Оформити заявку

Що таке Google Trends і як ним користуватися – докладний посібник

Що таке Google Trends і як ним користуватися – докладний посібник - Фото 1
Katerina
13/07/2021
Время чтения: 6 м

У цифрову епоху та під час розвитку технологій дуже важливо звертати особливу увагу на головні тренди. А для того, щоб зрозуміти, які тренди зараз несуть більше користі, варто скористатися таким спеціальним сервісом, як Google Trends.

Що таке Google Trends?

Google Trends – це безкоштовний сервіс і динамічний веб-сайт, де можна дізнаватися і відстежувати найголовніші і популярні речі, в яких зацікавлені. Також можна проаналізувати популярність конкретних запитів, подій або людей. Крім того, в сервісі можна збирати семантику, тобто, список ключів для розкрутки.

Як користуватися Google Trends?

Щоб розуміти стратегію роботи з даним сервісом, потрібно всього лише детально розібратися у “внутрішніх органах” сайту і зрозуміти його головні ознаки та властивості.

  • поле для пошуку – розташоване зверху екрану, в ньому пишеться фраза або ключове слово, що цікавить;
  • категорія – знаходиться праворуч у верхній частині, можна вибрати потрібну категорію;
  • вибір країни – розташоване праворуч від категорії і визначає регіон для пошуку;
  • актуальні запити – знаходяться на домашній сторінці і показують найпоширеніші і використовувані запити за останній день.

Аналіз запитів

Можна взяти за приклад пошуковий запит по фразі «купити самовар». Це потрібно вписати в поле пошуку, вказавши необхідний регіон. Діаграма популярності, яку можна помітити зверху, відображає сезонність попиту на потрібний товар. Інструмент Google показує не абсолютні показники з написання фрази, а відносні.

Відповідно до довідки Google, числові дані, які показуються в трендах Google, відображають популярність фрази або слова. Якщо графік ростиме, то інтерес до тебе з боку користувачів збільшується, а якщо він падатиме, то інтерес знижується.

Дані можуть допомагати під час створення схеми маркетингу або визначення інструментів для реклами. В якості порівняння можна додати й інші ключові слова, включаючи «купити чайник» або «купити електрочайник». Такого роду порівняння допоможе знаходити популярні ключові слова.

Групи пошуку

Корисним параметром сервісу Google Trends є вибір виду пошуку. Можна, наприклад, проаналізувати число запитів в картинках в Google, за новинами, згадками в пошуковому рядку YouTube і так далі.

Під час пошуку за картинками можна визначити найпоширеніші запити, а потім застосувати цю інформацію під час формування атрибута Alt.

Інші можливості, які відносяться до geo

Під динамікою популярності розташовані й інші параметри:

  • поширеність запитів за регіонами. У сервісі можна отримати статистику за ключами, враховуючи різні регіони, міста і країни.
  • аналогічні запити. Сайт дає підказки з тими фразами, які схожі на введені. Так, можна дізнатися, які запити шукають в Google по темі, що цікавить.

Оператори Google Trends

Оператори сприяють точному аналізу статистики запитів в Google. Кожен запит можна ввести, застосовуючи такі атрибути:

  • написання без операторів. Якщо ви пишете фразу «купити самовар», то в результати входять обидва слова в будь-якому порядку. Також в статистику можуть додатися близькі аналоги фрази, але слова з помилками або словоформи в результати не потраплять;
  • написання з лапками. У результатах з’являться тільки ті запити, в яких є певна фраза, і, можливо, ключові слова. Завдяки цьому можна в кілька разів збільшити конкретику запиту, якщо додати оператор лапки, то відносна частотність згадок буде менше;
  • варіант у вигляді «самовар» + «марка». У підсумку можна побачити ті запити, в яких є 1 або 2 слово. За допомогою знака «+» можна вказати різні варіанти написання слів;
  • атрибут «-».

Навіщо потрібен сервіс Гугл Trends?

Через цю систему можна дізнатися не тільки число запитів в Google, що важливо для створення семантичного ядра. Використовуючи цей сервіс, можна:

  • проаналізувати активність цільової аудиторії;
  • оцінити ситуацію на ринку, наприклад, bitcoin і його сезонність;
  • знайти теми для постів або розміщення новин;
  • вивчити перспективи виходу на нові ринки;
  • знайти вірусні теми для відеороликів і так далі.

Властивості і альтернативи Google Trends

Основний недолік сервісу – це аналіз тільки тих даних, які були отримані в пошуку Google. Частка Гуггл на світовому ринку становила понад 90%, що дозволяло не звертати увагу на статистику конкуруючих сервісів. Також Google Trends проводить статистичний аналіз за певним числом параметрів, яке становить 5-10 штук.

Розділ щодо популярних запитів має тільки 2 варіанти налаштування за періодами і вибір зі списку країн. Такий запит містить виключно ту інформацію, яка не застосовується на практиці в сфері бізнес-маркетингу.

Згідно з аналізом вітчизняного інтернету, аналог Гугл Трендс – це маркетинговий інструмент Яндекс.Wordstat.

У більшості випадків сервіс Google Trends підходить в якості особистого застосування, невеликих проектів в режимі онлайн і миттєвого аналізу за ключовими параметрами інтернет-маркетингу.

Щоб здійснити більш глибокий аналіз поведінки людей в інтернеті, позицій ресурсів і ключових слів в рейтингу пошукової видачі, можна скористатися таким інструментом, як Google Analytics.

Такий сервіс, як Планувальник слів Google, застосовується під час підбору семантики сайту для контекстної реклами. Даний сервіс містить інформацію про те, наскільки часто використовуються ключові фрази в певному регіоні.

Можна також користуватися інструментом для швидкого підбору ключових слів і розрахунку витрат на рекламу в Яндекс.Директ і Google Ads – Click.ru. Але варто врахувати, що дані інструменти веб-аналізу для маркетингу – набагато складніші, ніж Гугл Трендс. Щоб розібратися в них, потрібно знайти поглиблені знання в налаштуванні і інтерпретації результатів.

Також можна звернути увагу і на те, що сервіс не дозволяє зберігати прив’язку до конкретної країни. Коли користувач відвідує сайт і переміщається по рубриках меню, особливо, коли він повертається на головну сторінку, то його автоматично перекидає до Сполучених Штатів Америки.

Урок експорту, вбудовування та цитування даних з Google Trends

Сервіс надає таку можливість, як додавання діаграми на сайт з даними за темами, які цікавлять. Крім того, дану статистику можна вивантажити.

Спосіб вивантаження діаграми

Якщо потрібно здійснити більш детальний аналіз даних, то можна вивантажити їх у форматі CSV. Потім необхідно:

  • відкрити Google Trends;
  • здійснити пошук за необхідним запитом;
  • у вкладці з діаграмою зверху потрібно натиснути на Завантажити Download;
  • відкрити документ в додатку для роботи з таблицями, наприклад, в Google Таблицях.

Висновок

Щоб зробити результат аналізу в Google Trends точніше і ефективніше, варто використовувати лапки «», плюс + і мінус -. Завдяки цьому можна точно налаштувати параметри звіту. Також варто вибрати країну присутності, місто, регіон та субрегіон. Географія грає важливу функцію в маркетингу офлайн і онлайн-товарів.

Слід вказати час, щоб не тільки оцінити статистику розвитку в минулому, але і виявити сезонність або передбачити тренд у майбутньому. У разі необхідності потрібно уточнити пошуковий запит, використовуючи категорії, коли слова відносяться до декількох кластерів із тематики.

Варто брати до уваги відмінність між темою та ключовим терміном. Дані з певної фрази без залучення операторів включають в себе вибірку за запитами, які містять в своєму складі виключно задані слова. Тема – це сукупність пошукових запитів, які розкривають її суть.

Також потрібно вибрати сайт для пошуку, наприклад, під час пошуку по картинках можна визначити найпоширеніші запити. Потім їх вивчити і використовувати всю отриману інформацію під час створення опису текстів до контенту за графіком.

Про те, як працює Гугл Трендс, варто знати, але його функціональність – досить проста. Варто тільки протестувати налаштування і попрацювати з підбором ключових фраз. За якийсь період навчання стане ясно, яку користь може принести цей сервіс саме для вас. Щоб уточнити якісь питання, варто звернутися до довідкового центру.