посилання отримані з сильних доменів.
➤ UR (URL Rating). Метрика відображає «силу» посилання або домену на основі кількості та якості вхідних лінків. Високий URL-рейтинг вказує на те, що сторінка має сильний траст і є цінним донором.
➤ Трафік донорів. Метрика визначає кількість відвідувачів на сайті. Якщо цей показник становить від 20 тис. користувачів на місяць, то ресурс є хорошим донором. Він може передавати частину свого трафіку на вашу сторінку. Важливо також враховувати його розподіл по географії та джерелах.
➤ Траст. Ця метрика розроблена компанією Majestic. З її допомогою можна оцінити довіру та авторитетність домену посилань.

Не варто покладатися лише на одну метрику або інструмент. Для більш точної оцінки якості донорів слід використовувати комплексний підхід, який включає кілька методів аналізу. Окрім застосування метрик, варто додатково проводити ручний аналіз. Слід звернути увагу на якість контенту, наявність реклами, а також на дизайн і зручність навігації. Важливо уникати спамних і низькоякісних ресурсів. Не слід використовувати сайти зі штучно завищеним DR. Важливо також перевіряти, чи не розміщуються на донорі сумнівні проєкти (казино, МФО, сайти для дорослих). Слід уникати майданчиків, де посилання публікуються масово і без модерації. Якщо на сайті немає органічного трафіку, він може бути під фільтрами пошуковиків.

Поширені помилки при нарощуванні посилальної маси

Фото 2 - Як наростити посилальну масу на сайт?

Розміщення посилальної маси передбачає не тільки збільшення кількості бекстлінків, а й правильне їх впровадження. Найпоширеніші проблеми:

➤ Використання неякісних сайтів-донорів. Такі ресурси не принесуть трафіку і можуть навіть зашкодити сайту. Перед розміщенням посилань необхідно ретельно перевіряти донорів на авторитетність, відвідуваність, рівень спаму та індексацію.
➤ Занадто швидка динаміка нарощування посилань. Різке збільшення кількості бекстлінків може призвести до санкцій з боку пошукових систем. Ефективна посилальна стратегія сайту передбачає поступове і природне лінкбілдінг.
➤ Невідповідність тематики. Лінки, розміщені на сайтах компаній, що працюють в різних галузях, значно втрачають ефективність. Наприклад, гіперпосилання на сайт автосервісу з ресурсу про косметику навряд чи покращить позиції в пошуку.
➤ Ігнорування аналізу профілю посилань. Він повинен проводитися регулярно. Це дозволить уникнути негативного впливу нерелевантних і спам-посилань.
➤ Надмірний акцент на дорогих бекстлінках. Висока ціна посилання не завжди означає його користь. Важливо аналізувати комплексні показники донора, а не орієнтуватися виключно на вартість розміщення.

Текст навколо посилання повинен бути унікальним, корисним і релевантним. Потрібно уникати перенасичення ключовими словами, інакше пошукові системи можуть накласти штраф.

Використання інструментів для управління посилальною масою

Оцінювати посилальний профіль можна за допомогою різних сервісів. Серед найпопулярніших варто виділити:

➤ Google Search Console. Це безкоштовний інструмент від Google, який дозволяє відстежувати зовнішній посилальний профіль. У розділі «Посилання» можна побачити, які сайти найчастіше посилаються на ваш ресурс. Функція Disavow Links Tool дозволяє відхиляти небажані лінки.
➤ Ahrefs. Цей потужний сервіс дозволяє не тільки оцінювати конкурентів, зокрема ключові слова, за якими вони просуваються. Він корисний для визначення якості бекстлінків та їхнього впливу на ранжування.
➤ Majestic SEO. Сервіс аналізує якість профілю посилань за допомогою метрик посилань Trust Flow (рівень довіри до сайту) та Citation Flow (кількість бекстлінків). Різниця між цими показниками не повинна бути надто великою. В іншому випадку це може вказувати на неякісні посилання.
➤ SE Ranking. Це зручний сервіс для автоматичного моніторингу бекстлінків. Він надає дані про регулярність появи нових посилань, розподіл dofollow/nofollow, географію донорів, анкорні тексти.

Щоб контролювати якість посилальної маси, важливо регулярно перевіряти, чи не збільшилася кількість підозрілих або спамних лінків, а також зберігається чи баланс між dofollow і nofollow. Варто також моніторити наявність проблем з втраченими або видаленими лінками.

Висновок

Правильне нарощування посилальної маси — це довгострокова стратегія, яка вимагає комплексного підходу, від аналізу та вибору якісних донорів до створення цінного контенту, що приваблює органічні посилання, і розвитку партнерських відносин.
Якщо ви хочете зрозуміти, як набрати посилальну масу для сайту, почніть з аналізу поточного профілю бекстлінків і планомірної роботи над його поліпшенням. Послідовна робота допоможе зміцнити позиції ресурсу в пошуковій видачі. Дійте вже сьогодні, щоб досягти стабільного зростання!

Наскільки корисним був цей пост?

Натисніть на зірочку, щоб оцінити!

Підрахунок голосів: 0 / 5. Підрахунок голосів: 0

Голосів поки немає! Будьте першим, хто оцінить цю публікацію.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.