Оформити заявку

Мирний «Атом» від Яндекса

Мирний «Атом» від Яндекса - Фото 1
14/11/2013
admin

Компанія Яндекс за останні роки неодноразово перетворила своїх читачів різноманітними технологічними новинками – Яндекс.Крипта, Яндекс.Острова, Яндекс.Переводчик, Яндекс.Диск і це ще далеко не повний переказ. Ні на чому не залишається, розробники найпопулярнішої популярної в Рутеї пошукової системи, на початку жовтня презентували нову платформу Яндекс.Атом, яка своєю неоднозначністю викликала безліч дебатів серед активних користувачів всемирної паутини.

 

Отже, що ж таке «Атом» від Яндекса? Перш за все, це принципово нове слово в сучасних інтернет-технологіях, оскільки дана платформа дасть можливість інтернет-ресурсів адаптуватися під кожного окремо взятого користувача. Простіше кажучи, підлаштовуватися під його інтереси, місце проживання, соціальний стан та інше. Кожен користувач бачитиме лише ту інформацію, яка зможе викликати у нього інтерес або допоможе вирішувати поставлені завдання. Розробники стверджують: «Програма« Атом »- про людину, вона висуває і перевіряє гіпотези про те, чого він хоче, що йому цікаво, що йому потрібно на конкретному сайті …»

По суті «Атом» нагадує пошукову платформу «Арзамас», яка була запущена ще в 2009 році, тільки багаторазово вдосконалену. Якщо «Арзамас» ранжує результати пошуку для конкретного регіону, то «Атом» вироблятиме ранжування, так би мовити «на молекулярному рівні», для кожної людини. Є деякі подібності та з Яндекс.Кріпта, що стартувала в 2011 році, яка автоматично обчислює вік, стать і деякі інші характеристики користувачів для застосування в рекламних технологіях.

Звичайно, розуміння того, що інтернет – це не просто набір величезної кількості документів, а перш за все люди, зі своїми потребами, бажаннями і завданнями, прийшло не за один день. Напевно, кожен користувач інтернету вже неодноразово нарікав на те, що через інформаційного натиску в мережі іноді просто забуваєш, що шукав і з якою метою заходив. Саме від цієї прикрої проблеми і вирішили позбавити нас розробники «Атома», при цьому стверджуючи, що «адаптація інтернету під інтереси користувачів – це природний процес». І з цим важко не погодитися.

Як приклад наведемо таке: припустимо, користувач часто в пошукове поле Яндекс вводить слова пов’язані з роликовими ковзанами. Завдяки «атому», якщо користувач введе в пошуковик «як навчитися кататися на роликах», у видачі будуть вказані сайти і інтернет-магазини, де можна придбати роликові ковзани, спеціальний захист, зручний одяг для занять спортом, координати тих, хто зможе навчити кататися на роликах, навчальне відео і так далі. А також відзначати на Яндекс.Картах місця, де в місті користувача можна покататися на роликах або взяти їх на прокат.

В теорії функціонування нової платформи звучить досить привабливо і оптимістично, але не завжди те, що хочуть і планують розробники, на практиці реалізується на 100%. Перш за все, далеко не все, що може зацікавити людину, визначається анкетуванням і геотаргетингом. Представники Яндекс враховують цей фактор і не падають духом, вони з упевненістю дивляться в майбутнє: «Найскладніше крок, який належить більшості зробити в майбутньому, – це копітка робота з величезною кількістю чинників і неясними сигналами про інтереси. Ринок уже наблизився до необхідності цього важливого кроку. Програма «Атом», яка використовує технології обробки даних і машинного навчання, може допомогти його зробити … »

Реалізація нової платформи імовірно буде базуватися на поєднанні двох факторів: знаннях про користувачів і про їх звичному поведінці на веб-ресурсах, а також на можливості зберігати і обробляти велику кількість даних в реальному часі. Але, цілком очевидно, що без участі власників сайтів і самих користувачів втілити в реальність цей багатообіцяючий стартап не вдасться. Адже для того, щоб програма гармонійно вписалася в «нове життя» всесвітньої павутини, необхідно внести свій внесок кожного становить ланці цього ланцюжка. Використання нових технологій веб-ресурсами дасть можливість внести зміни не тільки в структуру самих сайтів, а й принципово змінити підхід до пошуку необхідної інформації, так би мовити, внести зміни в свідомість кожного користувача.

Представники Яндекс запропонували кілька сценаріїв, які можуть бути реалізовані в процесі адаптації під нову платформу «Атом»: «… оптимізація сайту, а саме стартової сторінки під категорію користувачів, ранжування всіх об’єктів всередині кожної категорії, розумні рекомендації, що базуються на поєднанні ранжирування під користувача і знання предметної області, якій присвячений веб-ресурс. Це щось на зразок фундаменту або опорних точок – а те, у що вони розвинуться, якими стануть в майбутньому, багато в чому залежить від того, що побачать в платформі «Атом» вебмастера, що працюють безпосередньо з сайтами ».

Вигоди з впровадження «Атома» повинні отримати абсолютно всі – користувачі, нарешті, отримають максимально комфортні умови при пошуку, їм буде запропоновано тільки той контент, який зможе їх зацікавити і якось допомогти; власники інтернет-проектів доб’ються збільшення конверсії і глибини перегляду. На перший погляд, все дуже просто – користувач використовує менше кліків для досягнення мети і позбавляється від непотрібної або нудною для нього інформації, інтернет-магазини підвищують продажу, завдяки тому, що пропонують кожному потенційному покупцеві саме те, що його потенційно може зацікавити. Але у багатьох активних користувачів інтернет-ресурсами виникають сумніви і ряд питань: чи не буде дана платформа служити додатковим джерелом «нав’язливої ​​реклами», якого і зараз досить багато в мережі та який є для переважної більшості потужним джерелом роздратування? А також чи не стане це нововведення причиною масової деградації населення? Адже не секрет, що розширення кругозору та підвищення рівня ерудиції багато в чому сприяє велика кількість інформації в інтернеті. Можливо, домогосподарка з Саратова завдяки «атому» так ніколи і не дізнається, принцип роботи роторно-поршневого двигуна Ванкеля, а для сисадміна з Новгорода слово «біоревіталізація» так і залишиться дивним поєднанням букв?

Але фахівці Яндекс і на ці питання знаходять, що відповісти: «рекомендаційна складова дозволить« витягнути »для користувача більше того, що він сам уже шукав і знаходив на сайті, таким чином, це не звузить, а, навпаки, розширить його інтереси. Користувач побачить тільки ту інформацію або ті товари, які йому необхідні, цікаві та корисні, і на які він готовий витратити час або гроші … Якщо ви вважаєте, що зможете переконати користувача в необхідності того, що в дійсності йому не потрібно, або привести його в то місце, куди йому насправді не потрібно, вам доведеться сподіватися на зомбування, батіг або інші, не менш дивні інструменти ».

«Чи приживеться» чи ні «Атом» і яка від нього буде реальна користь – це питання часу, оскільки на даний момент тестування платформи здійснюється на декількох сервісах Яндекса, а також з декількома зовнішніми партнерами. Для отримання більш достовірних і точних результатів, розробники обіцяють збільшити кількість зовнішніх тестувань і запрошують до співпраці всіх бажаючих. Решті залишається тільки чекати, як проявить себе нова платформа на практиці, «мирний» це атом чи ні.