Оформити заявку

Як відстежувати дані на сайтах з flash-технологіями, java-скриптами …

Як відстежувати дані на сайтах з flash-технологіями, java-скриптами … - Фото 1
16/09/2013
admin

Одним з основних призначень систем веб-аналітики є відстеження ключових дій на сайті, наприклад, таких, які визначають зацікавленість відвідувачів в товарі або контенті. До цільових дій можна віднести – вчинення замовлення, заповнення різних форм, скачування файлів і документів, перегляд відеороликів та інше. Адже ні для кого не секрет, що саме аналіз цих дій дає величезну кількість інформації про ефективність роботи інтернет-ресурсу, про правильність обраної стратегії в рекламному просуванні сайту, як юзабіліті і так далі.

Для користувачів такої системи веб-аналітики як «Google Analytics» передбачено кілька способів відстеження цільових дій. Перш за все, відстежувати дії відвідувачів можна за допомогою реального URL сторінки ресурсу. Це найбільш простий і доступний навіть для початківця користувача спосіб, оскільки він не передбачає внесення суттєвих змін в стандартні настройки даного інструменту веб аналітики. Реалізація такого способу передбачає створення необхідної мети в акаунті «Google Analytics», із зазначенням певної сторінки сайту. Головна проблема полягає в тому, що за допомогою даного методу можна відстежити тільки найпростіші події, тому він неприйнятний в тих випадках, коли необхідно збирати дані на сайтах, де задіяні flash-технології і java-скрипти. Іншими словами, цей спосіб не підходить для відстеження взаємодій відвідувачів, наприклад, з відеоконтентом, оскільки реальний URL сторінки після здійснення дії не піддається змінам.

Для вирішення даної проблеми існує два способи – це створення віртуальних сторінок і події. Слід зазначити, що для реалізації цих методів необхідно встановити додатковий код на сторінках веб-ресурсу.

Спосіб 1: Створення віртуальних сторінок
Для використання цього способу необхідно внести деякі зміни в один з найбільш важливих компонентів коду лічильника «Google Analytics», в функцію TrackPageview (). Ця функція здійснює відстеження переглядів сторінок ресурсу, налаштовує coockie і потім відправляє дані на сервер Google. Стандартні настройки припускають її функціонування лише на тій сторінці, де вона розташована, але користувач може самостійно додати до неї текстову змінну (в дужках) в якості аргументу. Ця змінна буде сприйматися системою як назва віртуальної сторінки. Перегляд такої віртуальної сторінки необхідно налаштувати в «Google Analytics» в якості мети. Після того як видозмінена функція спрацює, перегляд віртуальної сторінки буде зафіксований. Викликати цю функцію можна практично в будь-якому місці вихідного коду, що дає необмежені можливості для відстеження, в тому числі, і фіксацію взаємодії відвідувачів з відеоконтентом.

До переваг цього способу можна віднести:

– Можливість задавати і відстежувати дію як мета «Google Analytics».
– Можливість для цільових дій зібрати всі стандартні метрики – кількість переглядів, відсоток виходів, показник відмов і т. Д., Що значно розширює можливості при проведенні аналізу даних.
– Можливість простежити на яких сторінках відвідувачі найчастіше скоюють дії, які відслідковуються, і куди після цього переходять. Зробити це можна за допомогою звіту «Зведення по навігації».
Єдиний, але істотний, недолік даного методу полягає в тому, що поряд з реальними сторінками ресурсу, в звітах фіксуються і віртуальні, що в значній мірі може вплинути на статистику (наприклад, на показники відмов і т. Д.) І утруднити подальший аналіз .

Спосіб 2: Відстеження подій
Відстежувати події в «Google Analytics» можна за допомогою спеціальної функції – TrackEvent (). Якщо додати цю функцію в вихідний код Інтернет-ресурсу, то їй можна передавати відразу кілька аргументів. Це значно розширює можливості, дозволяючи видозмінювати деякі функціональні особливості і створювати категорії подій, що дає можливість відстежувати більше дій, які виконуються з flash-контентом.

Переваги цього методу:

– Можливість отримувати в звітах «Google Analytics» точні дані, що не спотворені віртуальними сторінками.
– Можливість розбивати події за категоріями для полегшення аналізу у випадках, коли доводиться відслідковувати велику кількість дій.
– Можливість простежити на яких сторінках сайту відвідувачі здійснюють дії найчастіше, і куди після цього переходять. Як і в першому способі, зробити це можна за допомогою звіту «Зведення по навігації».
До недоліків даного методу можна зарахувати:

До недоліків даного методу можна зарахувати:

– Неможливість поставити подія в якості мети. Це в значній мірі ускладнює здійснення аналізу. (Розробники «Google Analytics» працюють над вирішенням цього питання).
– Неможливість створити фільтри на основі подій.
Отже, цілком очевидно, що «Google Analytics» дозволяє при бажанні безперешкодно відстежувати дані на сайтах з flash-технологіями і java-скриптів, а також збирати статистику по їх використанню. Звичайно, жоден з наведених вище методів не є універсальним, тому перш ніж зупинити вибір на одному з них, необхідно чітко знати, яка саме інформація буде максимально корисною для подальшого аналізу.