Оформити заявку

Шахрайство в SEO

admin
05/02/2014
Время чтения: 5 м

Всього якихось 15 років тому знайти в Інтернеті інформацію про питання можна було лише випадково, наткнувшись на сайт з відповідним вашому запиту контентом. Тому поява пошукових систем була сприйнята учасниками інтернет-спільноти, як справжній дарунок долі. Правда, у монети виявився і зворотній бік, а саме – фахівці, які освоїли мистецтво підлаштовувати запити «шукачів» під критерії цих систем. Дуже скоро такі майстри не просто набили руку в своїй справі, а й перетворили його на досить прибутковий бізнес, іменований Search Engine Optimization, а скорочено – SEO.

Пошуковики вважають кращими сайти з великою кількістю ключових слів? Заповнюємо контент до відмови шуканими словами і тут же виходимо в топ рейтингу! Але подібні критерії відбору дуже швидко себе вичерпали, адже потрібної інформації на таких «передових» ресурсах користувачі отримати не могли. Текстове ранжування, тобто простий алгоритм використання мета-тегів, виявилося недосконалим, оскільки бажаючих переспамити сторінки сайтів з кожним днем ​​ставало все більше.

Новим етапом в історії SEO стало впровадження в пошуковий процес більш точного критерію – посилання ранжування, тобто, обліку провідних на сайт зовнішніх посилань. Найпопулярніший різновид цієї технології відбору – PageRank (PR). Її алгоритм заснований на оцінці не тільки кількості посилань, але і якості тексту, що міститься в них. З появою PR якість видачі підвищилася, але паралельно з цим користувачі зіткнулися з проблемою посилального спаму. Виявилося, що посилання дуже зручно купувати, розміщувати на спеціально створених площадках (так званих сайтах-сателітах), ними можна обмінюватися і т. п. Усвідомлення вигод, які обіцяє подібна діяльність, призвело до виникнення вже цілих компаній, чиї методи роботи навряд чи можна назвати легальними, навіть з великою натяжкою.

Від фрілансерів-одинаків, які стояли біля витоків SEO і боязко впроваджували в цю сферу «чорні» методи оптимізації сайту, компанії шахрайського спрямування відрізняються тим, що, висловлюючись мовою міліцейських зведень, діють «з особливою витонченістю і цинізмом».

У всі часи нечистоплотні ділки любили перекладати відповідальність за махінації на самих клієнтів. SEO-шахраї – не є винятком із загального правила. Клієнт бажає отримати швидкий і дешевий результат розкрутки? Ми даємо йому саме те, чого він очікував! Цинізм полягає в тому, що середньостатистичний клієнт SEO-компанії дійсно не розуміє, що в цій галузі є «добре», а що – «погане». Він довірливо перекладає на плечі «турботливого» оптимізатора всі заходи з просування сайту, зрозуміло, не безкоштовно, після чого з подивом дізнається, що розкрутка ресурсу проводилася за схемами, категорично заборонених правилами пошукових систем.

Ось кілька типових схем, якими, незважаючи на їх грубість, успішно користуються SEO-шахраї:

  • Створення дорвеїв. Дорвеї – сайти, «нафаршировані» ключовими словами, за якими потенційний покупець потрапляє на даний ресурс, а з нього – на даремний для нього сайт замовника. Результат – видалення сайту з видачі, приголомшуючи клієнта, адже в перші тижні роботи дорвея відвідуваність ресурсу різко злітала вгору.
  • Клоакінг. Таким неблагозвучним терміном називають дублювання веб-ресурсу його копією, створеної спеціально для пошукових роботів. Зрозуміти, що його сайт існує в двох варіантах, замовнику ще складніше, ніж виявити переходи на нього з дорвея.
  • Свопінг (від англ. Swap – підміна). Відверто шахрайська схема, слідуючи якій оптимізатор створює сайт, спочатку має високі шанси на вихід в топ пошукових систем, демонструє вам отриманий результат, потім швидко підміняє свій контент вашим, і ще швидше ховається з вашого поля зору. Підступ ви помічаєте, коли відвідуваність сайту починає різко знижуватися, але знайти і покарати шахрая до цього часу вже не представляється можливим.

Втім, настільки непристойні і відверті методи обману клієнтів включає в свій арсенал не кожен несумлінний оптимізатор. Навпаки, більшість з них вважає за краще діяти так, щоб навіть при докладному вивченні в їх діях було б складно угледіти обман.

Наприклад, у шахраїв дуже популярна схема роботи по позиціях. Мало хто із замовників чітко розуміє, на які позиції в пошукових системах може вивести його сайт-оптимізатор. Прочитавши в договорі, що це будуть позиції з 10 по 20-у, клієнт щиро вірить, що це добре, хоча сумлінні професіонали зазвичай вказують інші цифри – висновок в топ-5 або топ-10. Позиції можуть і не вказуватися в договорі взагалі або вказуватися для дуже обмеженого переліку ключових слів. Варіантів багато, суть одна – бажаного результату розкрутки клієнт не отримає ніколи, але і повернути гроші за невиконання договору він теж не зможе.

Інший приклад – схема роботи за трафіком. В її рамках лукавий оптимізатор використовує інформаційні низькочастотні запити, реально підвищуючі трафік, що, в свою чергу, дозволяє вивести сайт на топ-позиції в рейтингах пошукових систем. Але користі від зростання трафіку замовнику мало, адже відвідувачі його ресурсу, в основному, не є цільовими. Проте, платити за перехід за посиланнями доводиться: такі умови підписаного клієнтом договору. Що стосується відсутності продажів – про їх збільшення в договорі, як раз, не було ні слова.

Ще одна схема, що набирає популярність, – робота з лідами. Оплаті за цією схемою підлягають конкретні дії з наведення на цільового клієнта ( «лід» можна перекласти з англійської, як «підбиття», «зачіпка»). По суті, під лідом розуміються анкетні дані потенційного покупця ваших товарів і послуг, так що в ідеалі ліди, з точки зору збільшення продажів, – дуже корисні власникам сайтів. Біда лише в тому, що в лідах клієнти SEO-компаній розбираються ще гірше, ніж в трафіку, а значить, сильно ризикують придбати задорого прострочений товар, що не представляє реальної цінності.

   
Просування сайту з відкритим бюджетом (консалтинг) на сьогодні вважається найвигіднішою схемою співробітництва клієнта з оптимізатором.

Саме співпраці, оскільки власник веб-ресурсу активно втягується в процес його просування. Це дає йому можливість особисто стежити за ходом робіт і оцінювати досягнуті результати. Момент, безумовно, позитивний, але лише за умови, що замовник має певні уявлення про принципи SEO. В іншому випадку, обдурити його очікування буде нескладно, адже повертати йому кошти, витрачені на оплату послуг копірайтерів, дизайнерів, програмістів, компанія вже не буде.

А що гарантії? Що можна, а що не можна гарантувати?

Є деякі умови, які ніколи не може гарантувати жодне SEO-агентство. Зверніть особливу увагу, якщо ваш потенційний підрядник пропонує гарантії на наступні послуги:

  • гарантії конкретних позицій в ТОПі ПС (точно першої, другої або п’ятої позиції і так далі). Подібний обман клієнта заснований на омані, що конкретні позиції можна купити. Насправді ж, жодне агентство ніколи не зможе гарантувати те, на що не має прямого впливу;
  • просування сайту клієнта в ТОП назавжди. Клієнта переконують, що навіть після припинення співпраці з SEO-компанією його сайт залишиться в ТОП-10 практично якщо не назавжди, то дуже і дуже надовго, адже агентство купує тільки «вічні» посилання на сайт, які зможуть забезпечити стабільний, тривалий результат. Насправді ж, «вічні посилання» не зможуть гарантувати такий же «вічний результат» з об’єктивних причин, як і активне просування своїх сайтів конкурентами, поява нових алгоритмів, оновлення Пінгвіна, Панди, інших тварин;
  • присутність сайту в ТОПі 24/7. Фахівці найвищого рівня не зможуть гарантувати постійне перебування сайту на ТОП-позиціях – не можна застрахуватися від зміни алгоритмів, збоїв пошукової бази, проблем на хостингу і т. д .;
  • швидкий результат – вже за 2 тижні. Термін виведення сайту залежить від кілька сотень факторів, і без докладного аналізу сайту неможливо визначити, скільки часу знадобитися для досягнення необхідного результату. І для того, щоб пошукова система «побачила» роботу над сайтом, потрібно набагато більше часу – як правило, це більше 2-х місяців. Просування нового сайту вимагає до 6 місяців (цей час необхідний, щоб новий сайт «завоював довіру» пошукових систем).

Нескладно помітити, що з кожним роком шахрайські схеми розкрутки стають все більш витонченими, а це вимагає від власників веб-ресурсів відповідної реакції. Це, звичайно, не означає, що власникам сайтів слід займатися питаннями оптимізації самостійно – для цього якраз і існують фахівці з SEO. Але ось мати хоча б загальні уявлення про те, що ви збираєтеся отримати в результаті співпраці, зовсім не завадить. Прозорість хороша там, де переглядаючі елементи є добре знайомими вам об’єктами, інакше вона просто задовольнить вашу цікавість, але від втрати особистих коштів вберегти не зуміє.