Оформити заявку

Показник відмов

Показник відмов - Фото 1
03/03/2014
admin

Як багатьом відомо, показник відмов називають (bounce rate) найкориснішою веб-метрикою!

Ми любимо її вимірювати з кількох причин:

ця метрика доступна в якості стандартної практично у всіх інструментах Аналітики. (В разі Omniture, де вона такою не є, її все ж можна легко обчислити);
значення, виміряне метрикою показника відмов, дійсно важко інтерпретувати неправильно;
ця метрика призводить до дій на багатьох рівнях, особливо при виявленні низько висять, «які закликають негайно їх зірвати» плодів;
вона вимірює поведінку клієнта, що є найголовнішою метою вимірювань.

Так що ж вимірює ця таємнича метрика? З точки зору відвідувача сайту, вона вимірює наступне явище «прийшов, наслідив і пішов».

Ну, добре, ось вам формальне визначення: це процентна частка сеансів відвідування веб сайту, в ході яких була переглянута тільки одна сторінка.

Лише деякі інструменти Аналітики, доступні на ринку, дозволяють використовувати час для вимірювання показника відмов. Тобто, вони вимірюють процентні показники сеансів, для яких час, проведений на сайті, становило менше п’яти секунд. Цей метод обчислення зустрічається все рідше (що трохи засмучує! Оскільки це більш агресивне визначення).

На рис. 1 показано, як показник відмов може виглядати в інструменті аналітики, в даному випадку в інструменті Omniture.

Картинка. Omniture

Рис. 1. Показник відмов в ХІТІ

Зліва відображено кількість людей, які відвідали веб-сайт протягом заданого часового періоду (65569). Число справа вгорі представляє тих, хто вирішив клікнути на будь-яке посилання на вхідній сторінці і переглянув більше однієї сторінки (22%). Справа внизу відображено величезна кричуще число: 78% людей, що відвідали цей сайт, відмовилися удостоїти його хоча б одного жалюгідного кліка.

Задумайтесь над цим. Жодного крихітного кліка! Це є свідченням найменшого рівня успіху: все, що вам потрібно від відвідувача в плані залучення – всього один клік, але навіть в цьому ви не досягли успіху.

В цьому і полягає краса показника відмов. На макрорівні він показує ступінь вашого провалу. Не важливо, ким ви є: веб-сайтом В2В, веб-сайтом електронної комерції або сайтом з малюнками мавп в офісному одязі.

Таким чином, показник відмов для сайту потрібно вимірювати, щонайменше, на двох рівнях:

– Його потрібно вимірювати в цілому на рівні всього сайту, як на рис. 1.

– На рівні своїх популярних вхідних сторінок (ці дані називають також звітом про найбільш популярних вхідних сторінках), як показано на рис 2.

Картинка. Отчет о наиболее популярных входных страницах

Рис. 2. Звіт про найбільш популярних вхідних сторінках

Ви хочете швидко вживати відповідні заходи, виходячи з даних веб-аналітики? Цей чіткий звіт допоможе за 10 секунд виявити сторінки, які не виконують своє завдання, відштовхуючи вхідний трафік, як одержимі.

Метрика показника відмов створює корисний звіт ще й тому, що світом правлять пошукові механізми, і саме вони, а не ви самі, визначають початкову сторінку вашого веб-сайту.

На рис. 2 показано 10 найбільш популярних початкових сторінок даного веб-сайту. Внесіть в них необхідні корективи, і ви отримаєте колосальний виграш в плані рентабельності.

Додаткові поради щодо підвищення дієвості.

Виміряйте показник відмов для найбільш популярних рекомендувачів свого веб-сайту. Ця інформація допоможе виявити своїх справжніх найближчих друзів. Ними є не ті посилаються сайти, які просто перенаправляють до вас трафік, а ті, які перенаправляють трафік, що не приводить до відмов;

Виміряйте показник відмов для пошукових ключових слів (сплачених і природних). Можливо, оптимізація сайту виконується не для тих ключових слів, або, можливо, початкові сторінки викликають негативну реакцію відвідувачів. У будь-якому випадку, знадобиться внести необхідні корективи.

Тепер ви розумієте, що показник відмов – надзвичайно дієва метрика?

виняток
Існує один явний випадок, коли вимір метрики показника відмов в цілому може виявитися неефективним: блоги.
Блоги – абсолютно унікальне явище в мережевому світі: в більшості випадків люди відвідують їх тільки для того, щоб прочитати саме останні повідомлення. Вони прочитають це повідомлення, а потім покинуть блог. В цьому випадку показники відмов будуть високими, внаслідок принципу вимірювання даної метрики, що абсолютно нормально для описуваного сценарію.

Тому не вимірюйте показник відмов для блогу в цілому. Сегментує дані і вимірюйте показник відмов для своїх нових відвідувачів. В цьому випадку не бажано, щоб вони просто увійшли в блог і покинули його після прочитання одного повідомлення. Хотілося б, щоб вони підписалися на вашу розсилку РБЕ. (Маємо один клік і ніякої відмови!) Бажано, щоб вони прочитали вашу сторінку «Про себе» (і перейнялися вашим величчю і знову відвідали сайт). Бажано, щоб вони кликали на рекламних оголошеннях і т.п. Всі ці дії мають цілком певну цінність.

виправдання
Мушу зізнатися, що кілька виходжу з себе, коли чую виправдання, подібні наступним: «У мене немає сайту електронної комерції», «У мене немає конверсій», «Мені не потрібно турбуватися з приводу показників відмов». Невже?

Важко собі уявити існування будь-якого підприємства, орієнтованого на отримання прибутку, в якому відсутність кліків з боку відвідувачів в сайті є показником успіху. Припустимо, мова йде про веб-сайті словника. У цьому випадку бажано, щоб люди подивилися визначення і, можливо, позначили сторінку закладкою для використання в майбутньому (і ніякої відмови) або перевірили інші визначення (і кликнули на рекламних оголошеннях, приносячи комісійні). Ще один приклад – веб-сайти жовтих сторінок. Вони існують для «відкидання», або переміщення в інший сайт, а саме – сайт рекламодавця. Що ж, в цьому випадку слід пам’ятати, що показник відмов відповідає одному кліку, тому ви підраховуєте тих, хто приходить на сайт, що не клікає на переліку рекламодавця і залишає сайт (що погано для вас).

Показник відмов рівнозначний тим, хто не вживає абсолютно ніяких дій на сайті. Якщо ви приведете подібне «виправдання», я не прийму його, оскільки в принципі, не вірю в існування жодного сайту – комерційного або некомерційного, який домагається успіху за допомогою односторінкового уявлення. Існують поодинокі винятки з цього правила, як і в раніше наведеному прикладі блогів, але я дійсно добре подумаю, перш ніж повірю, що ви входите в їх число.