Типи цілей в Google Analytics

Як правило, ті, хто створює свій сайт в інтернеті, переслідує певну мету. Цілком очевидно, що для кожного ресурсу вона буде своя, але найчастіше, сайти створюють для того, щоб заявити про себе, знайти однодумців або ж заробити гроші. Незважаючи на таке розмаїття цілей, на практиці всі вони зводяться до одного – кожен власник Інтернет-ресурсу зацікавлений тільки в тому, щоб отримати від відвідувачів «правильні» дії, які, в кінцевому підсумку, допоможуть досягти основної мети. Наприклад, власник блогу хоче, щоб якомога більше читачів підписалося на його ресурс; господар інтернет-магазину зацікавлений в продажах і так далі.

Для швидкого і ефективного відстеження цілей система «Google Analytics» оснащена спеціальним функціоналом, за допомогою якого, можна отримати інформацію не тільки про самих цілях, але і про дії, які їм передували, а також ідентифікувати джерело трафіку, який привів відвідувачів, які досягли своєї мети , на сайт. Таким чином, цілі в «Google Analytics» допомагають зафіксувати «правильні» (цільові) дії аудиторії, а також визначити і проаналізувати рівень конверсії – процентне співвідношення відвідувачів, які їх виконують і не виконують. У свою чергу, аналіз рівня конверсії покаже ефективність роботи інтернет-проекту і дасть можливість вжити адекватних заходів для його подальшого розвитку та просування в інтернеті.

tipu_zcelei

Корисність цілей для сайту різного типу в «Google Analytics» важко переоцінити, оскільки саме рівень конверсії, який визначається за допомогою цілей, є однією з основних метрик. Крім цього, важливу роль в процесі визначення ефективності інтернет-проекту грає «Воронка продажів» («Conversion Funnel»). Наприклад, для інтернет-магазину цільовим дією є придбання товару або послуги. В цьому випадку, шлях до даного дії пролягатиме через заповнення форм замовлення, тобто оформлення покупки.

NB! Обов’язково слід враховувати таку особливість:

Якщо користувач «Google Analytics» для відстеження цілі, створює «Воронку», що забезпечує краще розуміння процесу досягнення мети, то сторінці досягнення мети передує ще кілька сторінок. Можливі ситуації, коли перш ніж досягти мети відвідувач з яких-небудь причин відлучається від комп’ютера, а через певний час повертається і досягає мети. В цьому випадку, в звіті зафіксується другі відвідини і воронка цілей не буде доступний широкому. Таким чином, воронка цілей відображається тільки тоді, коли відвідувач проходить через неї повністю протягом одного відвідування.

Завдяки відстеженню цілей в «Google Analytics», можна простежити, скільки відвідувачів і на якому етапі відмовляється від здійснення цільового дії, що дає можливість виявити «проблемні» (складні для проходження) місця і своєчасно оптимізувати ресурс під «свою» цільову аудиторію. Найчастіше кілька нескладних дій, спрямованих на усунення проблемних місць, здатні вивести проект на якісно новий рівень, залучити більшу кількість відвідувачів, в рази збільшити продажі і, як наслідок, прибуток. Наприклад, якщо потенційні покупці залишають ресурс зі сторінки оформлення доставки, можливо, варто задуматися про те, що дана служба доставки не відповідає уявленням більшості про якість пропонованих послуг або її ціни на кур’єрську доставку занадто завищені. Має сенс запропонувати потенційним покупцям більший вибір – надати кілька транспортних компаній, самовивіз або ж безкоштовну доставку при дотриманні певних умов, наприклад, при купівлі товару на суму більшу зазначеної і так далі.

Ефективність роботи веб-ресурсу визначається його результативністю, тобто досягненням певних результатів. Цілі в «Google Analytics» допомагають визначити цю ефективність, вони є прекрасним індикатором того, наскільки грамотно організована робота сайту. За допомогою цілей відслідковувати не статистичні дані (кількість відвідувачів або переглянутих сторінок), а результат – завершене дію.

У «Google Analytics» передбачено чотири типи цілей, які можна відстежити і проаналізувати. Тип цілі вибирається залежно від головної мети інтернет-проекту. Отже, основні типи цілей наступні:

1. Перехід по URL (URL Destination).

Виконання даного типу мети визначається переходом користувачів на зазначену сторінку сайту. Як приклад для інтернет-магазину можна привести перехід на сторінку «Спасибі за замовлення!» Після оформлення покупки.

2. Тривалість перебування на сайті (Time on Site).

Виконання цієї мети більше характерно для ресурсів, головне завдання яких полягає в тому, щоб зацікавити аудиторію контентом. В рамках цієї мети можна відстежувати, яка кількість часу відвідувачі проводять на тій чи іншій сторінці ресурсу. А також поекспериментувати з різними способами утримання уваги аудиторії на більш тривалий термін.

3. Сторінок за відвідування (Pages per Visit).

Використовувати цей тип цілі має сенс, якщо необхідно змусити відвідувачів відкривати більшу кількість сторінок сайту. З її допомогою можна визначити, скільки сторінок переглянув кожен відвідувач.

4. Події (Events).

Цей тип цілі трохи складніше попередніх, оскільки в його рамках вимірюються більш складні дії відвідувачів. За допомогою даної мети можна визначати скільки часу відвідувачі витрачають на перегляд альбомів (каталогів), відео і т.д., наскільки часто скачують різні документи і файли зі сторінок веб-ресурсу, дізнатися частоту кліків, що пов’язують даний сайт з соціальними мережами і так далі.

Для мети будь-якого типу можна встановлювати «значення мети» ( «goal value») – будь-яку числову величину, яка може показати «значимість», «користь» або «важливість». Така функція допоможе більш наочно продемонструвати які ключові слова або джерела трафіку вносять велику лепту в підвищення ефективності роботи веб-ресурсу. Іншими словами, значення мети демонструє практичну користь від конверсій. Звичайно, встановлювати значення мети – це не обов’язкова функція, але практика показує, що краще це зробити, так як процес оцінки комерційної віддачі стає набагато простіше.

Визначившись з цілями і налаштувавши їх відстеження в акаунті «Google Analytics», можна отримувати інформацію про переходи. Слід уточнити, що кожна вистава може містити не більше 20 цілей. При необхідності відстеження більшої кількості, необхідно створити ще одне подання або ж відключити непотрібні цілі за допомогою кнопки «Викл.», Зупинивши при цьому збір даних. Звідси, можна зробити важливий висновок – до створення цілей в «Google Analytics» необхідно підходити з усією серйозністю, так як видалити їх після вже не вдасться.

Правильно поставлені і налаштовані цілі – це головна складова успіху в діяльності абсолютно будь-якого інтернет-проекту. комплексна веб аналітика і аналіз всіх відслідковуються цілей допоможе визначити – чи в правильному напрям йде розвиток сайту і, при необхідності, впровадити нові рішення, а також поекспериментувати з різними способами збільшення конверсії.

Автор:

Оставить комментарий

avatar
  Подписаться  
Уведомление о