0
Оформити заявку

Як відстежити конверсії, що виконуються не в Інтернеті

01/07/2014
admin

Інтернет-користувачі, які переходять на ваш сайт, натискаючи на рекламні блоки, не обов’язково здійснять покупку в інтернеті. Вони можуть замовити товар, який сподобався, за телефоном, або, якщо у вас є офлайн-магазин, прийти і купити його там.

Хочете з’ясувати, як ваша реклама впливає на офлайн-дії ваших клієнтів? Це завдання вирішує імпорт офлайн-конверсій. У нашій статті ми з’ясуємо, як з ним працювати, і в кінці продемонструємо результат.

Навіщо потрібен імпорт офлайн-конверсій?

Імпорт офлайн-конверсій дає краще розуміння того, які саме критерії орієнтування (наприклад: час доби і розташування) і ключові слова дають зростання конверсії з мінімальними витратами. Отримавши ці інформацію, ви зможете правильно націлити, що підвищить ваш прибуток.

Як це працює?

Кожному відвідувачеві вашого сайту присвоюються індивідуальний ідентифікатор CID, зв’яжіть його з інформацією про клієнта, яка у вас є, і збережіть.

Якщо клієнт здійснює покупку за телефоном, ви фіксуєте його ідентифікатор, а з ним – і всю інформацію про транзакції. Одержані дані за допомогою Measurement Protocol потрібно імпортувати в Google Analytics Universal.

Послуга «Call Back» (зворотній дзвінок).

Коли відвідувач скористається послугою «Зворотній дзвінок», заявка на послугу повинна приходити до оператора вже з кодом CID. Унікальний CID легко отримати з cookie користувача.

Offline conversions analytics SeoMarket 2

Продавці направляють нам дані про кожний такий продаж (дата, час і т. д.), в тому числі, і дані про клієнтів з унікальними ідентифікаторами CID. Ці дані ми довантажуємо в Google Analytics Universal. Вже за кілька годин ви дізнаєтеся, які запити і дії привернули тих чи інших клієнтів. Це економить ваш час і дозволяє збільшити віддачу рекламних інвестицій. Але перед цим слід правильно зробити налаштування Google Analytics.

Унікальний код на сторінці товару

На картці кожного товару потрібно виводити унікальний номер. Як правило, унікальний ідентифікатор користувача складається з дуже великої кількості символів (приклад – на малюнку вище), тому його потрібно скоротити, використовуючи переклад з 10-річної системи числення в 36-річну.

Це перетворення полегшує запам’ятовування коду і зменшує ймовірність того, що користувач пропустить якусь цифру в довгому коді, звівши нанівець всі наші зусилля.

У нашому випадку ми перетворюємо значення «1398152272» в короткий «N4F974». Протестувати зміну системи числень дозволяє, наприклад, сервіс numsys.ru. Нижче – приклад реалізації.

Offline conversions analytics SeoMarket - Вывод CID на карточке товара

В даному випадку завданням оператора буде отримання від користувача унікального номера, що відображається в коді товару. Решта кроків ідентичні алгоритму попереднього прикладу. Головне для оператора – будь-яким способом зафіксувати унікальний код.

В отриманих даних ми переводимо скорочений ідентифікатор в його первісний вигляд і, за допомогою Google Analytics Universal, отримуємо дані про конверсії.

Ключовим завданням тут є спонукати користувача повідомляти код зі сторінки товару. І тут вже в роботу включається маркетолог. Способів – безліч. Наприклад, це може бути повідомлення про заохочення за озвучений код або поле «промокод». Ось вже, де простір для фантазії маркетолога!

Зміни коду сайту

У наведеному вище прикладі конвертації унікального ідентифікатора в іншу систему числення робота програміста зводиться лише до висновку вже перетвореного коду.

Однак цей спосіб має на увазі, що користувач повідомлятиме оператору буквено-чисельну комбінацію, в якій літери будуть латинськими. Часто це вносить деякі складності в передачу даних оператору в телефонному режимі. Збільшується час обробки дзвінка, а значить – дорожчає вартість обслуговування кожного замовлення.

Є ще більш ефективний спосіб вирішення нашої задачі

Унікальний ідентифікатор перетворювати на короткий числовий код за прописаним заздалегідь правилом на основі даних cookie відвідувача сайту.

При використанні цього методу необхідно у своїй основі даних вести таблицю відповідностей. Значення, що присвоюється в таблиці, і виводиться на сторінці картки товару (див. малюнок нижче).

Offline conversions analytics SeoMarket - Вывод CID на карточке товара 2

Переваги цього способу:

  • короткі числові значення спрощують користувачеві запам’ятовування коду;
  • уникаємо букв в коді, скорочуючи час обробки замовлення.

Для впровадження доведеться збільшити витрати ресурсів на етапі впровадження, а саме – на доопрацювання бази даних. Ці витрати швидко окупаються за рахунок зменшення часу на обробку замовлення.

Які дані потрібні для звіту?

Як ми уточнювали в кожному з методів, оператору необхідно надавати звіт з даними з офлайн-продажу для їх подальшої обробки в Google Analytics Universal.

При достатній автоматизації процесу, як в нашому випадку, формат звіту може бути будь-яким – як у формі таблиць з даними, що періодично відправляються, так і у вигляді постійно оновлюваного файлу .CSV або .XML.

Дані, які нам необхідні для отримання коректних результатів:

  • унікальний ідентифікатор, що отримується від покупця;
  • номер і сума транзакції;
  • назва і вартість товару.

Важливий момент: спочатку потрібно передати дані про транзакції, а потім – про кожен товар.

Який результат отримуємо?

Offline conversions analytics SeoMarket - Реальный путь к конверсии

На скріншоті ми бачимо реальний шлях клієнта до покупки.

У цьому прикладі покупець здійснив перехід на наш сайт з природною видачі в Яндекс, після чого – ще двічі заходив на сайт, вручну вводячи його адресу в браузері.

Напевно, вам буде цікаво, який запит привів користувача на сайт? Відповідь – на малюнку нижче:

Offline conversions analytics SeoMarket - Ключевой запрос

Якби ми не використовували імпорт офлайн-конверсій, даний ланцюжок обірвався б уже на другій ланці. Після чого канал «yandex / organic» ми вважали б неефективним.

Цей корисний функціонал дозволяє збирати достовірні дані про конверсії. Вдосконалюйте відстеження офлайн-продажів – це збільшить ефективність рекламних кампаній і підвищить віддачу ваших рекламних інвестицій, а також сприятиме просуванню сайту.