Відстежити ТРАФІК SMS-розсилок – ЛЕГКО!

Google Analytics, як відомо, потужний інструмент сучасної web-аналітики,який надає практично необмежені можливості для збору статистичних даних та подальшого їх аналізу. Цілком очевидно, що дана аналітична система в умілих руках професіонала здатна дати відповідь на всі питання, що цікавлять його питання. Але іноді виникають ситуації, коли стандартний функціонал Google Analytics не може виробляти необхідні відстеження, тому вимагає додаткових коригувань. До однієї з таких досить нестандартних ситуацій відноситься відстеження трафіку SMS-розсилок.

Нестандартність таких ситуацій полягає в тому, що для відстеження джерел трафіку Google Analytics в своїй роботі використовує UTM-мітки, які забезпечують такий необхідний при здійсненні аналізу ефективності роботи рекламних каналів максимальний рівень сегментації.

При відстеженні трафіку SMS-розсилок застосування UTM-міток за визначенням неможливо. Але, як відомо, проекти з використанням SMS-розсилок все частіше і частіше зустрічаються в практиці багатьох веб-майстрів. Як знайти оптимальний вихід з такої ситуації, давайте розглянемо на наступному прикладі.

Припустимо, запущений великий проект з просування нового мобільного застосування. В рамках цього проекту створюється веб-ресурс, який надає потенційному користувачеві всю необхідну інформацію про новий додатку, а також кілька можливостей для його придбання.

Як це вже традиційно прийнято для більшості проектів подібного рівня, на сайті встановлюється і налаштовується Google Analytics, для того, щоб відслідковувати поведінку аудиторії і фіксувати цільові дії.

Основною особливістю даного проекту є масштабна рекламна кампанія, спрямована на мобільні пристрої.

Іншими словами – застосування SMS-розсилки по клієнтській базі. У тексті повідомлень розміщено заклик ознайомитися з новим мобільним додатком на сайті, посилання на мобільну версію якого також додається.

Основна мета для веб-аналітика – це по можливості максимально точно відстежити дане джерело реклами, відповідно до чотирма рівнями сегментації:
1. Мобільний оператор.
2. Місто абонента.
3. Операційна система, яка використовується в мобільному пристрої.
4. Текстова версія рекламного оголошення.

Якби це був традиційний рекламний канал трафіку, то за допомогою UTM-міток, це завдання можна було б легко вирішити, використовуючи посилання, наприклад, ось такого типу:

http://site.com/?utm_source=kievstar&utm_medium=sms&utm_term=text1&utm_campaign=kiev

Але в цілях збереження символів в повідомленні, які можуть істотно збільшити вартість такого SMS, використання подібних посилань недоцільно.

Якщо в повідомленні взагалі не використовувати ніяких міток, то все залучені таким чином відвідувачі були б зараховані в прямий трафік, при цьому сегментація була б неможлива. При використанні коротшою власної мітки завдання можна було б виконати тільки частково. Виходячи виключно з звітів за цільовими сторінками, можна було б реалізувати деякі можливості сегментації для вступника трафіку, при цьому аналізувати їх було б теж не дуже зручно.

Таким чином, жоден з перерахованих вище способів не може повністю допомогти в досягненні поставленої мети. Тому, як оптимального методу, можна використовувати власну коротку мітку в тандемі з написаним скриптом, який дану мітку зміг би розкласти по традиційним сегментам в Google Analytics. Наприклад, ця позначка може складатися з трьох буквених символів і одного цифрового, де:

перша буква позначає оператора мобільного зв’язку, який здійснює розсилку SMS-повідомлень;

друга буква – це місто, куди відправляються повідомлення;

третя буква – це операційна система пристрою, який приймає рекламне повідомлення;

цифра визначає зміст рекламного повідомлення.

Наприклад, посилання для абонентів мережі «Київстар», які в своїх мобільних пристроях використовують операційну систему Android і проживають в Києві, буде мати наступний вигляд:  http://site.com/?sms=kka1

Але цілком очевидно, що використання виключно однієї такої мітки, не дозволяє повністю вирішити поставлені завдання, оскільки в результаті ми отримуємо величезну кількість цільових сторінок, вид яких надзвичайно ускладнює процес аналізу даних.

Для вирішення цієї проблеми, необхідно написати спеціальний скрипт, який встановлюється на веб-ресурсі і спрацьовує перед основним кодом Google Analytics.

Головне завдання такого скрипта – розшифрувати отримані мітки і задати файли cookie, які відповідають за зберігання даних про джерело відвідувача. Таким чином, якщо файли cookie відвідувачів коректно задані скриптом, то вони, в свою чергу, несуть правильне відображення даних, що стосуються джерела трафіку, в звітах Google Analytics.

Іншими словами, як «джерела або каналу» в звітах, буде повністю вказана назва мобільного оператора, в графі «кампанія» вказано місто, в графі «ключове слово» – операційна система мобільного пристрою користувача та в «утриманні оголошення» – варіант тексту. Такий варіант звітності набагато зручніше для здійснення аналізу.

А для того, щоб визначити наскільки ефективно працює кожен тип орієнтування, який з них краще привертає потенційних покупців, слід проаналізувати показники залучення відвідувачів і конверсію за основними цільовими дій.

Наприклад:

отчетТаким чином, за допомогою нескладного прийому можна досить швидко налаштувати відстеження поведінки відвідувачів на сайті в тих ситуаціях, коли стандартні рішення застосувати не виходить.

Автор: Александр Фионин

Оставить комментарий

avatar
  Подписаться  
Уведомление о