Новий алгоритм Google Колібрі: знайомтеся з пташкою

26 вересня цього року відбулася офіційна презентація нового пошукового алгоритму, який отримав яскраву назву (в стилі Google) Hummingbird, що в перекладі звучить як «Колібрі». За фактом, до дня презентації, корпорація Google використовувала новий алгоритм вже близько місяця, що не забарилося позначитися на результатах пошукових запитів більш ніж в 90% випадків. Як заявив віце-президент Google, «Колібрі» істотно відрізняється від усіх попередніх алгоритмів, тому якісна зміна контенту теж не за горами.

Отже, що ж це за птах, і як він вплине на просування веб  сайтів

«Колібрі» – це пошуковий алгоритм, який принципово по-новому обробляє складні фрази в пошукових запитах. На жаль, розробники Google тримають в секреті технічні принципи роботи алгоритму, тому нам залишається тільки гадати і намагатися адаптувати текстовий контент під новий алгоритм.

Головне, що відомо про «Колібрі» – це те, що він обробляє не окремі слова і короткі поєднання, а довгі пошукові фрази, і забезпечує видачу найбільш «цінних» сайтів, що відповідають запитам.

Hummingbird робить ставку на релевантність документа певної пошукової фрази, використовуючи розшифровку зв’язку між поняттями, які були використані в запиті. Алгоритми, які існували раніше, визначали релевантність винятково завдяки пошуку в документах окремих слів. В цьому і полягає принципова відмінність «Колібрі» від «Панди» і «Пінгвіна», як би дивно це не звучало.

Слід також уточнити, що даний алгоритм добре адаптований до голосових запитів, що надзвичайно актуально сьогодні – в еру повсюдного використання мобільних гаджетів. Таким чином, стає очевидним, що «Колібрі» ставиться з особливим розумінням до запитів користувачів, визначаючи дійсні наміри аудиторії і надаючи їм найбільш адекватні варіанти відповідей на запит.

Впровадження нового алгоритму, без сумніву, внесе суттєві зміни в політиці просування сайтів, а конкретніше, в їх наповнюваність. За основу тепер слід брати релевантність, якість і глибину контенту. Коротенькі статейки «нашпиговані» ключовими словами – це перший і впевнений крок, який відправить веб-ресурс на задвірки пошукової видачі. Для того щоб займати найбільш вигідні позиції, слід дотримуватися такої стратегії:

1. Розширити і адаптувати підбір ключових слів, використовуючи різноманітні розширені варіанти однієї і тієї ж фрази.

Як правило, ті, хто застосовує голосовий пошук, використовують більш довгі фрази. Наприклад: «Як можна швидко дістатися до …», «Де краще в місті купити …», «Куди можна піти в суботу ввечері в місті …» і так далі. Таким чином, слід продумати і застосувати всі можливі варіанти, які можуть використовувати потенційні відвідувачі.

2. Використовувати супутні слова і максимальну кількість синонімів.

Релевантність статті, вміщеній на сайті, буде визначатися не тільки за ключовими словами, а й за супутніми фразами і синонімами. Простіше кажучи, якщо користувач набирає в пошуковику синонім, наприклад, вашого товару або послуги, Google видає йому і ваш ресурс теж. Пошукова система видає результати не тільки по ключу, введеному в пошуковий рядок, а й по синонімічно ряду. Це дає можливість зайняти місце в Топі навіть завдяки синонімам, а не тільки прямим ключам.

Для того щоб визначити, які синоніми Google «розуміє», досить звернути увагу на ті варіанти, що виводяться на екран, під час введення слова в рядок пошуку.

3. Бути зацікавленим в тому, щоб ваш контент цитувався або згадувався на інших веб-ресурсах.

Кожного разу, коли вас цитують (наприклад, назва сайту або блогу), користуються посиланням на ваш ресурс, або згадують разом з конкуруючими ресурсами (ресурсами з подібною тематикою), для Google це буде підказкою, що ваша компанія або сайт пов’язані між собою. Ще краще, коли конкуренти мають вагомий авторитет, а ви згадували поряд з ними, автоматично ваші позиції також виростають.

Для реалізації даного механізму необхідно виявити головних конкурентів в своєму секторі і зробити так, щоб ваша компанія або бренд згадувалися разом. Наприклад, в категорії «кращі виробники мила ручної роботи 2013» і так далі. Можливостей домовитися з засновниками такої категорії існує маса, як ви це зробите – вирішувати вам. Як говориться: «На війні всі засоби хороші». Також можна зібрати інформацію про зворотні посилання конкурентів, для визначення сайтів, які на них посилаються, і домогтися такої ж згадки.

4. Ретельно аналізувати тексти для посилань, які використовуються для просування веб-ресурсу.

Напевно, всім відомо, що посилання, в яких є тематичні слова, набагато привабливіше для пошукових систем. Тому їх слід активно використовувати. Щоб посилання виглядало природно, необхідно в його тексті використовувати ключові слова, а також їх синоніми.

5. Приділяти увагу універсальному пошуку Google.

Ще недостовірно, але цілком логічно, що новий алгоритм від Google буде більш орієнтований на видачу універсальних результатів. Наприклад, якщо користувач задає в пошуковику – «приготувати лазанью самостійно», то логічно буде видати відразу навчальне відео. А якщо необхідно дізнатися, де можна ввечері в місті подивитися футбольний матч, то тут доречні назви і адреси спорт-барів і кафе. Орієнтація на універсальний пошук дає величезні переваги, оскільки це відмінний спосіб не тільки залучити нових відвідувачів, але і обійти конкурентів. Для реалізації необхідно:

  • підібрати зображення для Google Images;
  • визначити, які види результатів по вашим головним запитам спливають в пошуку Google;
  • створити якісний відеоконтент і оптимізувати його для YouTube;
  • по можливості додати свій ресурс в список адрес організацій Google.

Звичайно, це всього лише приблизний перелік того, якою може бути якісна оптимізація і розкрутка сайту під «Колібрі», і, цілком очевидно, що в недалекому майбутньому, коли принцип роботи алгоритму стане більш зрозумілим, в нього будуть вноситися правки і доповнення. Але єдине можна сказати зі стовідсотковою впевненістю, що час поганих, «нечитабельних», «притягнутих за вуха» до ключових слів текстів, на щастя, пішло. Тому найголовніше сьогодні – знайти хорошого копірайтера.

Автор:

2
Оставить комментарий

avatar
1 Цепочка комментария
1 Ответы по цепочке
0 Последователи
 
Популярнейший комментарий
Цепочка актуального комментария
2 Авторы комментариев
Sergey ShirokunYuriy Авторы недавних комментариев
  Подписаться  
новее старее большинство голосов
Уведомление о
Yuriy
Гость

Сергей, приведите пожалуйста пример изменения выдачи после “Коллибри”. Все только и публикуют рерайты прессрелиза без какой-либо конкретики.

Sergey Shirokun
Гость
Sergey Shirokun

Юрий, спасибо за внимание к нашему блогу 🙂
Новый алгоритм не меняет радикально выдачу, тут скорее +в том что растет трафик у хороших сайтов и падает на разного вида дорвеях и прочего шлака. О большем пока говорить рано. Делайте сайты для людей! (с) 🙂