Вчимося на чужих помилках. Panda 4.1 – частина 2

Рецепт успіху і причини невдачі. Розглянемо фактори, що вплинули на зростання і падіння трафіку в результаті санкцій Panda 4.1, на конкретних прикладах Hohgkiat.com і Free-coloring-pages.com.
рецепт успіху
У першій частині статті ми згадували дизайнерський блог Hongkiat.com. Його відвідуваність після виходу Panda 4.1 подвоїлася і вийшла на найвищі показники за останній рік. Давайте проаналізуємо, завдяки чому цей блог отримав настільки істотний підйом.
Рис. 1: Зростання відвідуваності HONGKIAT.COM після виходу Panda 4.1
Графіки показників Hongkiat.com слід розглядати в контексті того, звідки надходить вхідний трафік.
Рис. 2. Джерела трафіку HONGKIAT.COM
На графіку ми бачимо, що 87% трафіку надходить з пошукової видачі. Сайт орієнтується на пошукові системи, тому що аудиторія не відрізняється зайвою лояльністю до бренду (на прямі відвідування припадає менше 9% від загального трафіку).
Навіть побіжний аналіз Hongkiat.com дозволяє побачити, що одним з найбільших змін в політиці сайту за останній час було відчутне зниження частоти публікацій. З 5-ти постів в день частота публікацій знизилася до 2-х в день. Проаналізувавши дані сайту більш глибоко, ми можемо з’ясувати, як ще Hongkiat здатний використовувати особливості Panda 4.1 для збільшення відвідуваності.
Контент сайту Hongkiat.com з точки зору Panda 4.1:
Кожен пост на сайті виглядає інформативним і унікальним;
Контент написаний з орієнтиром на читачів, а не на пошукових роботів;
Показник дублювання контенту на Hongkiat не перевищує 11%.
Фактори продуктивності сайту Hongkiat.com з точки зору Panda 4.1:
Оптимізація HTML: title не дубльовані;
Співвідношення реклами та контенту: на сайті досить небагато контекстної реклами;
Швидкість завантаження сторінок: інструмент PageSpeed Insights від Google дає сайту 62 бали зі 100;
Биті сторінки: відсутні;
Використання метрики: мабуть, єдиний фактор, де Hongkiat’у далеко до досконалості.
Rys. 2. Dzherela trafiku HONGKIAT.COM
Рис. 3. Дані аналізу поведінки користувача на HONGKIAT.COM
Аналіз поведінки користувачів на сайті дає поживу для роздумів: чи варто постаратися утримувати відвідувача довше і стимулювати його відкривати більше сторінок. Проте, показник 82.45% набагато вище середнього рівня.
Уроки поразки
Наскільки цікаво читати про успішний досвід Hongkiat, настільки ж корисно дізнатися причини падіння трафіку Free-coloring-pages.com. У першій частині статті ми описували зниження показників цього сайту, що пропонує до безкоштовної завантаженні зображення для дитячих розмальовок.
Рис. 4. Падіння трафіку FREE-COLORING-PAGES.COM після виходу Panda 4.1
Тепер давайте проаналізуємо фактори, що вплинули на це.
Рис. 5. Джерела трафіку FREE-COLORING-PAGES.COM
Майже 67% відвідувачів приходить на Free Coloring Pages з пошуку. При цьому з прямих переходів сайт отримує 24% трафіку.
Контент сайту Free-coloring-pages.com з точки зору Panda 4.1:
Переважна більшість сторінок сайту не містять практично нічого крім викачуваного зображення і навігаційних посилань. Вкрай важливо дотримуватися співвідношення текстового і графічного контенту.
Показник дубльованого контенту в межах норми – 13%.
Фактори продуктивності сайту Free-coloring-pages.com з точки зору Panda 4.1:
Оптимізація HTML: з точки зору SEO цей сайт жахливий. Адміністрація Free Coloring Pages може легко збільшити показники, просто додавши title tags і мета-теги сторінок, дотримуючись унікальність мета-даних;
Співвідношення реклами та контенту: сторінки скачування зображень, і без того неінформативні з точки зору контенту, оточені банерами і текстовими рекламними блоками. Виходить, що реклами на сторінці набагато більше, ніж, власне, контенту. Panda цього не любить;
Биті сторінки: відсутні;
Швидкість завантаження сторінки: 66 балів з 100;
Продуктивність: непогана, але це вже не вбереже сайт від санкцій Панди.
Рис. 6. Аналіз поведінки користувача на FREE-COLORING-PAGES.COM
Як Free Coloring Pages можуть захиститися від Panda 4.1?
Насправді санкції Panda 4.1 до сайту Free-coloring-pages.com досить прості і ясні, а тому і рекомендації щодо оптимізації будуть чіткими.
Очевидно, що публікації необхідно забезпечити текстовим контентом. Звичайно ж унікальним і не повторюваним від сторінки до сторінки. Цим можна вбити відразу двох зайців: підвищити якість контенту і поліпшити співвідношення кількості контенту до реклами.
З точки зору SEO можливості поліпшення також лежать на поверхні. Додавши XML Sitemap і варіюючи якірний текст, який використовується в навігаційних линках, можна добитися непоганого результату при мінімальних витратах. А більш якісний текстовий контент знизить щільність ключових слів сайту до рекомендованого рівня 1-1.5%.
Як же вийти з-під санкцій нової Панди і не потрапити під них в подальшому?
Так як Панда аналізує внутрішній контент сайту, слід щільно зайнятися аналізом свого контенту і внутрішньою оптимізацією.
В першу чергу ми рекомендуємо перевірити унікальність контенту. При цьому унікальність текстів не гарантує унікальності всього контенту. Також погано якщо контент дублюється на інших сторінках сайту. Слід перевіряти весь текст на сторінці цілком використовуючи перегляд текстової версії кеша Google.
Можливою причиною потрапляння під фільтр Панди може бути Переспа ключових слів на сторінці. Відсоток входження не повинен перевищувати 5%. Перевірити нудоту ви можете, використавши сайт Адвего.
Зверніть увагу на Переспа ключових слів в Title і Description сторінки. Не варто вживати ключові слова по кілька разів в одному тезі.
Чи не злоупотребляйіе тегами strong і bold в тексті і особливо в заголовках і короткий зміст. Також, використовуючи заголовки типу: «Товар купити в Києві» не дивуйтеся приходу Панди на ваш сайт з поганими наслідками.
Перегляньте на Переспа ключових слів в alt і title зображень. По можливості розбавляйте ключові слова в цих тегах.
Слідкуйте за контентом на сайті і не торкнеться вас ні Панда ні інший звір Google або Яндекса.