Оформити заявку

6 порад щодо поліпшення конверсії форми замовлення

6 порад щодо поліпшення конверсії форми замовлення - Фото 1
25/11/2013
admin

Згідно з останніми статистичними даними, більше 65% потенційних клієнтів інтернет-магазинів залишають сайт на етапі заповнення форми замовлення. Цілком очевидно, що проблема «кинутих кошиків» є однією з найбільш актуальних сьогодні, причин її виникнення може бути безліч, як типових для більшості (таких, наприклад, як неконкурентоспроможна цінова політика або обмежений асортимент), так і індивідуальних для кожного інтернет-проекту , наприклад, низький ступінь довіри до ресурсу. Але сьогодні хотілося б приділити увагу однією розповсюдженою для багатьох (як комерційних сайтів, так і інформаційних) проблеми, яка часто стають причиною відмови від заповнення форм реєстрації, замовлення, оплати або підписки. Як правило, ця проблема криється в некоректному або незручному для користувача форматі форми, наданої для заповнення.

Що необхідно враховувати в першу чергу під час розробки будь-якої форми для реєстрації або як поліпшити конверсію форми замовлення?

1. Виключити зайві поля в формі для заповнення.
Напевно, більшість з нас ще зі шкільної лави пам’ятає, як лякають листочки з довгим завданням, які роздавали на зрізовий контрольних роботах. Цей стереотип спрацьовує і пізніше, коли доводиться заповнювати всілякі бланки і форми, в тому числі, і на сайтах. У школі відмовитися писати «зріз» не було ніякої можливості, а при заповненні форми, наприклад, в інтернет-магазині, якщо вона занадто довга, можна і звільнити себе від такого неприємного заняття, що багато хто із задоволенням і роблять. На щастя, конкуренція в мережі сьогодні дозволяє підібрати веб-ресурс, який пропонує більш короткі бланки заповнення і не викликає шквал неприємних шкільних спогадів.

Отже, головне, позбавити потенційного клієнта від зайвої роботи, залишивши для заповнення тільки самі обов’язкові поля, інакше кажучи зробити оптимізацію сайту під клієнта. Звичайно, існують сайти, що пропонують послуги, які вимагають дійсно максимальної інформації про клієнта, але їх не так вже й багато. Для більшості інтернет-магазинів цілком достатньо імені, прізвища, адреси і телефону. У деяких випадках можна вдатися до невеликих «хитрощів», наприклад, потенційний клієнт для реєстрації на сайті, може залишити тільки номер телефону та ім’я. А пізніше з ним зв’яжеться менеджер або оператор і вже в телефонному режимі з’ясує необхідну інформацію для надання тієї чи іншої послуги. Такий підхід набагато приємніше для потенційного клієнта і, що важливо, вселяє більшу довіру до інтернет-ресурсу, оскільки тут доводиться спілкуватися з живим, реально існуючим людиною, а не відправляти свої конфіденційні дані в невідомість.

2. Розділити бланк для заповнення на невеликі «кроки».
Ще один хороший спосіб зібрати необхідні дані про користувача – це розбити форму по кроках. По-перше, такий підхід з точки зору психології, менш дратівливий, оскільки людина долає «невеликими кроками» якесь завдання, в даному випадку заповнює форму. По-друге, це відмінний спосіб «приховати» від потенційного клієнта велику кількість полів, які йому необхідно буде заповнити. Достатньо лише попередити, що, наприклад, для реєстрації, йому необхідно зробити три кроки, який займуть кілька хвилин. Головне, щоб таких кроків було дійсно трохи, так як, ми пам’ятаємо з першого пункту, велика кількість яких-небудь завдань лякає. Від цього «опускаються руки» або, що більш доречно в даному контексті, «покидаются кошика».

3. За необхідності залишати підказки.
Підказки люблять все – це факт. Та й бланк замовлення – це не місце для ребусів, а саме так в очах деяких потенційних клієнтів виглядають форми реєстрації або замовлення на деяких веб-ресурсах. Навіть якщо, на ваш погляд, в заповненні наданого бланка немає нічого складного, не полінуйтеся поставити себе на місце пенсіонера, початківця користувача Інтернету, який тільки намагається вникати в правила електронної комерції і ще зовсім не вміє користуватися кредитною карткою. А, до речі, таких користувачів досить багато, тому не варто позбавляти себе потенційних передплатників або покупців тільки з тієї причини, що ви полінувалися залишити на сторінці реєстрації, наприклад, малюнок пластикової карти з покажчиками, що і в яку графу слід вносити. Крім цього, можна залишати приховані підказки, наприклад, біля графи із завданням значок з питанням, при натисканні на який, спливає підказка чи зрозумілий зразок з прикладом відповіді. Завжди слід пам’ятати, що всі люди дуже різні і те, що для одних очевидно, для інших може представляти справжню проблему. Зручність і наочність повинні стати визначальним фактором при створенні форм замовлення і різних бланків для заповнення.

4. Виділити бланк на загальному тлі сторінки.
Добре оформлена форма для замовлення, яка вигідно вирізняється на загальному тлі веб-ресурсу – це не тільки естетично привабливо, але і робить додатковий акцент. Досить часто бланк замовлення виділяють рамкою або просто роблять його контрастним із загальним фоном. Дуже важливий момент – не дуже перестаратися з акцентуванням уваги, оскільки занадто громіздка форма виглядає нав’язливо і непривабливо. Не слід також забувати виділяти зірочкою обов’язкові для заповнення поля, так як це загальноприйняте позначення і велика частина відвідувачів про це знає.

5. Не використовувати скидання полів.
Це один з найбільш дратівливих факторів, який може стати причиною того, що відвідувач покине ваш ресурс назавжди. Як правило, скидання полів відбувається в результаті якоїсь помилки, допущеної відвідувачем під час введення символів капчи. Це велика помилка подібним чином карати відвідувачів за неправильне введення капчі, в кращому випадку двоє з десяти стануть знову заповнювати поля бланка. І навіть якщо, на вашу думку, капча зрозуміла навіть дитині, помилки при введенні обов’язково будуть, так що забудьте про скидання полів – цей метод давно неактуальний, він взагалі антигуманний.

6. Підвищити рівень безпеки і довіри до веб-ресурсу.
Напевно, цей пункт треба було поставити першим і всіма можливими способами виділити його як основний. У головах дуже багатьох, навіть досить досвідчених користувачів, до сих пір сидить стереотип, що все, що можна помацати і помацати, несе якусь частку небезпеки. Тому передавати особисті дані в інтернет і, вже тим більше, оплачувати покупки за допомогою тільки введення даних пластикової картки – це дуже страшно, небезпечно, загрожує аферами і обманом! Найголовніша мета будь-якого власника бізнесу в мережі – це переконати своїх клієнтів в тому, що співпрацювати з вами гарантовано безпечно.

Звичайно, існує безліч способів викликати довіру потенційного клієнта. Як правило, величезну роль грає загальне враження від інтернет-ресурсу, наявність позитивних коментарів, загальна репутація бренду і так далі. А якщо ваш бренд не такий популярний або зовсім новий, то вам може допомогти просування сайтів. Але також не слід забувати, що для багатьох визначальним фактором у прийнятті рішення заповнювати форму замовлення чи ні, є наявність в ній, так званого знака надійності. На жаль, в Рунеті практика демонстрації всіляких сертифікатів, знаків надійності і якості не надто поширена, здебільшого через те, що оплата, як правило, проводиться не відразу на сайті, а після доставки, прямо в руки кур’єру. На Заході до питання про довіру підходять особливо уважно, оскільки там «електронна комерція» є дійсно «електронної», так як всі платежі здійснюються безпосередньо на веб-ресурсі. Іншими словами, діє правило: «вранці гроші – увечері стільці» – спочатку оплата, а потім товар. Таким чином, покупець повинен бути впевнений в тому, що товар йому дійсно доставлять. Так що не варто соромитися в черговий раз нагадати відвідувачу, що вся інформація, яку він надасть, ні в якому разі не потрапить в видачу «Яндекса», що використання пластикових карт гарантовано безпечно, що усі товари мають сертифікати якості і так далі. А для тих, хто відноситься з особливим трепетом до деталей і подробиць, залишати в формі замовлення окрему посилання на сторінку, де докладно викладена політика конфіденційності вашої компанії.

Отже, це неповний перелік того, як можна вдосконалити форму замовлення або реєстрації. Цілком очевидно, що не існує єдиної ідеальної форми, яка б відмінно підходила для будь-якого веб-ресурсу. Але якщо постійно контролювати і аналізувати рівень конверсії сторінки замовлення, намагатися зрозуміти, що може викликати питання або проблеми у потенційного клієнта і своєчасно усувати їх, то можна домогтися гарної конверсії.

І незначний реальний рада для власників інтернет-магазинів. Не варто відразу вимагати від покупців, які вперше роблять замовлення, здійснювати реєстрацію на вашому сайті. Оскільки при цьому, покупець відчуває певний тиск. Нехай він отримає свою першу покупку і вирішить, чи достатньо його влаштував товар і рівень сервісу для того, щоб завести особистий аккаунт на сайті. Ви, як власник інтернет-магазину, в будь-якому випадку нічого не втрачаєте: необхідні дані покупець залишить на сайті, так як вони необхідні для доставки і оплати, а в самому кінці запропонуйте йому ввести пароль, чого для повної реєстрації цілком достатньо. А ось для клієнта буде виключений дратівливий чинник з нав’язливими проханнями про реєстрацію. Так що існує велика частка ймовірності того, що він до вас повернеться і стане постійним клієнтом.