Оформити заявку

Mobile-friendly pages: коли турбота про користувачів підвищує ваш рейтинг і конверсію

Mobile-friendly pages: коли турбота про користувачів підвищує ваш рейтинг і конверсію - Фото 1
11/12/2014
admin

Корпорація добра знову намагається зробити наше життя кращим. Google в пошуковій видачі для мобільних пристроїв починає виділяти посилання на ресурси, оптимізовані для перегляду на смартфоні.

Погодьтеся, з кожним траплялося (і трапляється), коли, користуючись Гуглом на смартфоні, ви переходите по посиланню і потрапляєте на сторінку з дуже дрібним текстом і незручними мініатюрними посиланнями. Ви до нескінченності збільшуєте масштаб сторінки, вам доводиться скролити вліво-вправо, щоб прочитати кожен рядок … Сайти, які змушують займатися настільки виснажливим процесом, просто не оптимізовані для перегляду з мобільного.

Google зайнявся вирішенням цієї проблеми. Тепер оптимізовані сторінки будуть помічені у видачі Google значком “mobile-friendly”. Таким нехитрим чином пошуковий гігант дозволяє користувачеві заздалегідь зорієнтуватися, з якого з посилань у видачі контент буде більш доступний для сприйняття.

Як же всепроникаючий Гугл-бот буде визначати ступінь оптимізованості сайтів?

Колеги з канадського блогу Googlewebmastercentral спробували розібратися в цьому питанні.

Критерії для визначення mobile-friendly сторінок:

  • Відсутність софта, що не підтримується частиною мобільних девайсів (наприклад, Flash);
  • Використання тексту, який можна прочитати не наближаючи його;
  • Розміри контенту підганяються під розміри екрану, завдяки чому користувачеві не доводиться скролити в горизонтальній площині;
  • Посилання досить добре виділені, і не перекриваються іншим клікабельним контентом.

Якщо ви хочете переконатися, що сторінки вашого сайту відповідають критеріям mobile-friendly, ви можете перевірити сторінки спеціальним сервісом від Google – Mobile-Friendly Test. Також радимо прочитати оновлені рекомендації про те, як створити і поліпшити мобільний сайт на Webmasters Mobile Guide.

Google розрізняє кілька видів оптимізації сайтів для перегляду з мобільних пристроїв.

  1. Окремий URL: сервер визначає пристрій і направляє користувача на відповідний URL. Для того, щоб Google визначив зв’язок між десктопними і мобільними сторінками, використовуйте атрибути тега link.
  2. Динамічний показ: URL сервер, у відповідь на запит, визначає агента користувача і направляє йому відповідний варіант HTML-коду. В даному випадку рекомендується використовувати HTTP-заголовок Vary.
  3. Адаптивний веб-дизайн: на будь-якому пристрої відкривається один і той же URL, а будь-якого браузеру відправляється однаковий HTML-код. Контент обробляється на стороні клієнта через запит @media.

Google рекомендует использовать для мобильной оптимизации именно адаптивный веб-дизайн, т.к. при нем не происходит переадресация, а ошибка в определении агента пользователя исключается. К тому же, достаточно поддерживать единственную версию сайта, не тратя ресурсы на поддержание отдельной мобильной версии.

Як же оптимізувати сайт для смартфонів?

  1. Зверніть увагу на ваші відеоролики. Біч багатьох сайтів – Flash-відео. Використовуйте стандартні теги HTML5.
  2. Перевіряйте перехресні посилання, що ведуть з мобільної версії на повну. Якщо користувач потрапив з пошуку на мобільну сторінку, то, переходячи на повну версію, він повинен потрапляти на аналогічну сторінку в десктопном форматі, а не на головну.
  3. Перевіряйте переадресацію зі звичайної версії на мобільну. Як і в попередньому пункті, зверніть увагу на те, щоб переадресація вела на аналогічну сторінку в мобільній версії. Наприклад, якщо це сторінка результатів пошуку по сайту або застосування фільтрів на сторінці товарної групи.
  4. Якщо ви рекламуєте мобільний додаток свого ресурсу, робіть це коректно. Банери не повинні заважати користувачеві переглядати сторінку. Ось гарний приклад готового рішення для iOS-платформи.
  5. Всіма способами оптимізуйте швидкість завантаження мобільних сторінок для просування в соціальних мережах. Швидкість передачі даних в нашій країні не просто далека від ідеалу, вона далека навіть від сучасних цивілізованих норм. Пам’ятайте про це.

При створенні мобільної версії важливо знайти золоту середину, в якій буде доступний функціонал повної версії, при цьому сайт буде зручний для використання з екрану мобільного пристрою. Не забувайте, що конверсія – це дія користувача після перегляду веб-сторінки. Подбайте про те, щоб користувачеві було комфортно на сторінках вашого сайту.

Маркуючи результати своєї пошукової видачі, Google стимулює власників сайтів покращувати юзабіліті сторінок своїх ресурсів і, глобально кажучи, прискорює прогрес веб-простору. Всі ці кроки з оптимізації потрібно було робити і без підказок Google. Тепер, завдяки іконі “mobile-friendly”, більше сайтів буде відповідати духу часу. Чого і вам бажаємо 🙂