Оформити заявку

Оптимізація сайтів для користувачів мобільних пристроїв

Оптимізація сайтів для користувачів мобільних пристроїв - Фото 1
03/12/2013
admin

За останні пару років кількість користувачів мобільними гаджетами виросло в кілька десятків разів. Тому зовсім не дивно, що і будь-яка стратегія просування інтернет-проектів сьогодні обов’язково включає в себе і сферу мобільних пристроїв. Слід уточнити, що користувачі завдяки планшетів і смартфонів сприймають інформацію з веб-ресурсів дещо інакше, ніж користувачі ноутбуків і стаціонарних ПК. Тому вкрай важливо оптимізувати сайти таким чином, щоб власники гаджетів змогли оперативно і ефективно знаходити необхідну інформацію і з задоволенням проводити час саме на вашому ресурсі.

Отже, щоб краще розуміти принцип оптимізації сайту під мобільні пристрої, необхідно з’ясувати, які чинники впливають на сприйняття контенту веб-ресурсу користувачами цих пристроїв. Перш за все, слід уточнити, що користувачі мобільних пристроїв найчастіше шукають інформацію в умовах, які не мають до тривалого знаходження в мережі – в транспорті, в магазині, банку, по дорозі куди-небудь і так далі. Простіше кажучи, такі відвідувачі сподіваються дуже швидко знайти необхідну їм інформацію, наприклад, адресу або телефон магазину, характеристики товару і так далі. Але, на жаль, особливості сучасних мобільних пристроїв такі, що картинка може істотно відрізнятися від тієї, яку користувач звик бачити на екрані персонального комп’ютера. Виходячи з перерахованих вище умов, можна зробити наступні висновки:

– По-перше, існує велика ймовірність того, що відвідувач з мобільного гаджета може не помітити інформацію, яка розташовується внизу сторінки, оскільки не завжди є час для того, щоб скролить сторінку, особливо якщо інформації дуже багато.

– По-друге, якщо ключова інформація, наприклад, контакти, технічні характеристики або умови доставки та інше, ніяк не виділені, то їх теж можна не помітити через некоректне відображення сторінки.

– По-третє, сайти, які містять на своїх сторінках невеликі картинки, дрібні деталі, багато дрібного тексту і інших елементів надзвичайно важко сприймаються на екрані смартфона або планшета, тому висока ймовірність, що відвідувач відразу покине ресурс, навіть якщо дуже зацікавлений в інформації.

Але незважаючи на всі ці особливості, користувачі планшетів і смартфонів володіють однією істотною перевагою перед користувачами стаціонарних ПК. Справа в тому, що екран ПК сприймається, як екран телевізора, тобто деяка інформація просто «проходить повз», як фоновий шум. А ось екран планшета або смартфона більше нагадує сприйняття книги, тобто користувач намагається прочитувати контент, вникати в нього. Але, на жаль, на сьогоднішній день досить мало хто інтернет-ресурси можуть запропонувати своїм потенційним відвідувачам якісний мобільний версію, яка б відмінно сприймалася з екрану гаджета і доносила до користувача максимум корисної інформації.

Звичайно, якщо сайт має дві версії – для ПК і для мобільних пристроїв – це ідеальна ситуація, але далеко не всі сьогодні готові запропонувати таку розкіш своїм користувачам. Тому наведемо кілька порад, як можна адаптувати вже успішно працює ресурс для мобільних гаджетів.

Найголовніше – на власні очі побачити свій сайт на екрані мобільного пристрою. Бажано, щоб це був не один гаджет, а кілька, з різним розширенням і діагоналлю. Як правило, вже одного такого тестування досить для того, щоб зрозуміти, чого не вистачає сайту в даних умовах перегляду, і як його оптимізувати. Звернути увагу необхідно також і безпосередньо на головну сторінку ресурсу, оскільки саме вона стане для більшості «сторінкою входу», що створює перше і найяскравіше враження від проекту, тому нехай це враження буде максимально позитивним. Не слід забувати, що вся важлива інформація (контакти, умови оплати, умови доставки та інше) повинна бути доступною вже з головної сторінки, це істотно заощадить час на пошуки. А тепер більш конкретні поради:

Навігація.
Проста, інтуїтивно зрозуміла навігація – це основа. Існує неписане правило, що ідеальний веб-ресурс той, на якому можна максимум в два кліка знайти будь-яку необхідну інформацію. Саме на цьому правилі повинна бути заснована навігація сайту. Крім цього, не слід забувати, що скролінг повинен бути вертикальним, так як він набагато зручніше, ніж горизонтальний. Таким чином, перш за все, необхідно упевнитися, що меню навігації вашого сайту працює і з мобільного пристрою, при цьому, воно досить просте і інформативне, а відвідувач може в один-два кліка дістатися до необхідної інформації. Упевнитися в зручності і простоті навігації сайту можна за допомогою проведення usability-аудит сайту.

Мотивуючі елементи.
Всі ключові і мотивують елементи повинні перебувати в самому верху сторінки, так як вже згадувалося раніше, що елементи внизу сторінки можуть залишитися без уваги.

Контент.
Інформація – перш за все! Тематичний контент, максимально скорочений, при цьому, доступний і його легко знайти. Якщо ви продаєте якийсь товар, то для задоволення споживчого інтересу, достатньо всього кілька коротких пропозицій з описом основних характеристик. Інформація повинна бути максимально корисною і значущою. Якщо при перших рядках прочитання відвідувач не зацікавиться, вам уже навряд чи вдасться повернути його увагу до проекту.

Другорядні елементи.
На жаль, рекламні банери не сприяють хорошій завантаженні мобільної версії, так як повністю заповнюють простір екрану. Тому краще від них відмовитися ще на етапі «проектування». Непоганою альтернативою можуть стати всілякі кнопки із закликами у вигляді точних і коротких повідомлень. Реклама, банери, другорядні елементи по можливості необхідно уникати. На сторінках ПК вони виглядають органічно, а на екрані гаджета тільки заповнюють простір і дратують.

«Шапка».
Якщо на веб-ресурсі використовується дуже велика «шапка» або вступна частина, від неї слід відмовитися взагалі або максимально скоротити, так як на екрані мобільного пристрою вона займе весь простір.

Інтерактивність.
«Хто володіє інформацією – володіє світом» – в наш час ця фраза як не можна актуальна! Як правило, мобільні пристрої дуже часто використовуються для пошуку найсвіжішої інформації, тому не забувайте пропонувати своїм відвідувачам дійсно тільки найсвіжіші новини, пропозиції, новинки і так далі. Одним словом – йдіть в ногу з часом!

Але найголовніше, перш ніж починати оптимізувати веб-ресурс під користувачів мобільних пристроїв, необхідно задати собі такі питання: Яка інформація може зацікавити відвідувачів в першу чергу? Як її можна швидко знайти? Адже найважливіше – це піднести цю інформацію максимально оперативно, тобто, всього в декількох реченнях дати зрозуміти користувачеві, що він зможе знайти на даному сайті.

Отже, якщо у вас ще немає мобільної версії вашого сайту, не біда. При бажанні можна і потрібно адаптувати вже існуючий ресурс під використання мобільними гаджетами. По-перше, це допоможе залучити нову аудиторію, по-друге, як показала практика, в кілька разів збільшить перегляд сайту в традиційних стандартних умовах. Якщо ж ви тільки замислюєтеся про те, щоб запустити новий інтернет-проект, зверніть увагу на вже стала популярною технологію «адаптивного веб-дизайну». Така технологія допомагає створити одну, але доступну версію веб-ресурсу з усіх існуючих на сьогоднішній день пристроїв.