Оформити заявку

Шахрайство в SEO

Шахрайство в SEO - Фото 1
05/02/2014
admin

Всього якихось 15 років тому знайти в Інтернеті інформацію по питанню можна було лише випадково, наткнувшись на сайт з відповідним вашому запиту контентом. Тому поява пошукових систем було сприйнято учасниками інтернет-спільноти як справжній дарунок долі. Правда, у монети виявилася і зворотний бік, а саме – фахівці, які освоїли мистецтво підлаштовувати запити «шукачів» під критерії цих систем. Дуже скоро такі майстри не просто набили руку в своїй справі, а й перетворили його в досить прибутковий бізнес, іменований Search Engine Optimization, а скорочено – SEO.

Пошуковики вважають кращими сайти з великою кількістю ключових слів? Заповнюємо контент до відмови шуканими словами і тут же виходимо в топ рейтингу! Але подібні критерії відбору дуже швидко себе вичерпали: адже потрібної інформації на таких «передових» ресурсах користувачі отримати не могли. Текстове ранжування, тобто простий алгоритм використання мета-тегів, виявилося недосконалим, оскільки бажаючих переспаміть сторінки сайтів нічого незначущими словами з кожним днем ​​ставало все більше.

Новим етапом в історії SEO стало впровадження в пошуковий процес більш точного критерію – посилання ранжирування, тобто, обліку провідних на сайт зовнішніх посилань. Найпопулярніший різновид цієї технології відбору – PageRank (PR). Її алгоритм заснований на оцінці не тільки кількості посилань, але і якості міститься в них тексту. З появою PR, якість видачі підвищилося, але паралельно з цим користувачі зіткнулися з проблемою посилального спаму. Виявилося, що посилання дуже зручно купувати, розміщувати на спеціально створених майданчиках (так званих сайтах-сателітах), ними можна обмінюватися і т. П. Усвідомлення вигод, які обіцяє подібна діяльність, призвело до виникнення вже цілих компаній, чиї методи роботи навряд чи можна назвати легальними, навіть з великою натяжкою.

Від фрілансерів-одинаків, які стояли біля витоків SEO і боязко впроваджували в цю сферу «чорні» методи оптимізації сайту, компанії шахрайського спрямування відрізняються тим, що, висловлюючись мовою міліцейських зведень, діють «з особливою витонченістю і цинізмом».

У всі часи нечистоплотні ділки любили перекладати відповідальність за махінації на самих клієнтів. SEO-шахраї не є винятком із загального правила. Клієнт бажає отримати швидкий і дешевий результат розкрутки? Ми даємо йому саме те, чого він очікував! Цинізм полягає в тому, що середньостатистичний клієнт SEO-компанії дійсно не розуміє, що в цій галузі є «добре», а що – «погано». Він довірливо перекладає на плечі «турботливого» оптимізатора всі заходи з просування сайту, зрозуміло, не безкоштовно, після чого з подивом дізнається, що розкрутка ресурсу проводилася за схемами, категорично заборонених правилами пошукових систем.

Ось кілька типових схем, якими, незважаючи на їх грубість, успішно користуються SEO-шахраї:
Створення дорвеев. Дорвеи – сайти, «нафаршировані» ключовими словами, за якими потенційний покупець потрапляє на даний ресурс, а з нього – на даремний для нього сайт замовника. Результат – видалення сайту з видачі, приголомшуюче клієнта – адже в перші тижні роботи дорвея відвідуваність ресурсу різко злітала вгору.
Клоакинг. Таким неблагозвучним терміном називають дублювання веб-ресурсу його копією, створеної спеціально для пошукових роботів. Зрозуміти, що його сайт існує в двох варіантах, замовнику ще складніше, ніж виявити переходи на нього з дорвея.
Свопінг (від англ. Swap – підміна). Відверто шахрайська схема, слідуючи якій, оптимізатор створює сайт, спочатку має високі шанси на вихід в топ пошукових систем, демонструє вам отриманий результат, потім швидко підміняє свій контент вашим, і ще швидше ховається з вашого поля зору. Підступ ви помічаєте, коли відвідуваність сайту починає різко знижуватися, але знайти і покарати шахрая до цього часу вже не представляється можливим.
Втім, настільки непристойні і відверті методи обману клієнтів включає в свій арсенал не кожен недобросовісний оптимізатор. Навпаки, більшість з них вважає за краще діяти так, щоб навіть при докладному вивченні в їх діях було б складно угледіти обман.

Наприклад, у шахраїв дуже популярна схема роботи по позиціях. Мало хто із замовників чітко розуміє, на які позиції в пошукових системах може вивести його сайт-оптимізатор. Прочитавши в договорі, що це будуть позиції з 10 по 20-ю, клієнт щиро вірить, що це добре, хоча сумлінні професіонали зазвичай вказують інші цифри – висновок в топ-5 або топ-10. Позиції можуть і не вказуватися в договорі взагалі, або вказуватися для дуже обмеженого переліку ключових слів. Варіантів багато, суть одна – бажаного результату розкрутки клієнт не отримає ніколи, але і повернути гроші за невиконання договору він теж не зможе.

Другой пример – схема работы по трафику. В ее рамках лукавый оптимизатор использует информационные низкочастотные запросы, реально повышающие трафик, что, в свою очередь, позволяет вывести сайт на топ-позиции в рейтингах поисковиков. Но пользы от роста трафика заказчику мало, ведь посетители его ресурса в основном, не являются целевыми. Тем не менее, платить за переход по ссылкам приходится: таковы условия подписанного клиентом договора. Что касается отсутствия продаж – об их увеличении в договоре как раз не было ни слова.

Еще одна набирающая популярность схема – работа с лидами. Оплате по этой схеме подлежат конкретные действия по наводке на целевого клиента («лид» можно перевести с английского как «подведение», «зацепка»). По сути, под лидом понимаются анкетные данные потенциального покупателя ваших товаров и услуг, так что в идеале лиды, с точки зрения увеличения продаж, весьма полезны владельцам сайтов. Беда лишь в том, что в лидах клиенты SEO-компаний разбираются еще хуже, чем в трафике, а значит, сильно рискуют приобрести задорого просроченный товар, реальной ценности не представляющий.

   
Продвижение сайта с открытым бюджетом (консалтинг), на сегодня считается самой выгодной схемой сотрудничества клиента с оптимизатором.

Именно сотрудничества, поскольку владелец веб-ресурса активно вовлекается в процесс его продвижения. Это дает ему возможность лично следить за ходом работ и оценивать достигнутые результаты. Момент, безусловно, положительный, но лишь при условии, что заказчик имеет определенные представления о принципах SEO. В противном случае, обмануть его ожидания будет несложно, ведь возвращать ему средства, израсходованные на оплату услуг копирайтеров, дизайнеров, программистов, компания уже не будет.

А что гарантии? Что можно, а что нельзя гарантировать? 

Есть некоторые условия, которые никогда не может гарантировать ни одно SEO-агентство. Обратите особое внимание, если ваш потенциальный подрядчик предлагает гарантии на следующие услуги:

  • гарантии конкретных позиций в топе ПС (точно первой, второй, или пятой позиции и так далее). Подобный обман клиента основан на заблуждении, что конкретные позиции можно купить. На самом же деле, ни одно агентство никогда не сможет гарантировать то, на что не имеет прямого влияния;
  • продвижение сайта клиента в топ навсегда. Клиента убеждают, что даже после прекращения сотрудничества  с SEO-компанией его сайт останется в топ-10 практически если не навсегда, то очень и очень надолго – ведь агентство покупает только «вечные» ссылки на сайт, которые смогут обеспечить стабильный, длительный результат. На самом же деле, «вечные ссылки» не смогут гарантировать такой же «вечный результат» по объективным причинам, как и активное продвижение своих сайтов конкурентами, появление новых алгоритмов, обновление  Пингвина, Панды, прочих животных;
  • присутствие сайта в Топе 24/7. Специалисты самого высокого уровня не смогут гарантировать постоянное нахождение сайта на топ-позициях – нельзя застраховаться от смены алгоритмов, сбоев поисковой базы, проблем на хостинге и т. д.;
  • быстрый результат уже через 2 недели. Срок вывода сайта зависит от несколько сотен факторов, и без подробного анализа сайта невозможно определить, сколько времени понадобиться для достижения необходимого результата. И  для того, чтобы поисковая система «увидела» работу над сайтом, требуется гораздо больше времени – как правило, это более 2-х месяцев. Продвижение нового сайта требует до 6 месяцев (это  время необходимо, чтобы новый сайт «завоевал доверие» поисковых систем).

Несложно заметить, что с каждым годом мошеннические схемы раскрутки становятся все более утонченными, а это требует от владельцев веб-ресурсов соответствующей реакции. Это, конечно, не означает, что владельцам сайтов следует заниматься вопросами оптимизации самостоятельно – для этого как раз и существуют специалисты по SEO. Но вот иметь хотя бы общие представления о том, что вы собираетесь получить в результате сотрудничества, совсем не помешает. Прозрачность хороша там, где просматриваемые элементы являются  хорошо знакомыми вам объектами, иначе она просто удовлетворит ваше любопытство, но от потери личных средств уберечь не сумеет.