Оформити заявку

Сила красивих історій в маркетингу або навіщо брешуть маркетологи

Сила красивих історій в маркетингу або навіщо брешуть маркетологи - Фото 1
24/11/2014
admin

Бренди, які вміють розповідати красиві історії, завжди користувалися, користуються і будуть продовжувати користуватися приголомшливою популярністю у споживачів. І чим більше оригінальна і захоплююча історія у бренду, тим легше йому продавати свій продукт.

Отже, моя стаття про те, навіщо маркетологам придумувати красиві історії, які до того ж повинні бути співзвучні світогляду споживачів.

Коли в назві статті я говорила про те, що маркетологи обманюють споживача, я була не зовсім чесна з вами. Справа в тому, що маркетологи не брешуть, а всього лише вигадують історії. Однак споживачі так закохуються в ці історії, що самі погоджуються вірити. Назва цієї статті я придумала для залучення вашої уваги, тому як маленька інтрига чи провокація – це один з ключових прийомів маркетологів. Також і ваші історії повинні привертати увагу, але не бути абсолютною брехнею. Нехай це буде правда, але трохи прикрашена. Я розповім вам про це трохи нижче.

Чому історії мають таке значення для нас

Чому ж все ми так любимо красиві історії? Ще задовго до того, як з’явився маркетинг, наші предки розповідали один одному захоплюючі історії. Цими історіями вони пояснювали все те, на що у них не було відповіді. Так створювалися легенди і вірування. Таким способом люди осягали загадковий світ.

Репутаційний маркетинг і по сьогоднішній день успішно являє собою цей прийом. І якщо ви також маркетолог, то вам обов’язково потрібно розібратися в тому, як це працює і навчитися створювати запам’ятовуються історії.

Історії діють на нас, якщо ми не знаємо чи не хочемо знати істинного відповіді на наше запитання. Але вони також надають ефект коли потік інформації настільки великий, що у нас немає можливості враховувати всі деталі. Тоді ми хочемо почути красиву історію, яка полегшить нам розуміння того, що відбувається або ж допоможе зробити висновок. Історії роблять наше життя яскравішим і допомагають отримувати більше задоволення від життя. Тож не дивно, що бренди, які розповідають красиві історії, так легко завойовують увагу споживачів.

У кожного з нас є історії про бренди, які нам подобаються. Я, наприклад, люблю історію про скарги співробітників Google на нестерпні умови роботи. Так Google легко і просто розповів про умови роботи, про які можна тільки мріяти. А як

Истории в маркетинге

Про що потрібно розповідати історії

Немає єдиного рецепту по створенню красивих історій. Ви можете придумати цікавий винахід і переконати всіх у тому, що це працює, хоча насправді це буде не так. І навіть якщо новий гаджет по факту не буде кращою за попередню модель, а нова туш не додає 146% обсягу віям, споживача можна змусити купити товар, розповівши красиву історію. Тобто не обов’язково щоб вироблений продукт за фактом був краще, важливо щоб красива історія переконувала в перевазі товару. Красива історія це і є бренд, а бренд, як відомо, це додаткова вартість продукту.

Дуже важливо переконати споживачів не стільки в реальних якостях продукту, скільки в тому, що їхнє життя зміниться в кращу сторону завдяки володінню їм. Що послуги або товари, які пропонує бренд, зроблять людину більш щасливою.

Звичайно, я не закликаю вас брехати своєму споживачеві. В ідеалі ваша історія повинна бути обгрунтована: продукт дійсно здатний вирішувати завдання споживача, а ви лише додаєте емоцій, щоб показати яким чином ви допомагаєте людині, і що він може отримати в результаті використання продукту.

Якою має бути історія

Краща історія – правдива історія. Як я вже сказала вище, немає нічого кращого, ніж говорити споживачеві правду. Виконуйте свої обіцянки. А ще краще – перевиконує їх. Ми, надаючи послуги в нашій компанії, завжди намагаємося приємно дивувати наших клієнтів, перетворюючи їх в адвокатів бренду. І вже потім, коли вони розповідають історії своїм партнерам, вони самі допомагають нам продавати наші послуги. Тобто, ми не стільки самі розповідаємо про себе історії, скільки історії розповідають наші клієнти. Таким чином, більшість нових клієнтів приходить до нас за рекомендацією.

Історія повинна доносити ідеї бренду. У створенні історій дуже важливо чітко визначитися з посилом і ціннісним пропозицією бренду. Ваші історії не повинні розповідатиметься хаотично або ж суперечити один одному. Продумайте канали комунікації і манеру спілкування для кожної платформи.

Історія повинна бути переконливою – якщо ваша історія не здатна переконати, то це погана історія. У гарну історію вірять. Я, наприклад, до цих пір вірю в те, що Snickers здатний заряджати мій мозок, а Volvo – найбезпечніший автомобіль.

Історії повинні викликати емоції. Люди в більшості своїй набагато ірраціонального і нелогічно, ніж ми часом думаємо. Насправді людьми правлять емоції. Якщо порахувати, скільки в вашому домі вас оточує по справжньому необхідних речей, то ви здивуєтеся тому, наскільки багато покупок відбувається через емоції. Коли ви ходите по супермаркету без списку, а потім заглядаєте в свій візок, то найчастіше виявляється, що в пориві емоцій ми набуваємо безліч непотрібних речей. Але сказати, що ці речі не потрібні, не зовсім правильно. Вони дарують нам емоції, значить, вони потрібні нам для відчуття щастя.

Історії повинні вражати уяву. Дозвольте споживачеві пофантазувати і самому придумати деякі висновки. Нехай у ваших історіях буде загадкова недомовленість.

Історії повинні мати адресата. Завжди дуже чітко уявляйте собі свою цільову аудиторію. Я говорю не тільки про дані віку чи професії. Відчуйте їх світогляд. Уявіть до дрібниць, чим живе ця категорія. Які у них смаки і погляди на життя. Ця тема широко розкрита в статті: «Брендинг – це талант передбачати майбутнє!»

Не хочу втомлювати вас довгим текстом, ми з вами ще обов’язково поговоримо про силу красивих історій і про те як добитися успіху, розповідаючи такі історії. Якщо вам є чим поділитися, або ж ви хочете висловити свою думку про роль історій в smm маркетингу, я буду рада вашим коментарям. Далі буде