Оформити заявку

Чому Яндекс.Метрика повинна стати вашою другою системою веб-аналітики?

admin
18/11/2013
Время чтения: 4 м

Google Analytics та Яндекс.Метрика сьогодні є найбільш популярними безкоштовними інструментами веб-аналітики в Рунеті. У багатьох веб-сайтах до сих пір спорять, яка система надає повнішу інформацію про ефективність роботи інтернет-ресурсів. Без поєднань, у процесі порівняння та ретельного зважування всіх за і проти, кожен може за себе визначити саме ту систему, яка оптимально підходить для аналізу роботи того чи іншого Інтернет-проекту, з участю його особливостей та поставлених для реалізації цілей та завдань. Отож, як відомо, один помічник – це добре, а два – найкраще, найвигідніший варіант – це використання двох систем одночасно.

Фактом є те, що Google Analytics пропонує широкі можливості для здійснення якісного аналізу веб-сайтів, не викликає спільних спостережень, а також не слід забувати, що деякі функції, які можуть бути всіма корисними в роботі за статистикою, тут недоступні. У таких ситуаціях на допомогу приходить Яндекс.Метрика, яка забезпечує його функціональність, оскільки доповнює недостатні функції Google Analytics і не конкурує з нею. Відповідно до цієї причини, Яндекс.Метрика повинна бути другою, додатковою, аналітичною системою при роботі з веб-сайтами. Чим корисна Яндес.Метрика, та які показники необхідно встановити у якості другої системи веб-аналітики на сайті?

1. Перш за все, це зовнішні посилання. 

Даний стандартний звіт Яндекс.Метрики пропонує відмінну можливість виявити, які зовнішні посилання стали причиною входу відвідувачів з веб-ресурсу. Така інформація представляє ціну в тому випадку, якщо необхідно пояснити та проаналізувати показник CTR, відображатиметься на вашому веб-сайті контекстна реклама або баннер, виявлятиметься, скільки потенційних клієнтів зможе залучити веб-ресурс свого партнера.

Для реалізації схожих можливостей в Google Analytics можна провести деяку додаткову роботу: самостійно або за допомогою розробників доповнити кожен код, що знаходить посилання.

2. Скачування різних файлів з веб-ресурсу.

Даний звіт дозволяє виявити, скільки разів були завантажені файли, які містяться на сайті. Як приклад, можна дізнатися, скільки разів був викачаний прайс-лист продукції і так далі. Таким чином, завдяки данному звіту Яндекс.Метрики можна прогнозувати кількість відтворень за певний період часу в майбутньому. Для цього необхідно відслідковувати статистику завантажених файлів певного періоду часу, при цьому, визначаючи, яку кількість потенційних клієнтів, рекламодавців або покупців приводить до кадрового завантаження, та завдяки отриманим даним складати прогноз на наступний період.

3. Визначення великої кількості пошукових систем.

Кожен користувач Google Analytics знає, на що данна аналітична система здатна за умовою визначення всього лише трьох пошукових систем, які функціонують у Рунеті, це, звісно, Google, Rambler та Яндекс. При цьому, на жаль, деякі переходи, наприклад, з пошукової системи Rambler, фіксуються не завжди коректно. Для того, щоб відслідковувати переходи з інших пошукових систем, необхідно внести зміни до кошторису, що теж не дуже зручно. Таким чином, використовувати налаштування Google Analytics для визначення переходів з пошукової системи – не дуже зручно. Тут на допомогу приходить Яндекс.Метрика.

Яндекс.Метрика відрізняється більшою функціональністю у цій сфері та може визначати переходи практично з усіх пошукових систем, що функціонують в умовах Рунети. Poisk.ru, Icq, Tut.by, Ukr.net, Webalta, Conduit, Nigma, Qip, Mail.ru, Яндекс, Google, Rambler та інші – переходи всіх цих систем відображатимуться у звітах «Пошукові системи». За цим запрошенням користувачі, які надають їх на ваш веб-ресурс, розширюються у звітах «Пошукові фрази». Не слід також забувати, що у звітах Яндекс.Метрики відображаються також типи пошуку: мобільний пошук, пошук за малюнком, пошук за блогами, пошук за відео, за всім інтернетом і так далі.

4. Визначення демографії.

Завдяки впровадженню розробників Яндекс.програм Яндекс.Паспорт, сьогодні Яндекс.Метрика може визначити деякі демографічні дані, наприклад такі, як вік і стать. Звісно, змінити всю аудиторію данної диференціації не вдасться, оскільки всі користувачі не зареєстровані в Яндекс.Паспорті, у 10-15 випадках із ста – це можливо. Даний звіт необхідний для загального розуміння структури трафіку та визначення тенденцій та закономірностей. Іншими словами – інформації про цей рівень точно не буде.

5. Визначення типу мобільних пристроїв.

Як відомо, аналітична система Google Analytics має можливість визначити тип операційної системи, яка використовується у мобільному гаджеті. У цей час Яндекс.Метрика може визначити не тип операційної системи, а тип мобільного пристрою, який використовує відвідувач для завантаження сторінок веб-ресурсів. Даний звіт допомагає дати відповідь на такі питання, як: «Які мобільні пристрої використовують цільову аудиторію вашого веб-сайту?», «Чи існує реальна необхідність у створенні додатків, наприклад, для iPhone?».

6. Наявність карт кліків.

Цей надзвичайно важливий звіт надає лише Яндекс.Метрика, головна перевага якої – в тім, що можна дуже швидко визначити, яка частина веб-ресурсу використовується в найвищій популярності, а яка – не цікавить відвідувачів. Даний звіт пропонує можливість швидко відреагувати на змінні інтереси цільової аудиторії та своєчасно оптимізувати сайт відповідно до смаків його користувачів.

Особлива цінність представляє «Карта кліків» у тих випадках, якщо на веб-сайті встановлена ​​карта розширеного пошуку, при відкритті якої не відбувається перезавантаження сторінок або відкриття нової, іншими словами, ця подія не може бути зафіксованою в «прочитати на перегляді сторінок». Завдяки «Карті кліків» можна легко визначити найпопулярнішу, так звану, «Теплу зону», і непопулярну («Холодну зону»), а також зрозуміти, в якій з цих зон знаходиться посилання розширеного пошуку. Потім слід також відзначити, що за «Картою кліків» можна визначити та порівняти популярність будь-яких вкладок, будь-якого контенту і так далі. Єдиний недолік повідомлень про відключення знаходиться в тому, що неможливо відстежити абсолютне число кліків за певною областю.

7. Наявність карт посилання.

«Карта посилання» також є в Google Analytics, оскільки її функціонування – неможливе для ресурсів з високою відвідуваністю. У Яндекс.Метриці така карта працює за схожим принципом з «Картовим кліком», лише вона фіксує та відображає популярність посилань, розміщених на веб-сайтах інтернет-проектів. Далі слід пояснити, що якщо на сторінці розміщені два і більше посилання, які ведуть на одну і тут саму сторінку, число переходів для кожної з них буде однорідним. Іншими словами – фіксується сума всіх переходів на певну сторінку.

8. Дані в реальному часі або свіжість даних.

Одне з незначних, але надзвичайно важливих речей, що відіграють Яндекс.Метрики від Google Analytics, – це обробка даних без встановлення. В Google Analytics, як правило, обробляються дані про відставання в пару діб, тому, якщо у звітах GA відображаються дані за початковий або сьогоднішній день, щоб повірити, що вони не рекомендуються, внаслідок, загалом, ці дані за даними змінюються. У Яндекс.Метриці обробка даних відбувається без відставання у часі, і це дуже важливо, коли після введення визначених змін у роботу веб-ресурсу, необхідно побачити результати введення нових коштів вже за кілька годин.

Таким чином, використання Яндекс.Метрики у якості другої аналітичної системи має свої безспорні вигоди. Черпаючи основну інформацію зі звітів Google Analytics та гармонійно доповнюючи її данними зі звітів Яндекс.Метрики, можна зібрати більше необхідних статистичних даних, виявити сильні та слабкі сторони Інтернет-проекту, та внести необхідні корективи.