Оформити заявку

Як відстежувати дані на сайтах з flash-технологіями, java-скриптами?

admin
16/09/2013
Время чтения: 3 м

Одним з основних призначень систем веб-аналітики є відстеження ключових дій на сайті, наприклад, таких, які визначають зацікавленість відвідувачів в товарі або контенті. До цільових дій можна віднести – вчинення замовлення, заповнення різних форм, скачування файлів і документів, перегляд відеороликів та інше. Адже ні для кого не секрет, що саме аналіз цих дій дає величезну кількість інформації про ефективність роботи інтернет-ресурсу, про правильність обраної стратегії в рекламному просуванні сайту, про юзабіліті і так далі.

Для користувачів такої системи веб-аналітики як «Google Analytics» передбачено кілька способів відстеження цільових дій. Перш за все, відстежувати дії відвідувачів можна за допомогою реального URL сторінки ресурсу. Це найбільш простий і доступний навіть для початківця користувача спосіб, оскільки він не передбачає внесення суттєвих змін в стандартні налаштування даного інструменту веб-аналітики. Реалізація такого способу передбачає створення необхідної мети в акаунті «Google Analytics» із зазначенням певної сторінки сайту.

Головна проблема полягає в тому, що за допомогою даного методу можна відстежити тільки найпростіші події, тому він неприйнятний в тих випадках, коли необхідно збирати дані на сайтах, де задіяні flash-технології і java-скрипти. Іншими словами – цей спосіб не підходить для відстеження взаємодій відвідувачів, наприклад, з відеоконтентом, оскільки реальний URL сторінки після здійснення дії не піддається змінам.

Для вирішення даної проблеми існує два способи – це створення віртуальних сторінок і події. Слід зазначити, що для реалізації цих методів необхідно встановити додатковий код на сторінках веб-ресурсу.

Спосіб 1: Створення віртуальних сторінок

Для використання цього способу необхідно внести деякі зміни в один з найбільш важливих компонентів коду лічильника «Google Analytics», в функцію TrackPageview (). Ця функція здійснює відстеження переглядів сторінок ресурсу, налаштовує coockie і потім відправляє дані на сервер Google. Стандартні налаштування припускають її функціонування лише на тій сторінці, де вона розташована, але користувач може самостійно додати до неї текстову змінну (в дужках) в якості аргументу. Ця змінна буде сприйматися системою, як назва віртуальної сторінки.

Перегляд такої віртуальної сторінки необхідно налаштувати в «Google Analytics» в якості мети. Після того, як видозмінена функція спрацює, перегляд віртуальної сторінки буде зафіксований. Викликати цю функцію можна практично в будь-якому місці вихідного коду, що дає необмежені можливості для відстеження, в тому числі, і фіксацію взаємодії відвідувачів з відеоконтентом.

До переваг цього способу можна віднести:

  • Можливість задавати і відстежувати дію, як мета «Google Analytics».
  • Можливість для цільових дій зібрати всі стандартні метрики – кількість переглядів, відсоток виходів, показник відмов і т. д., що значно розширює можливості при проведенні аналізу даних.
  • Можливість простежити, на яких сторінках відвідувачі найчастіше скоюють дії, які відслідковуються, і куди після цього переходять. Зробити це можна за допомогою звіту «Зведення по навігації».

Єдиний, але істотний недолік даного методу полягає в тому, що поряд з реальними сторінками ресурсу в звітах фіксуються і віртуальні, що в значній мірі може вплинути на статистику (наприклад, на показники відмов і т. д.) і утруднити подальший аналіз.

Спосіб 2: Відстеження подій

Відстежувати події в «Google Analytics» можна за допомогою спеціальної функції – TrackEvent (). Якщо додати цю функцію в вихідний код Інтернет-ресурсу, то їй можна передавати відразу кілька аргументів. Це значно розширює можливості, дозволяючи видозмінювати деякі функціональні особливості і створювати категорії подій, що дає можливість відстежувати більше дій, які виконуються з flash-контентом.

Переваги цього методу:

  • Можливість отримувати в звітах «Google Analytics» точні дані, що не спотворені віртуальними сторінками.
  • Можливість розбивати події за категоріями для полегшення аналізу у випадках, коли доводиться відслідковувати велику кількість дій.
  • Можливість простежити, на яких сторінках сайту відвідувачі здійснюють дії найчастіше, і куди після цього переходять. Як і в першому способі, зробити це можна за допомогою звіту «Зведення по навігації».

До недоліків даного методу можна зарахувати:

  • Неможливість поставити подію в якості мети. Це в значній мірі ускладнює здійснення аналізу. (Розробники «Google Analytics» працюють над вирішенням цього питання).
  • Неможливість створити фільтри на основі подій.

Отже, цілком очевидно, що «Google Analytics» дозволяє при бажанні безперешкодно відстежувати дані на сайтах з flash-технологіями і java-скриптами, а також збирати статистику за їх використанням. Звичайно, жоден з наведених вище методів не є універсальним, тому перш, ніж зупинити вибір на одному з них, необхідно чітко знати, яка саме інформація буде максимально корисною для подальшого аналізу.