Оформити заявку

Призначені для користувача звіти: для чого і в яких випадках вони потрібні

admin
14/09/2013
Время чтения: 3 м

Напевно, ніхто не стане заперечувати той факт, що ефективність сучасних інструментів веб-аналітики, зокрема «Google Analytics», важко переоцінити. Однак, «немає в світі досконалості» і, незважаючи на те, що за використанням на сьогодні «Google Analytics» займає лідируючу позицію, багато даних для аналізу ця система не може надати в чистому вигляді. На щастя, грамотне налаштування призначених для користувача звітів, в більшості випадках, допомагає вирішити цю проблему.

Що ж собою являють призначені для користувача звіти? Якщо коротко, то це звіти, які формуються під потреби користувачів «Google Analytics». Головна відмінність призначених для користувача звітів полягає в тому, що вони володіють гнучкою структурою, яка і надає можливість користувачам визначати вид звіту. Іншими словами – вибирати ті показники, які будуть розташовуватися в рядках, в шпальтах і осередках.

Таким чином, за допомогою призначених для користувача звітів можна збирати масу корисної інформації про ефективність роботи інтернет-ресурсу. Наприклад:

  • дізнаватися джерела трафіку;
  • визначати ключові запити, які призводять клієнтів на сторінки сайту;
  • відстежувати кількість відвідувачів, які потрапили на сайт за допомогою мобільних гаджетів;
  • будувати звіти різної періодики (тиждень, місяць і т.д.);
  • отримувати інформацію про різні платежі;
  • будувати звіти довільної структури;
  • експортувати отримані дані в різні формати (xls, pdf, doc) для подальшої обробки і багато-багато іншого.

Для того, щоб створити користувальницький звіт, необхідно:

Зайти в «Налаштування» верхнього меню і натиснути кнопку «Додати звіт». З’явиться вікно, в якому можна створювати звіт:

1. Назва звіту.

2. Заповнити вкладки і назву вкладок – основну структуру сайту.
134

Визначити тип звітності – «Таблиця з однорівневою адресацією» – це одна таблиця з усіма параметрами і показниками, або «Дослідити» – тип звіту, що дозволяє проводити більш глибокий і детальний аналіз вибраних параметрів.

3. Вказати необхідні показники і параметри.

Слід докладніше розглянути поняття показники ( Metrics ) і параметри ( Dimensions ). Перш за все, параметри припускають опис властивостей відвідувачів, які, як правило, можна вказувати у вигляді тексту. Вказуються параметри в рядку звіту і допомагають розділяти показники на такі значення як: країна, населений пункт, джерело, ключове слово і так далі. Наприклад, для відвідувача, який потрапив на веб-ресурс з Москви через Google за запитом «просування сайту», параметрами можуть бути: «країна» , «місто», «джерело», «ключове слово» і так далі.

Показники – це числові одиниці виміру, які містяться в колонках, призначених для користувача звітів. Як правило, вони наочно демонструють кількість переглядів сторінок, дохід, показник відмов, конверсії, відвідування і так далі.

4. Додати необхідні фільтри до звітів.

Фільтри допомагають включати в призначені для користувача звіти тільки ту інформацію, що не суперечить обраному критерію. У фільтрі, як правило, можна вказувати будь-яке поле, яке доступне для категорії звіту, так і те, що не слід вносити до звіту.

Слід зазначити, що на даний момент «Google Analytics» пропонує всього 4 типи фільтрації:

  • виключення всього трафіку з домена;
  • виключення всього трафіку з IP-адреси;
  • виключення всього трафіку підкаталогу;
  • фільтр користувача.

В даному пункті найбільший інтерес представляє фільтр, призначений для користувача, який є потужним конструктором з масою можливостей для сортування та фільтрації даних. За допомогою такого фільтра можна:

  • виключати/включати трафік;
  • переводити в верхній/нижній регістр;
  • шукати та змінювати;
  • редагувати.

Головна перевага даного типу фільтрів – це можливість здійснення всіх перерахованих вище дій з будь-якими параметрами отриманих даних.

Щоб здійснити наслаштування фільтрів для користувача звітів, необхідно виконати наступні кроки:

  1. Натиснути кнопку «Звіти» на панелі навігації.
  2. Вибрати зі списку «Звіти користувача».
  3. Зі списку звітів вибрати той, для якого необхідно налаштувати фільтр.
  4. Вибрати «Змінити» на панелі завдань.
  5. Знайти розділ «Визначення звіту» на панелі властивостей і натиснути «Фільтри».
  6. Вказати параметри.
  7. Натиснути «Додати».
  8. Щоб додати інші фільтри, повторити два попередні кроки.
  9. Зберегти.

Іноді немає необхідності налаштовувати кілька фільтрів користувача, оскільки можна створювати різні звіти з одним фільтром. Реалізувати дане рішення можна в рамках одного звіту корстувача, але звернутися до різних вкладок. В результаті вийде, що показники і параметри – абсолютно різні в кожній вкладці, а фільтр – один, тобто фільтрація здійснюється з налагодженням одного фільтра. Такий підхід не тільки економить час, а й дає можливість точніше класифікувати дані.

5. Вибрати профілі, до яких буде додано звіт, і зберегти.

Призначений для користувача звіт готовий, залишилося аналізувати отримані дані та приймати рішення.

Завдяки призначеним для користувача звітам перед кожним, хто використовує на своєму веб-ресурсі систему «Google Analytics», відкриваються практично безмежні можливості для класифікації статистики та інтернет-аналітики. Вся інформація, яка витягується з інших джерел зі спотвореннями і похибками, може бути легко відкоригована за допомогою правильного налаштування звітів користувача.