0
Оформити заявку

Facebook. Гігант розправляє плечі

15/01/2014
admin

Схоже, що зусилля Facebook з монетизації своїх сервісів стають все більш і більш успішними. На тлі торішніх фінансових негараздів, що скоротили ринкову капіталізацію соціальної мережі більш, ніж на третину, дані про доходи компанії за третій квартал цього року виглядають більш, ніж обнадійливо.

Майже половину доходів Facebook забезпечує реклама в мобільних пристроях, що говорить про гігантський прорив в цьому сегменті, – всього за рік цей показник більш, ніж потроївся. Однак зупинятися на досягнутому компанія не збирається.

Instagram буде монетизованим

Популярний фотосервіс і соціальний фотосет Instagram були придбані Марком Цукербергом в квітні цього року за $ 1 млрд. Хоча творець Instagram Кевін Сістрем спочатку задумував своє дітище, як бізнес-проект, а сервіс з моменту свого старту в 2010 році працював абсолютно безкоштовно і без реклами.

Монетизація Instagram планується на новий, 2014 рік. Офіційних даних про те, за що саме братимуть гроші, поки немає, але варіантів не так багато – платні і преміум-акаунти, геотаргетовані рекламні фото і відео.

Atlas – Facebook і Microsoft проти Google

У березні цього року Facebook придбав у Microsoft рекламний сервіс Atlas Advertiser Suite. У 2007 році Atlas (в складі корпорації aQuantive) обійшовся софтверному гіганту в суму близько $ 6 млрд, але за наступні 6 років ці вкладення так і не окупилися.

Непрофільний і збитковий (для попереднього власника) актив послужить для Facebook черговою конкурентною перевагою в боротьбі з Google на ринку інтернет-реклами. Рекламна платформа Atlas, яка співпрацює з великими рекламними агенціями та корпоративними клієнтами, може успішно змагатися з популярним сервісом Google AdSense. Для Microsoft же ця угода означає не тільки можливість повернути частину (близько $ 100 млн.) невдало інвестованих коштів, а й завдати удару по одному зі своїх основних конкурентів.

В офіційній заяві наголошується, що Atlas дасть рекламодавцям можливість для розміщення матеріалів на сторонніх ресурсах, а також надасть кошти докладного моніторингу. Крім того, новий сервіс допоможе порівняти ефективність «соціальної» реклами з мобільними і «настільними» сегментами.

AOL Advertising

У недавньому часі Microsoft придбав у AOL право власності та ліцензії на +1225 патентів. Близько 300 з них отримав Facebook. Угода, загальною сумою в $ 1 млрд, була вигідна всім сторонам – Facebook зміг придбати потрібні патенти на вигідних умовах – «під прикриттям» Microsoft, досвідченого гравця на ринку ліцензування, в той час, як останній отримав компенсацію частини своїх витрат.

Одним з практичних результатів цієї угоди стала інтеграція платформи Facebook Exchange (FBX) в рекламну мережу AOL Advertising.com. FBX має низку цікавих особливостей, зокрема, широких можливостей таргетування, заснованих на аналізі поведінкових факторів як всередині соцмережі, так і за її межами.

Рекламодавці отримають довгоочікувану можливість розміщення реклами в Facebook на аукціонній (RTB) основі, а також – єдиний інтерфейс управління рекламними кампаніями, що сприятиме просуванню контекстній рекламі на сайті.

Але і це ще не все …

Цілком можливо, що в недалекому майбутньому Facebook надасть рекламодавцям нову метрику – «Returned Value» (поворотна цінність). Її короткочасна поява на панелі Ads Manager була офіційно прокоментована, як програмна помилка, проте, на думку Джона Лумера, незалежного консультанта з інтернет-маркетингу, це зовсім не було випадковістю.

Виходячи з опису, нова метрика інформуватиме рекламодавця про перегляди його рекламних оголошень протягом доби, а про кліки на них – протягом 28 днів. Це дозволить детальніше аналізувати конверсію і оцінювати вартість переходів і кліків, а також – регулювати рекламу в соціальних мережах.