Оформити заявку

Етапи SEO просування та оптимізації сайту – детальна інструкція

Етапи SEO просування та оптимізації сайту – детальна інструкція - Фото 1
Katerina
13/07/2021
Время чтения: 7 м

Коли людина замислюється над тим, щоб зайнятися пошуковою оптимізацією свого сайту, він не знає, з чого потрібно починати. Він також не розуміє, які роботи необхідно провести над проектом, щоб він потрапив до топ-10 результатів видачі. Тому варто знати кроки SEO просування ресурсів.

Етапи seo просування сайту. Покрокова інструкція

Етапи просування сайту є важливим аспектом в розкручуванні ресурсу, щоб допомогти йому зайняти високі позиції рейтингу.

Етап I: попередній аудит ресурсу

Не можна зробити аудит сайту без отримання доступу до даних із систем статистики і панелей веб-фахівця. З цієї причини першим етапом буде відкриття можливості працювати з аналітичними системами, такими, як:

  • GoogleSearch Console;
  • Яндекс Вебмайстер;
  • Google Analytics;
  • Яндекс Метрика.

Спеціаліст в області SEO, отримавши потрібні паролі і логіни, робить перевірку обмежень в розподілі, досліджує появу труднощів з індексацією і географічною прив’язкою. Також він проводить розбір зовнішніх чинників, виявляє видимість площадки та аналізує рівень технічного стану ресурсу.

Етап II: оцінка конкурентів і тематики

SEO-експерт переглядає список продукції, виявляє, в якому стані знаходиться проект, і створює план розкрутки, який грунтується на:

  • оцінці показу сайту в системах пошуку;
  • конкурентному аналізі – розповідає про потрібний функціонал ресурсів і про те, як створена навігація і структура сайтів;
  • аналізі посилального профілю;
  • визначенні базових запитів для розкрутки.

Етап ІІІ: створення семантичного ядра

Один з найбільш важливих і необхідних етапів в просуванні – це складання семантичного ядра. Воно, в свою чергу, є переліком ключів, які допомагають клієнтам приходити на потрібний ресурс. Результат оптимізації залежатиме від того, на якому рівні коректності буде знаходитися складене семантичне ядро.

При цьому, ключі зобов’язані захопити весь попит в темі сайту, який знаходиться на розкручуванні. Всі запити повинні підходити під тематику даного ресурсу. Під час збору семантики сайту потрібно враховувати конкуренцію запитів. Ключовики повинні мати інформаційний або комерційний маркер, щоб розуміти план просування.

Коли фахівець починає складати семантику площадки, йому потрібно звернутися за допомогою до таких сервісів:

  • Планувальник ключових слів в Google AdWords;
  • Serpstat;
  • Яндекс.Wordstat;
  • Key Collector.

Етап IV: кластеризація запитів

Кластеризація семантики – це прив’язка пошукових запитів до релевантних сторінок. За цим запитам далі і будуть просуватися сторінки.

Групувати запити можна своїми руками, але якщо їх мало, а також автоматично, застосовуючи конкретні для цього програми:

  • Arsenkin (програма для автоматизації процесів просування веб-ресурсів);
  • Just-Magic (сервіс, який потрібен для складання семантичного ядра нового сайту, а також розширення семантики існуючого ресурсу);
  • RushAnalitycs (недорогий сервіс для пошуку нових доменів).

Етап V: створення структури ресурсу

Після того, як вдалося отримати документ, який розподілений на логічні угруповання і містить всі запити для користувачів, потрібно вибрати сторінку на веб-площадці. Вона повинна підходити під інтент запиту.

Правильно і коректно складена структура ресурсу дає можливість розширити індекс запитів і залучити безліч покупців. Незважаючи на те, що робота зі структурою сайту займе чимало сил і часу, можна швидко отримати результат, виконавши основний обсяг.

Етап VI: внутрішня оптимізація

Такий вид оптимізації ділиться на:

  • комерційну перевірку;
  • поліпшення технічних складових;
  • вдосконалення контенту.

У поліпшення технічних складових входить:

  • створення, налаштування документа robots.txt і правил генерації документа sitemap.xml;
  • аналіз індексації ресурсу пошуковими системами;
  • аналіз сторінок і помилок;
  • виявлення замаскованого контенту і показників швидкості відповіді від ресурсу;
  • пошук і видалення копій сторінок, перевірка налаштування мікророзмітки даних;
  • додавання декількох мов на площадках і так далі.

У поліпшення контенту входить:

  • поліпшення тегів H1-H6;
  • оцінка контенту, що містить текст;
  • створення технічного завдання для написання текстів і їх публікації;
  • оптимізація картинок і перевірка повноцінності даних.

Що стосується комерційного аудиту, то в нього входять такі види робіт, як:

  • аналіз форми для оформлення замовлення, контактів, правильність написання тексту про наявність товарів, характеристики і так далі;
  • перегляд сторінок послуг з метою переконатися в змісті повних даних;
  • вивчення розділу про компанію на наявність всіх даних і відповідно ресурсу E-A-T факторам.

Етап VII: перехід між сторінками всередині сайту

Під час оптимізації сторінок варто пам’ятати про коректну внутрішньої перелінковки. Вона повинна бути такою, щоб боти і користувачі могли без всяких труднощів перейти на інші розділи на сайті.

Плюси коректної перелінковки:

  • Значимість сторінки – її визначають числом всіх видів посилань, які переводять на сторінку.
  • Відповідність запитів – розміщення анкорних посилань на інших сторінках допомагає збільшити їх релевантність ключам, які знаходяться на просуванні.
  • Індексація – розміщення посилань допоможе збільшити швидкість індексації нового матеріалу.
  • Юзабіліті – коректна простановка посилань на розділах сайту допомагає користувачам отримати потрібну інформацію і збільшити час їх перебування на сайті.

Етап VIII: робота з контентом

До основних етапів СЕО просування входить оптимізація контенту і створення мета-тегів. Йдеться про оптимізацію тегів Title, Description і заголовків H1, а також про підготовку статей для сторінок згідно готової семантики.

Повний список порад щодо роботи з наповнюваністю текстом, зображеннями, відеороликами і так далі при просуванні здійснюється на базі даних з рейтингу висновків видачі по запитах, які знаходяться на розкручуванні.

Етап IX: зовнішня оптимізація

Зовнішня оптимізація – це оцінка і правка посилальної маси. На цьому етапі розкрутки ресурсу відбувається підбір тематичних і хороших сайтів. Але потрібно пам’ятати про фільтри з боку пошукових систем, тому робота з посиланнями повинна бути досить обережною.

Найпростіший метод отримати натуральні і безкоштовні посилання – це доведення сайту до того рівня, коли користувачі самостійно би на нього посилалися.

Можна швидко знайти безкоштовні посилання, для цього необхідно добити ресурс до такого рівня, щоб користувачі в інтернеті самі на нього розміщували посилання в соціальних мережах.

Етап X: аналіз чинників поведінки користувачів

Даний етап має на увазі під собою збір всієї інформації про “слабинки” проекту, тобто, про те, які сторінки залишають користувачі або за якими запитами вони перейшли на ресурс. Завдяки отриманню даних можна зрозуміти, як ідеалізувати сайт і збільшити його ефективність. У більшості ситуацій цей етап включає в себе такі роботи, як:

  • Опрацювання фрагментів. Якщо сниппет виглядає красиво і відповідає очікуванням користувача, то є велика ймовірність того, що він перейде на ресурс.
  • Оптимізація факторів поведінки. Щоб привернути увагу клієнта, слід вставити в текст таблиці, відеоролики та інші матеріалами, які підійдуть за темою.
  • Скорочення параметрів відмов. Після визначення сторінок, де користувач знаходився менше 15 секунд, контент на сторінці потрапляє на стадію доопрацювання.

Так, можна додати картинки, якірний зміст або провести роботи, мета яких полягає в усуненні недоліків.

Етап XI: оптимізація конверсії та юзабіліті

Якщо користувачеві буде зручно перебувати на сайті, то він буде більше з ним взаємодіяти. А це є поведінковими чинниками, які мають серйозний вплив на ранжування.

Аналіз такого параметра проводить UX-фахівець, який дає рекомендації для створення комфортного і корисного ресурсу. Також такий фахівець повинен підвищити конверсію:

  • Хороший візуальний вигляд сайту збільшує лояльність людей і звеличує його перед конкурентами.
  • Добре впливає на чинники поведінки, оскільки на такому сайті люди проводять багато часу і зменшується кількість відмов.
  • Адаптація під мобільні телефони. Оскільки останнім часом збільшується число мобільного трафіку, то важливо захопити більше цільової аудиторії завдяки комфорту перегляду через мобільні пристрої.
  • Підвищення конверсії. Якщо форма замовлення буде зрозумілою, користувачі не кинуть її на половині оформлення. Якщо в формі будуть непотрібні поля або нелогічна черга кроків, користувач захоче зробити замовлення на сайті з простою формою.

Плюси та мінуси SEO просування

Переваги:

  • Не потрібно витрачати кошти на переходи, а ось контекстна реклама вимагає витрат на кожен клік по оголошенню. Але в пошукове просування потрібно вкладати кошти, якщо з’являється новий працівник або залучається ціле агентство. Під час оптимізації сайту поліпшується весь проект.
  • Гарячий трафік. Користувачі самостійно шукають продукцію або послугу, вписуючи потрібні слова в рядку пошуку і роблячи це в режимі реального часу. З цієї причини органічний трафік є дешевим каналом для того, щоб залучити аудиторію.
  • Гнучкий список запитів. Можна самим виявити перелік запитів для просування.
  • Технічна складова ресурсу стає краще. Так можна домогтися того, щоб сайт можна було швидко завантажувати з будь-якого виду пристроїв, і зменшити число помилок, що заважають покупкам.
  • Юзабіліті сайту поліпшується. Оскільки алгоритми пошукових систем постійно поліпшуються, сайтами стає простіше користуватися. Користувачам має бути комфортно працювати і робити замовлення на будь-який товар.

Однак, є і мінуси просування сайтів:

  • Результат відразу не показується, адже після оптимізації пошукові системи повинні витратити час на індексацію. В середньому, потрібно близько 6-ти місяців, щоб пошукові запити дійшли до ТОП-10 позицій рейтингу.
  • На доопрацювання сайту потрібно витратити гроші. Спеціаліст створює план змін сайту, а команда розробки повинна його реалізовувати.
  • Оскільки популярність обмежена в часі, то пошукове просування буде безглуздим, тому правильніше буде привести ресурс в порядок і його підтримувати.

Висновок

SEO просування – це постійний і безперервний процес оптимізації ресурсу, націлений на поліпшення роботи сайту, а також – постійна робота над контентом ресурсу. Також до цього виду робіт входить аналіз оновлень алгоритмів пошукача, поліпшення якості контенту та розкрутки площадки за допомогою розміщення якісних посилань.

Для того, щоб успішно просунути свою веб-площадку в ТОП за цільовими запитами, потрібно знати важливі етапи сео просування і оптимізації сайту. Але алгоритми робіт пошукових площадок постійно змінюється в кращу сторону, тому важливо підлаштовуватися вчасно під нові вимоги.

Розробка стратегії просування сайту – важлива частина роботи перед початком розкрутки ресурсу. Це необхідно для того, щоб зробити сайт зручним для використання користувачами.

Результатом сео просування є те, що воно призводить цільовий трафік на сайт. Оскільки користувачі пишуть потрібні слова в поле пошуку, важливо, щоб сайт виводився в ТОП, і люди на нього переходили.

Також мова йде і про продажі з транзакціями. Якщо сайтом зручно користуватися, вибір товарів – різноманітний, ціни – не захмарні, а замовлення можна зробити без проблем, то трафік буде перетворюватися на продаж онлайн на ресурсі.

При коректній оптимізації та структурі сайту користувач запам’ятовує його і повертається назад за запитами. А якщо придбаний товар або послуга сподобалися користувачеві, то цей настрій важливо підтримувати.

Наприклад, можна створити онлайн-спілкування з кожним відвідувачем за допомогою CRM-маркетингу. Клієнтам важливо побачити персоналізований контент, який вони зможуть отримати, коли їм потрібно і де їм це необхідно. У зв’язку з цим, покупці обов’язково повернуться на сайт, щоб оформити замовлення ще раз.

Тенденції просування веб-сайтів не стоять на одному місці, вони щороку вводять нові зміни і підлаштовуються під нововведення систем для пошуку. Також вони підлаштовуються під поведінку і пошукові запити, які вводять користувачі в інтернеті.

Для того, щоб потрапити на високі місця в рейтингу видачі, необхідно знати про тренди на наступний рік. Також важливо адаптувати свої ресурси під вимоги пошукових площадок, працювати з їх юзабіліті, а також з контентом і технічною частиною. Тільки тоді можна досягти хорошого і ефективного результату, який точно обрадує власників веб-сайтів.