Оформити заявку

Що таке ASO оптимізація: особливості просування мобільних додатків

Що таке ASO оптимізація: особливості просування мобільних додатків - Фото 1
Katerina
08/07/2021
Время чтения: 6 м

App Store Optimization або ASO

ASO – це сукупність заходів, які необхідно здійснити для розкрутки платформ для мобільного пристрою в таких додатках, як Google Play, AppStore і інших магазинах. Працюючи в цьому напрямку, користувач має можливість стати помітніше.

В процесі заходів над ASO варто випробовувати графічні і текстові компоненти, займатися новими ключовими фразами. Також важливо оцінювати дані і виправляти схему розкрутки.

Що входить в ASO? Оптимізація тексту і графіки в Google Play

Текстова оптимізація

Це грамотна і правильна робота з ключами, тобто, потрібно вказувати трендові ключі в необхідні текстові компоненти на сторінці.

Семантичне ядро

Семантичне ядро являє собою ключові фрази, які допомагають користувачам знайти додаток.

Існують такі політики вибору ключових слів:

  • Ручний підбір. Необхідно обговорити з командою ідею свого застосування і способи його пошуку. Потрібно оцінити коментарі у подібних додатках і конкурентах і взяти до роботи suggest-запити.
  • Автоматичний підбір Checkaso.

Графічна оптимізація

Перш за все, графіка відіграє роль в залученні уваги користувачів мережі. У такий вид оптимізації входять скріншоти, відео і іконка.

Іконка – це найважливіший компонент для постійних випробувань, тому ASO-фахівці та дизайнери намагаються робити її максимально простою.

Скріншоти – елементи, які повинні бути по максимуму “тими, що говорять”, тобто, текст повинен бути легко читаним.

Відео використовують не всі, в більшості випадках, вони допомагають іграм, які хочуть показати роботу і геймплей.

АСО оптимізація. З чого почати?

Перше, на що потрібно звернути увагу, – це аналіз. Якщо не розуміти місцезнаходження, то скласти схему просування буде неможливо. ASO-додатки повинні починатися з індексу, який є показником якості.

Він створюється за такими параметрами:

  • чисельність знаків в Title і короткий зміст, а також число і присутність скріншотів;
  • рівень виконання з ASO;
  • розмір семантичного ядра і видимість додатка;
  • періодичність і регулярність update, середня оцінка, число установок і відгуків.

Якщо ви ніколи цим не займалися, на допомогу може прийти особистий асистент Арру. Далі потрібно перейти до вкладки «Аналіз», де проаналізувати ключовики, семантику, ключі, за якими конкуренти виходять в ТОП, а також графік зміни популярності ключів.

Аналіз ефективності ASO

  • Відстеження ASOindex, який повинен збільшуватися.
  • Оцінка позицій за ключовими словами, якщо вони ростуть, значить текстовий ASO знаходиться на правильному шляху.
  • ASO аудит – експерти складають аналіз якості оптимізації додатку.
  • Ще один спосіб – це консоль творців Google Play Console і App Store Connect.

Помилки в ASO

Відсутність вивчення пошукового трафіку в ніші

Необхідно вивчити пошукові запити на площадці, якими користувачі шукатимуть важливу для них інформацію. Важливо збільшити кількість запитів, інакше не можна буде зрозуміти, чи варте використання ASO на першому місці.

Відсутність належної уваги підказкам в маркетах

Важливо звертати увагу на різного характеру підказки, оскільки вони можуть надати допомогу в зборі пошукових запитів для просування в Інтернеті.

Немає аналізу конкурентів

Важливо завжди відстежувати те, що роблять конкурентні сайти. Тому потрібно здійснити аналіз, щоб знайти найкращі речі, які варто використовувати у себе.

Відсутність якісного перекладу та ігнорування додаткових локалізацій

Якісний переклад допоможе додати більше пошукових запитів і розширити діапазон видач в результатах пошукових систем.

Неправильно думати, що одноразові дії допоможуть потрапити в ТОП видачі

Необхідно на постійній основі відстежувати видачу і свої пошукові запити, щоб збільшити шанси потрапити на високі позиції в рейтингах результатів.

Головні аспекти щодо того, як просувати додаток у google play

Оптимізація в Google Play повинна відбуватися за допомогою ASO, оскільки важливо залучити більше нових користувачів і органічного трафіку. Збільшити кількість користувачів в грі можна в тому випадку, якщо вона буде перебувати в пошуках на перших місцях в рейтингу.

Якщо сторінка в App Store або Google Play буде привабливою, є шанс зробити звичайних відвідувачів гравцями. App Store Optimization – це важкий процес, який має відмінність на iOS і Android.

Як рекламувати мобільний додаток?

Реклама додатка в мобільних телефонах є різновидом контекстної реклами, яка спрямована на установку або цільові дії з мобільним додатком. Мобільна реклама розміщується в пошуковій і медійній мережі. Для того, щоб провести рекламну кампанію свого застосунку, необхідно розмістити посилання на нього або на його інсталяційний файл.

Перед запуском реклами слід з’ясувати, навіщо це потрібно зробити. Метою може бути підвищення числа завантажень, мотивація цільових дій для користувачів або ж його реклама в інших джерелах. У більшості випадків запускати додатки для смартфонів потрібно для збільшення числа завантажень.

Просування додатків в Play Market залежить від кількості завантажень. Якщо їх багато разів завантажували, то є шанс підвищення рейтингу в магазині.

Реклама для збільшення кількості завантажень має таку перевагу, що можна рекламувати тільки саму сторінку додатка. Також в такому випадку оголошення показуються виключно на сумісних пристроях.

Якщо є бажання, щоб користувачі частіше здійснювали певні дії з додатком, то важливо запускати кампанію в медійній мережі. Це може бути ремаркетинг на користувачів, які завантажили додаток, але рідко ним користуються.

У маркетингу мобільних додатків можна застосовувати такі види оголошень, як:

  • текстові та графічні;
  • реклама додатків.

Також важливо пам’ятати, що потрібно обов’язково зв’язувати профілі в Google Play і Google AdWords. Завдяки цьому можна отримати доступ до списків ремаркетингу, які створюються автоматично.

Оптимізація рекламної кампанії додатків у Facebook і Instagram

Оптимізація ділиться на ручну і автоматизовану, які зазвичай об’єднуються. Автоматичний метод можна використовувати, лише обравши мету оптимізації під маркетингову мету бізнесу. Хорошим варіантом автоматизації є креатив.

Можна задати якусь кількість описів, заголовків і картинок для оголошень, де є лише одне зображення. Система сама буде мішати варіанти оголошень і видавати користувачам найрезультативніші.

Ручну оптимізацію здійснює таргетолог. Під час цієї роботи можна пробувати різні варіанти або розподіляти бюджет на більш важливі речі. Спочатку автоматична оптимізація звертала особливу увагу на більш лояльну аудиторію і отримала результат, який за вартістю виявився мінімальним.

Це відбувається через те, що система намагається відшукати користувача, який завантажить додаток. Далі вона охоплює більше людей, показується частіше, а один користувач починає бачити більше показів. Через це він стає менш лояльним і зацікавленим, а вартість установки збільшується.

Особливості рекламної кампанії додатків за допомогою інструментів в Facebook:

  • втілення налаштувань і SDK;
  • налаштування таргетингу;
  • вибір мети оптимізації;
  • статистика;
  • оптимізація.

Як можна потрапити в ТОП завантажень маркетплейсів?

Для початку потрібно створити послідовність дій при створенні контенту, який повинен відповідати вимогам. Перед тим, як просувати мобільний додаток в Play Market або App Store, потрібно вказати окрему назву для окремого маркетплейса.

Також важливо зробити візуальний контент у відповідному розширенні, тобто, скріншоти, іконку і промо-ролик на 5 секунд. Крім цього, потрібно зробити 2 типи опису, а саме – розширений і короткий. Для того, щоб збільшити ефективність, потрібно пропрацювати технічне завдання з SEO-спеціалістом, який надасть ключові слова для опису.

Відгуки є важливим аспектом, оскільки вони завжди проглядаються користувачами і їхня наявність має вплив на місце в результатах видачі. Оскільки отримати хороші відгуки для нового додатка – так непросто, потрібно звернутися за допомогою до лідерів думок, які роблять огляди.

Не варто забувати про фідбек, щоб вчасно ліквідувати негатив для отримання ефективної розкрутки. Крім відгуків, лідери думок пишуть цілісні огляди для додатків. Для того, щоб отримати такі огляди, необхідно зв’язатися з популярними “гиками” на форумах або сайтах і запропонувати їм дати оцінку продукту.

Також ефективним способом розкрутити свій додаток є соціальні мережі. Завдяки ним можна налаштувати можливість переходу зі сторінки в маркетплейс. В якості додаткової міри можна запустити таргетовану рекламу, завдяки якій можна привести цільових клієнтів і отримати потрібні завантаження.

Якщо додаток новий, то потрібно підготувати Landing Page і почати контекстну рекламу. Люди в обов’язковому порядку захочуть дізнатися деталі про творців, можливості і про іншу цінну інформацію. За допомогою цього методу можна швидше потрапити на потенційних клієнтів і контролювати бюджет, виділений на це.

Якщо додаток є не новим, то по існуючій базі можна зробити розсилку з акціями. Таким чином можна залучити аудиторію і отримати необхідні завантаження. Або можна зробити push-сповіщення, щоб швидко повідомити аудиторію, яка розташована до бренду.

Висновок

За допомогою ASO можна збільшити пошуковий трафік і тривалість утримання користувачів. Також можна знизити вартість завантаження, збільшити конкурентоспроможність і виявити, які потреби у цільових клієнтів.

Для того, щоб з’ясувати, чи варто залучати до додатка ASO, варто звернути увагу на те, чи здійснюють люди в інтернеті пошук подібних додатків в Google Play і App Store. Також варто проаналізувати число трафіку бренду, оцінивши число сильних брендів в ніші, і перевірити відповідність трафіків в ніші.

ASO може допомогти домогтися кращих рівнів і вплинути на підвищення числа завантажень в кілька сотень разів. Пошукова розкрутка допомагає збільшити органічний трафік і розвивати продукт.

Прості похибки в ASO спровокують позбавлення трафіку і доходів, тому важливо уважніше і прискіпливіше вивчити ASO-інструменти і їхню роботу. Завдяки цьому можна отримати більше завантажень додатка.

Але рекламною кампанією не потрібно чинити тиск на користувача, змушуючи його дивитися рекламу до її закінчення і тиснути на жалість різними жестами або знаками. Не потрібно також запускати її в надмірній кількості, розміщуючи її після кожної дії користувачів.

Не варто висувати афішу на передній план, а роликами або банерами не потрібно перекривати необхідні і цінні частини інтерфейсу. Не можна також і розміщувати більше одного банера в один час.