Сегменти Google Analytics: стандартні і призначені для користувача

Здійснюючи аналіз Інтернет-ресурсу, сучасним фахівцям доводиться обробляти величезну кількість різноманітної інформації
, серед якої левову частку складають сегментовані дані. Важко уявити, що ще кілька років тому поняття «розширене сегментування» не існувало, і аналізувати доводилося лише усереднені дані, які часто приводили до некоректних висновків і неадекватних дій.

Що ж таке «сегментування»?

На сьогоднішній день розширене сегментування є найпопулярнішою і, не буде перебільшенням відзначити, найефективнішою функцією «Google Analytics». Сегментування дає можливість проводити аналіз окремих підгруп в рамках всього трафіку. Завдяки гнучкій основі, ця функція дозволяє не тільки вибирати стандартні сегменти, але і створювати нові, які враховують індивідуальні особливості будь-якого Інтернет-проекту. Крім цього, найширший діапазон можливостей дозволяє застосовувати сегменти до поточних або історичними даними, а також відстежувати порівняльні характеристики різних сегментів.

Таким чином, за допомогою сегментування можна:

  • Розділити весь масив даних про відвідування в «Google Analytics» на зручні підгрупи.
  • Застосовувати сегментування до всього попереднього трафіку. Це дозволяє побачити більш достовірну статистику і, в кінцевому підсумку, адекватно спланувати подальші дії.
  • Створювати унікальні сегменти або використовувати ті, які надали розробники.

Розширене сегментування ділиться на стандартне (за замовчуванням) і призначене для користувача. Стандартні сегменти не вимагають ніяких додаткових налаштувань або змін, вони спочатку реалізовані в функціоналі «Google Analytics» і є універсальними. Недолік їх полягає в тому, що вони не здатні враховувати унікальні особливості кожного веб-проекту. Але, тим не менше, навіть використання стандартних сегментів дозволяє досить ефективно аналізувати соціальний трафік. У число «вбудованих» сегментів, які доступні кожному користувачеві, входять:

  • «нові відвідувачі»;
  • «все відвідування»;
  • «оплачувана пошуковий трафік»;
  • «які повернулися відвідувачі»;
  • «пошуковий трафік»;
  • «відвідування без відмов» і так далі.

Без сумніву, кожен зі стандартних сегментів досить ефективний і корисний, але не завжди сегментування даного типу буває досить. Для здійснення більш глибокого і детального аналізу, який зможе врахувати всі індивідуальні особливості Інтернет-проекту, необхідно створювати призначені для користувача сегменти.

Таким чином, коли виникає брак інформації, отриманої за допомогою стандартних сегментів, наприклад, необхідні дані по таким характеристикам трафіку, як ключовим словом, регіон, дозвіл екрана, від мене вимагається залогуватись і так далі, має сенс створювати свої сегменти. Слід зазначити, що одна з основних особливостей користувальницьких сегментів полягає в тому, що параметри можна представляти в комбінованому вигляді – виключати деякі з них, включати кілька, а також використовувати регулярні вирази. Для цього використовуються дуже прості логічні оператори «AND» ( «І») і «OR» ( «АБО»).

Наприклад:

Необхідно налаштувати сегмент трафіку, який включав би в себе відвідувачів з Києва і Москви, які затрималися на сайті більше 3 хвилин. Для цього необхідно виконати ряд нескладних дій:

  1. Натиснути в лівому верхньому кутку кнопку «Розширені сегменти». Відкривається діалогове вікно.
  2. У правому нижньому кутку цього вікна натиснути кнопку «Додати сегмент».
  3. Обов’язково ввести назву звіту, поле не повинно залишатися порожнім!
  4. Натиснути кнопку «Підбір параметрів».
  5. Вибрати «Місто».
  6. Набрати «Kyiv» в текстовому полі, яке знаходиться праворуч.
  7. Натиснути посилання «Додати оператор OR».
  8. Повторити пункти 5 і 6 для Москви.
  9. Натиснути на посилання «Додати оператор AND».
  10. Заповнити показник «Тривалість відвідувань» (вказати від 3 хв.).
  11. Натиснути «Зберегти сегмент».

Даний приклад показав, наскільки просто створювати свої сегменти, при цьому, користь від отриманих в результаті застосування сегментування даних, важко переоцінити.

Проаналізувавши функціонування сегментування, у початківця користувача «Google Analytics» може скластися хибне враження про те, що призначені для користувача сегменти і призначені для користувача звіти виконують ідентичну роботу. Звичайно, не можна повністю заперечувати схожість в їх функціонуванні, але все ж принципові відмінності в розширеному сегментації є.

Перш за все, призначені для користувача сегменти рекомендується застосовувати для сегментування будь-якого стандартного звіту в режимі реального часу. Це дає можливість розглядати їх більш детально. Особливо доцільним є такий підхід, коли необхідно аналізувати звіти по контенту (Пошук по сайту, Сторінки). Призначені для користувача звіти мають гнучку структуру, яка допомагає кожному користувачеві створювати вигляд звіту під свої потреби (можна вибирати дані в осередках і шпальтах). Можливість призначати подія метою також є відмінною рисою призначених для користувача звітів. Крім цього, існує можливість фільтрації, тому і з’являється можливість будувати призначений для користувача звіт, заснований лише на часткових даних. Ще кілька років тому ця функція була недоступна, реалізувати її можна було тільки за допомогою сегментів і профілів. Сьогодні призначені для користувача звіти мають великим функціоналом, що значно спрощує роботу веб аналітика. Таким чином, призначені для користувача звіти допомагають конфігурувати параметри і показники, необхідні в конкретній ситуації, в певних умовах. Такі звіти дозволяють побачити повномасштабну картину поведінки відвідувачів на сайті.

Отже, сегментування є інструмент, що дозволяє зрозуміти саму суть проблеми, її коріння. Стандартні сегменти допомагають отримати більш загальне уявлення про ефективність роботи Інтернет-ресурсу. А призначені для користувача сегменти виступають в ролі збільшувального скла, яке дозволяє виявити параметри в конкретних умовах, так би мовити, побачити суть проблеми на «молекулярному рівні». Грамотно налаштоване сегментування, без сумніву, сприяє швидкому розвитку і просування інтернет сайту.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *