Оформити заявку

Чорне SEO: що таке black hat seo просування та його методи

Чорне SEO: що таке black hat seo просування та його методи - Фото 1
Katerina
12/07/2021
Время чтения: 5 м

Що таке чорне СЕО?

Чорне SEO – це один зі способів просування сайтів, який є забороненим. Фахівці, які здійснюють чорне SEO, хочуть швидко отримати результати шляхом нечесних і шкідницьких методів, порушуючи всі правила. А коли пошукові системи розкривають хитрі прийоми чорного СЕО, такі фахівці починають здавати своїх конкурентів цим же шляхом.

Black hat SEO

Люди, які тільки починають працювати в сфері SEO, часто можуть задаватися питанням щодо того, що таке чорне SEO, і яка його відміна від сірого і білого SEO.

Біле SEO – це оптимізація ресурсу відповідно до порад систем пошуку. Працюючи в білому просуванні, зменшуються шанси потрапити під фільтри пошукових систем. З огляду на той факт, що такого роду просування може зайняти багато часу, воно завжди є ефективним.

Сіре SEO – це поліпшення сайту на підставі способів, які не радять пошукові системи. Наприклад, мова може піти про придбання посилань на сайт з інших ресурсів. Під час роботи з таким видом SEO можна стати “рибою на вудці” у пошукових систем.

Чорне SEO – це найшвидший, але ненадійний і сумнівний спосіб. До таких способів входять хитрі методи попадання на високі позиції рейтингу в ТОП видачі результатів пошукових систем за допомогою конкретно підібраних площадок і зміни контенту на своєму сайті.

Крім того, найбільш ненадійний варіант розкрутки може бути варіантом війни з конкурентами. У цій ситуації заборонені способи розкрутки використовують по відношенню до ресурсу-конкуренту, щоб він потрапив в бан пошукових площадок.

Методи чорного SEO

Існують різні способи чорного просування, але деякі з них вже стали неактуальними.

Заспамленний контент

На сьогоднішній день цей метод стає застарілим, але на деяких ресурсах все ще можна побачити тексти, де є багато ключових фраз. Але такі тексти були написані не для людей, а для пошукових роботів. Це є внутрішнім SEO, а якщо у злочинців немає доступу до сайту, то вони не зможуть проникнути в нього.

Посилання низької якості

Раніше робота посилань була якісною, з їх допомогою можна було вирахувати розмір бюджету на просування запиту в ТОП-1. На ці кошти купувалися посилання, а сайт посідав першу позицію в рейтингу.

Такий маневр пошукової видачі не влаштовував системи, оскільки в ТОП входили ресурси з низькою якістю. Для того, щоб виправити таку картину, пошукові системи ввели спеціальні санкції для ресурсів, на яких було багато посилань низької якості.

У сучасні дні, щоб просуватися в пошуковику Google, необхідно більше посилань, ніж в Яндексі. Цілком ймовірно, Google більше адаптований під користувачів із західних регіонів. Як правило, SEO-фахівці з Заходу рідше набувають багато посилань низької якості.

Чорні SEO-експерти здогадалися, що якщо на ресурсах розміщені посилання поганої якості, то такі ресурси можуть знайти певні заборони. У зв’язку з цим експерти стали купувати сміттєві посилання на конкурентні сайти. А щоб цей метод працював, фахівці закуповують посилання з однаковим анкором.

Накрутка поведінкових факторів

Зараз чорне СЕО працює за таким принципом, що такі люди накручують ресурси конкурентів. Наприклад, вони можуть створити і використовувати скрипт, щоб на сайті постійно перебували роботи за однаковим запитом і робили вигляд, що замість них на сайті знаходяться користувачі. Якщо такий ресурс отримав санкції за такий спосіб, то позбутися від них – дуже важко.

Сторінки з похибками

Деякі ресурси мають помилки у вигляді слешів, які повторюються. Наприклад, сайт може показуватися за посиланням site.ru/// – таких слешів може міститися дуже багато. Чорні сеошникі повинні відшукати такі сторінки і відправити їх до індексу.

Інші методи

Є й інші способи чорного SEO. Як приклад можна взяти ресурс, який знаходиться під заборонами і створити на ньому дубль конкурентного сайту.

Є такі фахівці, які вибирають використання чужого контенту. Наприклад, вони аналізують появу нового контенту у конкурента, а потім дублюють текст і розміщують його. А якщо конкурентний сайт містить можливість залишати відгук, то фахівці, які займаються чорним SEO, можуть вставити туди посилання на нелегальний контент.

Захист від чорного SEO

Якщо була помічена накрутка поведінки відвідувачів або показників відмов, то потрібно звернутися до технічної підтримки. Потім потрібно обчислювати ботів за метриками і відправляти їх в бан за загальними властивостями.

Якщо є страх втратити якісні посилання, потрібно відстежувати кількість посилань і писати з проханням про допомогу в разі підозрілих дій. Потім варто забути про схему покупних посилань і створювати власну мережу сателітів.

У тому випадку, якщо була знайдена копія ресурсу або викрадений контент, потрібно звернутися до хостингу, щоб заблокувати ресурс. Можна заборонити іншим сайтам красти контент, для цього варто заганяти нові матеріали в індекс через публікацію посилань в соціальних мережах. У тому випадку, якщо сайт дозволяє залишати відгуки, то потрібно виключити можливість залишати в них посилання.

Чорне SEO в останні роки

У ранні роки прийоми чорного SEO давали миттєвий хороший і ефективний результат. Наприклад, масова купівля посилань миттєво допомагала виводити сайт, які знаходився на просуванні, в ТОП.

Часто використовували і спосіб наповнення ресурсу ключовими словами на тлі білого кольору. Тоді схеми пошуку ще не розпізнавали такі махінації, і позиції таких ресурсів росли.

У якихось ситуаціях чорні способи експерти застосовували з метою розважитися і нахуліганіти. Наприклад, давно запит в Google на фразу «жалюгідний невдаха» видавав як результат історію життя Джорджа Буша з офіційного джерела Білого дому.

Сьогодні чорне SEO практично не використовується, оскільки пошукові системи стали швидко їх розпізнавати. Популярними є не безкоштовні посилання і накручування поведінкових факторів. Але позитивного ефекту від таких способів досягти практично не вдається, адже в результаті вони досить часто викликають негативні результати.

Висновок

Не варто застосовувати способи чорного SEO в прагненні завалити позиції ресурсів конкурентів. В такому випадку можна витратити сили, час і кошти, але так і не отримати потрібного результату. Можна придбати накрутку характеристик сторінок для конкурентів, після чого їх позиції в рейтингу результатів видачі почнуть рости.

Найкраще – попрацювати над оптимізацією власної площадки. При цьому, не варто забувати аналізувати метрики, щоб приготуватися до захисту від чорного SEO.

Найменш ризикованим і безпечним способом розкрутки є білий варіант. Необхідно працювати над поліпшенням характеристик площадки та її користі для користувачів. Таким чином пошукові системи і користувачі сайту позитивно оцінюють таку стратегію роботи.

А дивлячись на сучасний рівень розвитку конкуренції пошукових систем, все більше фахівців не хочуть наражатися на ризик. Вони вважають за краще вибирати білі та сірі способи просування ресурсів. Незважаючи на те, що чорні методи є швидкими, використовувати їх – дуже ризиковано.