Оформити заявку

A/B-тестування інтернет-магазинів – завжди контрольовані зміни!

admin
27/08/2013
Время чтения: 2 м

Зручність використання інтернет-магазинів в даний час по достоїнству оцінена не тільки їх відвідувачами, а й власниками – безліч чудових ідей бізнесу реалізовано саме в цьому секторі віртуального простору. Але, як і в реальних умовах ринку, при вмісті інтернет-магазину слід враховувати безліч нюансів.

Наприклад, інтернет-магазин вже наповнений унікальним контентом, його дизайн радує око, юзабіліті здається власнику приголомшливим, з кожним днем ​​додаються нові товари за зовсім невисокою ціною, але покупець з якихось причин ігнорує все вищеперелічене.

Це той випадок, коли потрібно звернути увагу на інструменти оптимізації сайту. А саме – на методи підвищення конверсії.

Якими техніками можна збільшити ймовірність здійснення покупки відвідувачем інтернет-магазину?

Методика спліт-тестування – це шанс для маркетолога подивитися на сайт очима відвідувачів. Її суть дуже проста – користувачам поперемінно демонструються різні варіації інтернет-сторінок, на яких змінюються певні елементи, і враховується статистика – які саме зміни викликають інтерес у покупця і покращують цільові показники. При цьому, право вибирати краще залишається у відвідувача.

Застосовуються спліт-тести до багатьох елементів – закликає до дії текстів, їх довжини, шрифту і розташуванню на веб-сторінці; тексту заголовка сторінки; варіаціям ілюстрацій, а також їх до розміру, розташуванню, якості і кількості на веб-сторінці; до змісту e-mail листів і багатьох інших складових.

Зміні при спліт-тестуванні підлягає або один елемент (a / b тестування), або відразу кілька (різноманітне тестування за схемою a / b / n).

Якими інструментами можна провести спліт-тестування інтернет-магазину?

Вхідний в Google Analitics безкоштовний сервіс Google Content Experiment – це найпоширеніший інструмент аналітика сайту, що дозволяє провести a/b-тестування ресурсу. Це послідовник сервісу Google Website Optimizer, який в 2012 був повністю інтегрований в Google Analitics. Завдяки цьому є можливість використання власних інструментів звітності, обійшовши налаштування і програмну оптимізацію сайту, що досить часто нав’язуються розроблювачами.

За допомогою Google Content Experiment можна створити до п’яти експериментальних сторінок, що знаходяться на різних URL-адресах. Це дозволяє уникнути переадресації, яка негативно впливає на сприйняття відвідувачем інтернет-магазину і просування сайту. Тобто a/b-тестування за допомогою цього сервісу не робить негативний вплив на призначений для користувача досвід. При цьому, є можливість об’єднання трафіку вихідної та альтернативної сторінок.

Конверсія інтернет-магазину при використанні Google Content Experiment буде відслідковуватися відповідно до поставленої в Google Analitics мети. Опція «Відстеження подій» набагато спростить тестування, оскільки навіть перехід за зовнішнім посиланням або клік теж можна буде розуміти під конверсією. Також можна обмежувати відсоток користувачів, що включаються в експерименти, і отримувати звіти про результати електронною поштою.

Звичайно, Google Analytics – це не єдиний сервіс, за допомогою якого можна провести a/b-тестування ресурсу. Існують і інші, часто платні сервіси. Однак доступність Google Analitics, його зручний російськомовний інтерфейс і тверда позиція компанії Google в частині постійного поліпшення своєї продукції роблять цей сервіс лідером вибору маркетологів.

Підсумовуючи, слід сказати, що ефективність методики спліт-тестування заснована на чудовому принципі зворотнього зв’язку, що в повній мірі здійснюється між покупцем і продавцем.