0
Оформити заявку

Вчимося на чужих помилках. Panda 4.1 – частина 1

03/12/2014
admin

25 вересня Google повідомив про оновлення пошукового алгоритму Panda. Хто постраждав від Panda 4.1, хто виграв і як уникнути гніву Панди, ми розповімо в цій статті, складеної за матеріалами блогу SimilarWeb.

З моменту виходу Panda 4.1, нового поновлення пошукового алгоритму від Google, минуло достатньо часу, і вже можна підвести деякі підсумки. Оновлення направлено на поліпшення розпізнавання сайтів з неякісним контентом і їх подальше зниження у видачі. Google заявляє, що це дозволить маленьким і середнім сайтам отримувати більше трафіку. Фахівці, в свою чергу, говорять про те, що частина сайтів, які в минулому постраждали від попередньої версії Panda, але внесли зміни, щоб поліпшити якість свого контенту, тепер знову повертають позиції в рейтингу і в просуванні сайту.

Блогери, які відстежують пошукові тенденції, провели роботу з аналізу сайтів, на яких ефект поновлення алгоритму позначився найбільш яскраво. Зараз ми, озброївшись інструментом «SimilarWeb PRO», поглянемо на веб-трафік сайтів, яких торкнулася Panda 4.1. Відстеження рейтингу і позицій сайтів в пошуковій видачі, звичайно, дає певну їжу для роздумів. Але давайте поглянемо на те, як Panda 4.1 впливає на реальний трафік сайтів.

Сайти з великим трафіком

Мал. 1: Сайти з великим трафіком – переможці та ті, хто програв

Сайти малого трафіку

Мал. 2: Сайти середнього трафіку – переможці та ті, хто програв

Сайти середнього трафіку

Мал. 3: Сайти малого трафіку – переможці та ті, хто програв

Переможці

Відвідуваність HONGKIAT.COM до і після виходу Panda 4.1

Мал. 4: Відвідуваність HONGKIAT.COM до і після виходу Panda 4.1

Місячна відвідуваність HONGKIAT.COM за останній рікВідвідуваність HONGKIAT.COM до і після виходу Panda 4.1

Мал. 5: Місячна відвідуваність HONGKIAT.COM за останній рік

Після досить значного падіння трафіку на початку літа цей дизайнерський блог відчутно підняв показники. За останній рік цей веб-сайт має, в середньому, 8.4 млн. відвідувань на місяць. Протягом останніх чотирьох тижнів вони отримували, в середньому, 190 тис. відвідувачів в день. На графіку ви можете бачити, що після виходу Panda 4.1 трафік Hongkiat.com практично подвоївся. Це, безперечно, один з найбільших успіхів, пов’язаних з оновленням алгоритму Google.

Відвідуваність BABBLE.COM до і після виходу Panda 4.1

Мал. 6: Відвідуваність BABBLE.COM до і після виходу Panda 4.1

Місячна відвідуваність BABBLE.COM за останній рік

Мал. 7: Місячна відвідуваність BABBLE.COM за останній рік

Babble – блог середньої відвідуваності, що належить компанії Disney, де автори пишуть про виховання дітей і про пов’язані з цим питання способи життя. Відвідуваність сайту впала після піку в квітні цього року, але ми бачимо, що зараз вона повертається на колишній рівень. В тому числі, завдяки виходу Panda 4.1.

Ми не знайшли реальних фактів зміни редакційної політики. Однак, зовнішні ознаки вказують на те, що якість ресурсу відновлюють поступовою відмовою від наповнення сайту чужим контентом і збільшенням частки оригінальних публікацій. Оновлення Panda зіграло значну роль, і тепер оригінальність публікацій на сайті Babble.com набагато сильніше впливає на його відвідуваність.

Відвідуваність RD.COM до і після виходу Panda 4.1

Мал. 8: Відвідуваність RD.COM до і після виходу Panda 4.1

Місячна відвідуваність RD.COM за останній рік

Мал. 9: Місячна відвідуваність RD.COM за останній рік

Портал “Reader’s Digest” також постраждав від алгоритму Panda в червні, зате зараз ми бачимо пристойний підйом трафіку. Після 20 вересня відвідуваність неухильно зростає і за два тижні з моменту виходу Panda 4.1 досягла показника 80.000 відвідувань в день.

Відвідуваність HOTELGUIDES.COM до і після виходу Panda 4.1

Мал. 10: Відвідуваність HOTELGUIDES.COM до і після виходу Panda 4.1

Місячна відвідуваність HOTELGUIDES.COM за останній рік

Мал. 11: Місячна відвідуваність HOTELGUIDES.COM за останній рік

HotelGuides.com – гід по готелях, як нескладно здогадатися з назви. Його трафік поступово знижувався з травня, проте, в останні тижні він відновився. Наприклад, 21 вересня сайт відвідали 7013 осіб.

Ті, хто програв

Відвідуваність FREE-COLORING-PAGES.COM до і після виходу Panda 4.1

Мал. 12: Відвідуваність FREE-COLORING-PAGES.COM до і після виходу Panda 4.1

Місячна відвідуваність FREE-COLORING-PAGES.COM за останній рік

Мал. 13: Місячна відвідуваність FREE-COLORING-PAGES.COM за останній рік

З показника в 85.000 відвідувань в місяць Free-coloring-pages.com опустилися до 60.000. З виходом Panda 4.1 і без того не найкраща ситуація погіршилас, і тепер середній показник впав нижче за межу в 1 тисячу відвідувань за день.

Сайт має доволі малу кількість текстового контенту, тому що більшу частину вмісту складають зображення (дитячі розмальовки). Нескладно здогадатися, що і наявні тексти на подібному порталі не відрізняються різноманітністю.

Відвідуваність FINDTHEBEST.COM до і після виходу Panda 4.1

Мал. 14: Відвідуваність FINDTHEBEST.COM до і після виходу Panda 4.1

Місячна відвідуваність FINDTHEBEST.COM за останній рік

Мал. 15: Місячна відвідуваність FINDTHEBEST.COM за останній рік

“Find the best” публікує «швидкі факти» про все на світі, але весь його контент можна знайти в іншому місці в інтернеті. Після релізу Panda 4.1 денна відвідуваність сайту знизилася, в середньому, на 25%, а 23 вересня було зафіксовано падіння з 750.000 до 500.000 відвідувань. Це менше, ніж повідомляв Searchmetrics (70%), але все ж дуже суттєво. Цікаво, що падіння сталося на тлі постійного зростання протягом всього року, який ми можемо бачити на другому графіку (мал. 15).

Відвідуваність SOCIALCOMMENTS.ORG до та після виходу Panda 4.1

Мал. 16: Відвідуваність SOCIALCOMMENTS.ORG до та після виходу Panda 4.1

Місячна відвідуваність SOCIALCOMMENTS.ORG за останній рік

Мал. 17: Місячна відвідуваність SOCIALCOMMENTS.ORG за останній рік

Це доволі новий сайт, який неухильно набирав трафік з моменту його запуску в квітні. Однак, сайт не надає ніякого оригінального контенту, тому він особливо сильно постраждав від Panda 4.1. Середня денна відвідуваність падала з 20 вересня, і зараз ресурс не має і сотої частки трафіку, який був у нього ще пару тижнів тому.

Відвідуваність MYBILL.COM до та після виходу Panda 4.1

Мал. 18: Відвідуваність MYBILL.COM до та після виходу Panda 4.1

Місячна відвідуваність MYBILL.COM за останній рік

Мал. 19: Місячна відвідуваність MYBILL.COM за останній рік

Інший, порівняно новий, сайт Mybill.com стабільно нарощував місячний трафік по 15.000 відвідувань в місяць і за кілька місяців досяг планки 80.000 в місяць. Однак Panda 4.1 не тільки зупинила цей ріст, а й опустила показники до липневого рівня.

Відвідуваність ZABASEARCH.COM до та після виходу Panda 4.1

Мал. 20: Відвідуваність ZABASEARCH.COM до та після виходу Panda 4.1

Місячна відвідуваність ZABASEARCH.COM за останній рік

Мал. 21: Місячна відвідуваність ZABASEARCH.COM за останній рік

Це пошуковий сайт, який дозволяє знаходити публічну інформацію про людей на ім’я, номер телефону або будь-які контактні дані. Своєрідний телефонний довідник з розширеним функціоналом. Обмежена кількість текстового контенту і той факт, що вся знайдена інформація береться з інших сайтів, знизили відвідуваність Zabasearch.com практично вдвічі.

Підводимо підсумки:

Panda 4.1 не тільки принесла багато головного болю сайтам в кінці вересня, але і зробила великий вплив на веб-простір, в цілому. Сайти, які не генерують достатньо оригінального контенту і переписують чужі матеріали, відразу відчули значне зниження трафіку. З іншого боку чимало сайтів, які тільки виграли від цього оновлення. Можна помітити, що ресурси, які опинилися у виграші, були раніше «покарані» попередньою версією Panda і виправили свої помилки. А Panda 4.1 зазначила ці поліпшення і скоригувала видачу Google в їх користь.

В другій частині матеріалу ми проаналізуємо сайти, які опинилися в найбільшому виграші і найбільшому програші “завдяки” Panda 4.1. На конкретних прикладах розглянемо чинники, що вплинули на зміну трафіку, і дамо корисні рекомендації про те, як уникнути гніву Панди і оптимізувати сайт.