Відстеження поведінки відвідувачів

Одним з найбільш важливих переваг «Google Analytics» є наявність величезного арсеналу додаткових функцій
, які допомагають значно розширити можливості для відстеження поведінки відвідувачів інтернет-ресурсу. Широкий функціонал також допомагає при мінімальних зусиллях і тимчасових витратах налаштувати систему практично під будь-який сайт, з урахуванням його специфіки і потреб зі збору статистичних даних. Однією з таких надзвичайно корисних функцій, на думку більшості фахівців, вважається setCustomVar () або призначені для користувача змінні.

Змінні дають можливість диференціювати відвідувачів сайту при оптимізації і просуванні, які виконали певні дії, відповідно до встановлених додатковими позначками. Ці мітки і отримали назву – змінні. Таким чином, застосування в налаштуваннях користувача змінних допомагає групувати відвідувачів веб-ресурсу, порівнювати їх показники, а також аналізувати їх поведінку в різних сегментах. Наприклад, setCustomVar () дає можливість відстежувати дії зареєстрованих і незареєстрованих відвідувачів, розподіляти їх за гендерною ознакою, за віковими категоріями та багато іншого. Завдяки отриманим даним можна швидко і ефективно оптимізувати інтернет-ресурс під потреби цільової аудиторії. Слід зазначити, що статистика по призначених для користувача змінним фіксується в звіті – «Аудиторія / Персоналізований / Мої змінні».

Робота для користувача змінних заснована на досить простій і зрозумілій принципі: користувач робить певну дію, система «відзначає» це дія, а інформація з мітки фіксується в cookie. На основі такої мітки, на панелі «Google Analytics» можна створювати нові сегменти для збору статистики. Сьогодні виділяють три основних способи використання призначених для користувача змінних:

1. Призначені для користувача змінні можна застосовувати на рівні сторінки. Це найбільш простий спосіб, який, як правило, використовують для того, щоб відстежити конкретні дії на одній конкретній сторінці. Найчастіше застосовується для екстреного збору інформації в разі виникнення спірних питань або проблем в роботі тієї чи іншої сторінки веб-ресурсу.

2. Призначені для користувача змінні можна застосовувати на рівні сесії. Даний спосіб дозволяє відстежити дії користувача в ході однієї користувальницької сесії. Як правило, мітка, привласнена відвідувачеві на початку сесії, видаляється відразу після її завершення.

3. Користувальницькі змінні можна застосовувати на рівні користувача. Застосування даного методу відрізняється тим, що мітка, привласнена відвідувачеві, закріплюється за ним до тих пір, поки він не видалить cookie або НЕ перезапише значення. Цей рівень вважається найвищим і дозволяє зібрати максимальну кількість корисної статистики про поведінку користувача.

Одним з основних переваг використання призначених для користувача змінних є легкість в налаштуванні. Наприклад, щоб швидко і правильно конфігурувати setCustomVar () досить вставити рядок коду перед викликом _trackPageview. На практиці це виглядає наступним чином:

_gaq.push([‘._setCustomVar,INDEX, NAME, VALUE, OPT_SCOPE’]);

Де:

INDEX – є обов’язковим елементом, так як це слот для спеціальної змінної в системі «Google Analytics». Для кожної нової змінної необхідно забивати окремий слот. Тільки при такому підході змінні будуть працювати коректно.

NAME – також є обов’язковим елементом і визначає ім’я безпосередньо самої змінної, яке потім буде відображено на панелі інструментів «Google Analytics».

VALUE – не є обов’язковим елементом, а визначає дійсне ім’я змінної, як правило, йде в тандемі з ім’ям. Таких пар можна задавати велику кількість.

OPT_SCOPE ‘- також не є обов’язковим елементом. Даний елемент визначає рівень, який застосовується для дії змінної. Слід звернути увагу, що якщо не ставити даний елемент, то за замовчуванням, змінна буде працювати тільки на найнижчому рівні – на рівні сторінки. Тому для початку краще визначитися з тим обсягом інформації, який необхідно отримати в конкретних умовах, після чого встановити даний параметр.

1 var _gaq = _gaq || [];

2 _gaq.push([‘_setAccount’,’UA-xxxxxxxx-x’]);

3 _gaq.push([‘._setCustomVar,INDEX, NAME, VALUE, OPT_SCOPE’]);

4 gaq.push([‘_trackPageview’]);

Цілком очевидно, що призначені для користувача змінні значно розширюють можливості по збору корисної статистики про відвідувачів сайту та їх взаємодії з інтернет-ресурсом. Але слід також зазначити, що вони представляють надзвичайну цінність для власників інтернет-магазинів. Незважаючи на те, що інтернет-магазини можуть бути різних типів, їх об’єднує одне – зацікавленість власників у збільшенні продажів. Визначити безліч характеристик потенційних покупців і, в результаті, оптимізувати магазин під їхні потреби і допомагають змінні. Кілька прикладів ефективного застосування спеціальних змінних для інтернет-магазинів:

dog_with_magnifying_glass_445374

Відстеження лояльних покупців

Визначення лояльних покупців є однією з найбільш важливих складових успіху комерції в мережі. Для цього необхідно диференціювати клієнтів на кілька категорій, відповідно до кількості придбаного товару. Наприклад, це можуть бути такі категорії – «постійні клієнти», «новачки» (які вчинили першу покупку), «лояльні клієнти» і так далі. Ретельний аналіз і порівнювання категорій допоможуть зробити правильні висновки для корекції поведінки тієї чи іншої групи покупців, що в кінцевому підсумку, позитивно відіб’ється на продажах.

_gaq.push([‘_setCustomVar’,2,’Purchases’,’6′,1])

 

Відстеження переглядів вітрини пропонованих товарів

Знання того, які товари найбільше розглядаються потенційними покупцями, допоможе більш точно сформувати уявлення про споживчі потреби. Далі все згідно старої істини: «Попит народжує пропозицію». Запропонуйте своїм покупцям те, що вони хочуть.

_gaq.push([‘_setCustomVar’,3,’View Product’,’SKU12345′,2]);

Відстеження товару, який залишився в кошику і не був оплачений

Проблема так званих «покинутих кошиків» для більшості інтернет-магазинів досить актуальна. Відстеження такого товару дасть відповідь на питання – чому його не сплатили. Можливо, варто переглянути цінову політику або перевірити сторінку, на якій проводиться оплата.

_gaq.push([‘_setCustomVar’,4,’Cart Items’,’4′,2]);

Відстеження покупців з «широкими фінансовими можливостями»

Звичайно, цей критерій нагадує визначення лояльних клієнтів, але все ж деякі відмінності є. Наприклад, за допомогою таких даних можна відстежити поведінку покупців, які зробили покупку на велику суму, і порівняти їх поведінку з поведінкою покупців, що купили товар на значно меншу суму. Як скористатися такого роду інформацією, вирішувати тільки вам. Оскільки тільки власник бізнесу може точно знати, що краще для його розвитку: адаптувати проект під «грошового» покупця і задовольнятися кількома великими покупками в місяць або ж оптимізувати під «середньостатистичного» покупця, збільшуючи кількість продажів на більш дрібні суми. Але якщо ці дві категорії грамотно поєднати – цілком очевидно, успіх бізнесу гарантовано.

_gaq.push([‘_setCustomVar’,5,’Ongoing Value’,’3400′,1]);

Звичайно, вищенаведені приклади – це всього лише незначна частина того, як можна успішно використовувати для користувача змінні на практиці. Ще раз хотілося б відзначити, що настройка Google Analytics надає практично необмежені можливості для відстеження та аналізу поведінки відвідувачів веб-ресурсу. Грамотне застосування функціоналу, зокрема призначених для користувача змінних, дозволяє успішно застосовувати «Google Analytics» в рамках будь-якого інтернет-проекту, тим самим надаючи широкі можливості для оптимізації і просування ресурсу у всесвітній павутині.

Автор: Олександр Фіонін

3
Оставить комментарий

avatar
1 Цепочка комментария
2 Ответы по цепочке
0 Последователи
 
Популярнейший комментарий
Цепочка актуального комментария
2 Авторы комментариев
YuriyАлександр Фионин Авторы недавних комментариев
  Подписаться  
новее старее большинство голосов
Уведомление о
Yuriy
Гость

Александр, спасибо за пост. Объясните пожалуйста механику внедрения “Отслеживание товара, который остался в корзине и не был оплачен”.

На какой странице нужно выводить _gaq.push([‘_setCustomVar’,4,’Cart Items’,’4′,2]); ?

Не совсем понимаю логику. Каким алгоритмом должен руководствоваться скрипт вывода строки? Скрипт ведь не может предугадать закончит пользователь транзакцию или нет.

Александр Фионин
Гость
Александр Фионин

Сам скрип нужно установить на странице корзины. Код будет срабатывать когда пользователь положит товар в корзину и в течении 1 сессии (а как мы знаем одна сессия длятся 30 мин) не сделает никаких действий по сайту, данные будут записаны в Google Analytics. У пользовательских переменных есть 3 уровня:

visitor-level – на уровне посещения это “1”

session-level – на уровне сессии это “2”

page-level – на уровне страницы это “3”

В нашем примере мы отслеживаем товары которые остались в корзине на уровне сессии “2”.

Yuriy
Гость

Александр, спасибо за совет но непонятен механизма скрипта вывода строки setCustomVar.

Как скрипт вывода строки setCustomVar “догонит” пользователя у которого закончилась сессия (который покинул сайт)?

Если я на всех страницах корзины буду выводить _gaq.push([‘_setCustomVar’,4,’Cart Items’,’4′,2]); то аналитикс будет считать все сессии, когда пользователь попадал в корзину. Что бесполезно. Верно?

Я так понимаю, нужно какое-то условие, которое будет выводить setCustomVar для пользователей, которые не закончили процесс оформление?