Оформити заявку

Як «вицепіть» замовлення, оформлений не до кінця?

Як «вицепіть» замовлення, оформлений не до кінця? - Фото 1
05/11/2013
admin

Практично кожен власник інтернет-магазину на різних етапах розвитку свого бізнесу стикається з проблемою так званих кинутих кошиків. Іншими словами, потенційний клієнт переглянув кілька сторінок з товарами, вибрав те, що його зацікавило, поклав товар в корзину, можливо, він навіть почав оформляти замовлення, але на якомусь етапі перервав заповнення необхідних форм і … покинув веб-ресурс. Неприємно і до болю знайоме практично всім.

Причин, які змусили відвідувача «кинути» кошик, може бути безліч – від банальних: змінилося настрій, забув, чого прийшов, передумав, знайшов дешевше тощо, до будь-яких технічних неполадок в роботі сайту, складнощі при заповненні форм, неможливості оплатити замовлення кредитною карткою і так далі. Цілком очевидно, що з’ясувати всі ці причини неможливо, та й немає потреби за великим рахунком, а от спробувати відстежити контактні дані «зірвався» клієнта і спробувати його «повернути до кошику» не тільки можна, а й треба.

Сьогодні відстежити незакінчений замовлення можна за допомогою «Яндекс.Метрики». Для цього необхідно в звітах «Поведінка – Вебвізор» відстежити відвідування, що не призвели до замовлення, але містять перегляд сторінки кошика. Далі додати умова:

– Відвідувачі, які не досягли мети «Замовлення».

– Відвідувачі, які переглядали сторінки (вставити url сторінки кошика).

Як правило, таким чином можна знайти дані про відвідувача (ім’я та телефон або електронну адресу), після чого зв’язатися з ним і спробувати з’ясувати причину відмови і запропонувати, наприклад, програму лояльності або інші умови для здійснення покупки, а також дізнатися причину відмови.

Крім цього, існує кілька превентивних методів, які допомагають зберігати інформацію про потенційних клієнтів, незалежно від того, чи досягли вони кінцевої мети чи ні.

  • Можна налаштувати роботу веб-ресурсу так, щоб дані, які ввів користувач в поля бланка, зберігалися навіть у тому випадку, якщо він не натиснув кнопку «підтвердити замовлення» або «відправити». Даний спосіб широко практикується на сайтах різних посольств, де необхідно заповнювати велику кількість інформаційних граф і користувач не завжди в змозі за один сеанс закінчити оформлення документації. Дані зберігаються і пересилаються на e-mail для подальшого заповнення.
  • За допомогою вищеописаного методу можна відсівати відвідувачів, які вписують некоректні дані. Історія заповнення форми, яка повністю зберігається, широко застосовується в банківському середовищі, бо дає змогу відсіяти претендентів на споживчий кредит, наприклад, які вносять неправдиві дані про себе.
  • Не менш дієвий спосіб – збереження розрахунків «калькулятора» в складних послугах. Його використовують, як правило, для того, щоб спростити користувачеві повторне заповнення даних, тобто по поверненню на веб-ресурс, користувач вже бачить ті дані, які він раніше вводіл.

корзина, собака

Отже, цілком очевидно, що повністю вирішити проблему «кинутих кошиків» сьогодні неможливо. Але, завдяки сучасним інструментам веб-аналітики, можна спробувати «вбити двох зайців». Перш за все, спробувати повернути частину потенційних клієнтів, які з яких-небудь причин не змогли завершити оформлення замовлення, зв’язавшись з ними за допомогою даних, які були збережені. А також проконтролювати технічне функціонування веб-ресурсу, оскільки дуже часто потенційні покупці «відсіваються» тоді, коли сайт працює не зовсім коректно або виникають технічні складності при оплаті або заповненні форм.

 

Автор: Олександр Фіонін